וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה פריט הלבוש שיגרום לכם להירדם מהר יותר ולישון טוב יותר

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 18:49

גילוי מפתיע: גרביים בזמן השינה ישפרו את איכות השינה ויקצרו את זמן ההירדמות. מחקרים מראים כי חימום כפות הרגליים מוריד את טמפרטורת הגוף הכללית, מה שמאותת למוח שהגיע זמן מנוחה

שיטה להפטר מנדודי שינה - עם קרח/@heyfrankiesimmons

הדבר הראשון שרבים מאיתנו עושים כשהם נכנסים למיטה הוא להוריד את הגרביים, ללא קשר לטמפרטורה או לעונה. עם זאת, הרגל זה לפני השינה עלול לפגוע במהירות בה אתם נרדמים וגם, מסתבר, באיכות השינה שלכם.

קיימים לא מעט עזרים שיכולים לעזור לכם להירדם, כמו השקעה במזרן טוב או בכרית סופר נוחה, אבל גריבת גרביים היא שיטה מפתיעה, בעיקר בגלל שרבים מאיתנו מרגישים פחות נוח לישון איתם במהלך הלילה.

עם זאת, מחקר שפורסם לאחרונה מצא שאם תשאירו את הגרביים כשאתם נכנסים למיטה, תירדמו מהר יותר ותישנו עמוק יותר. ויש לכך הסברים הגיוניים.

אישה שוכבת במיטה ולא מצליחה לישון מרוב לחץ. ShutterStock
מתקשה להירדם? כנראה שכחת לגרוב גרביים לפני שנכנסת למיטה/ShutterStock

באופן מפתיע, זה קורה לא בגלל שגרביים שומרות על טמפרטורת גוף גבוה, אלא להיפך. כשאנחנו עייפים, טמפרטורת הגוף שלנו יורדת באיטיות, מה שמסמן לגופנו שאנחנו מוכנים להירדם.

כשאנחנו גורבים גרביים, מתרחש תהליך הנקרא הרחבת כלי דם דיסטלית. זה אומר שהדם זורם לידיים ולרגליים. וכך, במקום לחמם את כפות הרגליים ובכך להעלות את טמפרטורת הגוף הכללית, מה שנשמע הגיוני לכאורה, טמפרטורת הליבה של הגוף דווקא יורדת.

"חימום כפות הרגליים שולח אותות למוח להוריד את טמפרטורת הליבה של הגוף - רמז שהגיע הזמן למנוחה", מסבירה ד"ר צ'לסי פרי, מהאקדמיה האמריקאית לרפואת שינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רגליים עם גרביים צהובים במיטה. ShutterStock
שווה לנסות. גרביים בשינה/ShutterStock

איך גרביים גורמות לנו לישון עמוק יותר?

ישנן גם ראיות המצביעות על כך שאנשים שגורבים גרביים במיטה ישנים עמוק יותר ולמשך זמן ארוך יותר. ההסבר, על-פי ד"ר פרי, פשוט: "בזכות זה שטמפרטורת הגוף נשארת יציבה לאורך כל הלילה, השינה תהיה עמוקה יותר".

"סביבה יציבה וחמימה לכפות הרגליים יכולה להפחית הפרעות במהלך השינה, מה שהופך את השינה שלכם לרציפה יותר", מסבירה ד"ר פרי. "ככל שיש לכם פחות הפרעות במהלך שנת הלילה, כך איכות השינה תהיה טובה יותר. ללא הפרעות אלו, סביר יותר שתחוו מחזורי שינה עמוקים יותר".

עם זאת, חום הגוף שלנו מושפע גם מהידיים, הרגליים והראש. לכן, על ידי זה שכפות הרגליים חמות כל הלילה, הגוף יתמודד בקלות רבה יותר עם איבוד חום מאיברים אחרים בגוף. כלומר, סביר להניח שלא תתעוררו באמצע הלילה בתחושת קור.

האם שינה עם גרביים תגרום לכם להתחמם יתר על המידה?

שינה עם גרביים עובדת בכל מזג אוויר. זה אולי נשמע לכם לא הגיוני לעשות את זה בשיא הקיץ, אבל במציאות זה יגרום לגוף שלכם להוריד טמפרטורה. גם בקיץ, גם בחורף.

ואם עדיין אתם סובלים מתחושה חמה מדי במיטה, סביר להניח שזה קשור למזרן, לכלי המיטה או אולי לפיג'מה שאתם לובשים. הקפידו לבחור בחומרים "נושמים" לפיג'מה ולכלי המיטה, ולגבי מזרן - יש כאלו שעשויים מחומרים שיפחיתו את טמפרטורת הגוף כשישנים עליהם.

לא מתחברים לקונספט? יש חלופות אחרות

אם לישון עם גרביים ממש לא מסתדר לכם ואתם עדיין מעוניינים ליהנות מהיתרון של חימום כפות הרגליים לשינה טובה יותר, יש גם חלופות אחרות שעובדות.

"נסו לעשות מקלחת או אמבטיה חמה לפני השינה או להניח בקבוק מים חמים בתחתית השמיכה שלכם כדי לעזור לחמם את כפות הרגליים ולשמור עליהן חמות לאורך כל הלילה", אומרת ד"ר פרי. "זה יעזור לכם לווסת את טמפרטורת הגוף שלכם, להירדם מהר יותר, ולמנוע התעוררות באמצע הלילה בגלל כפות רגליים קרות".

ד"ר פרי גם מסבירה כיצד היא "פעם ניסתה פשוט להוסיף שמיכה נוספת בקצה המיטה שלי, וזה עבד באותה מידה", ומסבירה ש"הרעיון הוא למצוא דרך לשמור על כפות הרגליים שלכם חמימות, אבל בצורה כזו שתרגישו נוח לאורך הלילה".

עם איזה סוג של גרביים מומלץ לישון?

בחירת הגרביים הנכונות לשנת הלילה חשובה ביותר. הקפידו שהן עשויות מחומרים "נושמים", עדיף מחומר טבעי ואנטי-בקטריאלי. גרביים מכותנה או מסיבי במבוק הן לרוב בחירה טובה. בנוסף, כדאי להימנע מגרביים הדוקות מדי, שעלולות להשפיע על זרימת הדם בגוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully