וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולדת בת 35 נפטרה כנראה מחיידק טורף שבוע אחרי לידת ילדה ה-7

עודכן לאחרונה: 26.8.2024 / 13:47

המקרה הטראגי התרחש בסוף השבוע, כשהיולדת הגיעה מחוסרת הכרה לבית החולים איכילוב. לאחר מאמצי החייאה וניתוח חירום שעברה, היא נפטרה. בבית החולים בודקים מה גרם למוות. החשד - חיידק טורף

חדר לידה. קובי גדעון, פלאש 90
שבוע לפני מותה ילדה את בתה/פלאש 90, קובי גדעון

ינטה ברכה ניהוז בת ה-35 מבני ברק נפטרה אמש (יום א') בבית החולים איכילוב שבוע לאחר לידת ילדה השביעית ויממה לאחר שקרסה והובהלה מחוסרת הכרה לחדר המיון. הסיבה למותה ככל הנראה היא חיידק טורף בשם סטרפטוקוק A הגורם לדלקות גרון, אולם קטלני בהיריון.

מצבה של ניהוז, שבתה נולדה בריאה, הלך והידרדר במוצאי השבת האחרונה. משפחתה הזעיקה את מגן דוד אדום שמצא אותה ללא הכרה ללא נשימה וללא דופק. הצוות פתח בהחייאה ממושכת ופינה אותה תוך כדי מאמצי החייאה לחדר המיון של בית החולים איכילוב, שם המשיך הצוות הרפואי להילחם על חייה. בשלב מסוים היא הועברה לחדר הניתוח, אולם שם נפטרה.

מבית החולים איכילוב נמסר בתגובה: "במוצאי שבת הגיעה למיון בית החולים איכילוב יולדת שקרסה בביתה, שבוע ימים לאחר לידתה השביעית, כשהיא מחוסרת הכרה ותחת מאמצי החייאה של מד"א. זאת לאחר שנדבקה ככל הנראה בחיידק טורף. לאחר מאמצי החייאה ממושכים וניתוח חירום, לצערנו הרב, המטופלת נפטרה". עוד נמסר מבית החולים כי: "אנחנו מחכים לתוצאות של בדיקות המעבדה. מוקדם לקבוע שהיא נדבקה בבית החולים".

מה זה סטרפטקוק A?

סטרפ A (קיצור של סטרפטוקוקוס A) הוא למעשה משפחה של חיידקים המשתייכת לקבוצת החיידקים הקוקים (בעלי צורה כדורית) הגרם-חיוביים (סוג מיוחד של צביעה שמאפיינת את קבוצת החיידקים הזו). החיידק עלול לגרום למגוון גדול של זיהומים - ממחלה קלה בלבד ועד למחלה מסכנת חיים. ההדבקה בחיידק מתרחשת על ידי מגע ישיר עם ריריות או עור נגוע.

זיהום בחיידק טורף גורם לדלקת קשה בקרומים התת עוריים שמקיפים את השרירים, העצבים השומן התת עורי וכלי הדם. התסמינים כוללים בלבול וחום גבוה, אודם ונפיחות בעור שמתפשטים במהירות. בהמשך יכולים להופיע כיבים, שלפוחיות או כתמים שחורים על גבי העור. בשלבים מתקדמים מאוד תופיע גם הפרשה מוגלתית.

מסע ההלוויה יצא מהעיר בני ברק בשעה 13:30, והנפטרת תיטמן בבית העלמין באשדוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully