וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים קובעים: זהו התבלין שעושה פלאים לבריאות המעיים

יותר ויותר מחקרים מצביעים על כך שמחלות רבות מתחילות במעיים. מונחים כמו פרוביוטיקה, חיידקים טובים ומיקרוביום הפכו לחלק בלתי נפרד מהשיח הבריאותי היום. אך האם אי פעם חשבתם שתבלין אחד פשוט יכול להיות המפתח לשיפור דרמטי בבריאות המעיים שלכם?

לא רק באורז: לאטה כורכום הוא להיט בריאות אמיתי/מערכת וואלה!

מערכת העיכול שלנו, או בקיצור "המעיים", היא הרבה יותר מסתם צינור לעיכול מזון. היא מהווה בית לטריליוני חיידקים, המכונים יחדיו "מיקרוביום". מחקרים מראים כי למיקרוביום זה תפקיד מכריע במגוון רחב של תהליכים בגופנו, החל ממערכת החיסון ועד למצב הרוח שלנו.

ד"ר וויל בולסיוויץ', גסטרואנטרולוג מוביל, מסביר: "מיקרוביום בריא ומאוזן הוא המפתח לבריאות כוללת. הוא משפיע על המערכת החיסונית שלנו, על מצב הרוח, על המשקל ואפילו על איכות השינה. יתרה מכך, מחקרים עדכניים מצביעים על כך שמיקרוביום בריא עשוי להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם ולסוכרת.

כורכום: התבלין המנצח לבריאות המעיים

כאשר נשאלו מהו התבלין המוביל לבריאות המעיים, שני גסטרואנטרולוגים בכירים, ד"ר וויל בולסיוויץ' וד"ר ריטו נאהר, הסכימו פה אחד: כורכום. מה הופך את הכורכום לכה מיוחד? התשובה טמונה בחומר הפעיל שלו - כורכומין.

"הכורכום, קרוב משפחה של הג'ינג'ר, ידוע בטעמו החם והמריר מעט ובצבעו הכתום-זהוב הבולט", מסביר ד"ר בולסיוויץ'. "מעבר לשימושיו הקולינריים, הכורכום מפורסם בזכות היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים שלו, הנובעים מהכורכומין - חומר פעיל בעל תכונות נוגדות דלקת".

כורכום ופלפל שחור. ShutterStock
כורכום ופלפל שחור. השילוה המנצח/ShutterStock

יתרונות הכורכום לבריאות המעיים:

1. תמיכה במיקרוביום בריא: מחקרים מראים כי הכורכומין מסייע לשמור על איזון חיובי של חיידקים מועילים במעיים. זהו תהליך הדדי - הכורכומין מזין את החיידקים הטובים, ואלה בתורם מפרקים אותו ליצירת תרכובות נוגדות חמצון ודלקת.

2. הפחתת דלקת: מחקרים הראו כי הכורכומין יכול לסייע בקידום מיקרוביום בריא, להפחית דלקת במערכת העיכול ולהקל על תסמינים של הפרעות עיכול כמו תסמונת המעי הרגיז (IBS) ומחלות מעי דלקתיות (IBD).

3. עושר בפוליפנולים: הצבע העמוק של הכורכום מעיד על תכולה גבוהה של פוליפנולים - תרכובות צמחיות בעלות תכונות נוגדות חמצון ודלקת.

טיפ זהב לשימוש בכורכום

כאן מגיע הטריק החכם: כדי למקסם את יתרונות הכורכום, מומלץ לצרוך אותו יחד עם פלפל שחור. ד"ר בולסיוויץ' מגלה: "הפיפרין, החומר הפעיל בפלפל שחור, מגביר את הספיגה של הכורכום בגוף בלא פחות מ-2,000 אחוז".

עצות נוספות לשיפור בריאות המעיים

1. העשירו את התפריט במזונות צמחיים: ד"ר בולסיוויץ' ממליץ: "פירות, ירקות, דגנים מלאים, זרעים, אגוזים וקטניות עשירים בסיבים מסיסים ועמילנים עמידים. חיידקי המעיים שלנו מפרקים אותם ליצירת חומצה שומנית קצרת שרשרת בשם בוטיראט. לבוטיראט יש מספר השפעות מיטיבות על חיידקי המעיים שלנו, על דופן המעי, על מערכת החיסון ובכל איברי הגוף".

2. למדו לנהל את הסטרס: ד"ר נאהר מדגיש: "קיים קשר חזק בין המעיים למוח. סטרס כרוני עלול להשפיע לרעה על בריאות המעיים לאורך זמן. אני ממליץ על תרגול טכניקות להפחתת מתח כמו יוגה, מדיטציה ותרגילי נשימה עמוקה או נשימה סרעפתית כדי לאזן את מערכת העצבים ולתמוך בעיכול בריא".

3. שימו דגש על שתייה מרובה: "מלבד צריכת סיבים לא מספקת, גורם נפוץ לבעיות עיכול הוא התייבשות", מסביר ד"ר נאהר. "צריכת נוזלים סדירה מסייעת למערכת העיכול לפעול כראוי על ידי ריכוך הצואה ותמיכה ברירית המעי". עם זאת, ד"ר נאהר מזהיר מפני צריכה מוגזמת של משקאות מוגזים, שעלולים לגרום לבליעת אוויר מיותרת ולתסמינים כמו גזים ונפיחות.

4. שלבו פרוביוטיקה ופרהביוטיקה: ד"ר בולסיוויץ' מסביר: "פרוביוטיקה הם מיקרואורגניזמים חיים הנמצאים במזונות מותססים כמו יוגורט, קפיר וכרוב כבוש, שעשויים להגביר את מגוון המיקרוביום שלכם. מצד שני, פרהביוטיקה מזינה את החיידקים המועילים במעיים ונמצאת במזונות כמו שום, בצל, בננות ובמגוון רחב של דגנים מלאים, קטניות, פירות וירקות. החוכמה היא לאכול משניהם".

לסיכום, שילוב כורכום בתפריט היומי, יחד עם תזונה מגוונת העשירה במזונות צמחיים, יכול לתרום משמעותית לבריאות המעיים שלכם. זכרו להוסיף מעט פלפל שחור לצד הכורכום כדי למקסם את יתרונותיו הבריאותיים.

"בריאות טובה מתחילה במעיים בריאים", אומר ד"ר נאהר. "על ידי אימוץ הרגלי תזונה נכונים, כולל שימוש בתבלינים מועילים כמו כורכום, ניהול הסטרס והקפדה על שתייה מרובה, אתם יכולים לתמוך במיקרוביום שלכם ולשפר את בריאותכם הכללית".

אז בפעם הבאה שאתם מבשלים, אל תשכחו להוסיף קמצוץ של כורכום ומעט פלפל שחור - המעיים שלכם יודו לכם!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully