וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטורף: מצב החירום של הישראלים שרק הולך וגדל בקיץ

עודכן לאחרונה: 9.8.2024 / 12:40

ארגון ידידים המסייעים לאזרחים במצוקה ברחבי הארץ מדווחים על עליה ניכרת בחילוץ טבעות מאצבעות. למה זה קורה, איך מחלצים את הטבעת ועד כמה זה מסוכן?

ארגון ידידים מחלצים טבעת/ידידים

בשנה האחרונה, תופעה חדשה הפכה לשגרה עבור מתנדבי ארגון ידידים: חילוץ טבעות תקועות מאצבעות אזרחים ובעיקר אזרחיות ברחבי הארץ. מה שנשמע כמו תקרית שולית, התגלה כבעיה בטיחותית ורפואית של ממש, המצריכה התערבות מהירה ומקצועית.

"בחודשי הקיץ אנו מטפלים בממוצע בכ-10 מקרים בשבוע של טבעות תקועות, לעומת כחצי מהמקרים בשבוע בחודשי החורף", מסביר לייזי שטרן, סמנכ"ל ארגון ידידים. "החום, עקיצות של יתושים וכדומה, גורמים להתנפחות האצבעות, מה שמוביל לעלייה משמעותית במקרים אלו בחודשי הקיץ. במקרים לא מעטים מדובר על נשים בשלבי הריון שהאצבע מתנפחת כתופעת לוואי של המצב, והטבעת שעליה לוחצת בצורה משמעותית".

הסיכונים במצבים אלה אינם מבוטלים. מומחים מסבירים כי טבעת הדוקה מדי עלולה לגרום לחסימת זרימת הדם, מה שעלול להוביל לנזק עצבי, נמק, ובמקרים קיצוניים אף חלילה לאובדן האצבע, לכן התערבות מהירה היא קריטית. מתנדבי ידידים מגיעים במהירות למקום האירוע ובאמצעות כלים ייעודיים מצליחים לחלץ את האצבע מהטבעת, אם בשליפת של הטבעת ואם בחיתוכה בצורה בטיחותית וזהירה במקרה הצורך.

ארגון ידידים מחלצים טבעת מיד שהתנפחה. ידידים, אתר רשמי
ארגון ידידים מחלצים טבעת מיד שהתנפחה/אתר רשמי, ידידים

בנתיבות למשל, מתנדבי אירגון ידידים נחלצו לעזרתה של אישה ששתי טבעותיה נתקעו על אצבעה. מיכה פארי, אחד המתנדבים, סיפר: "הגענו למקום ומצאנו אישה בוכייה ולחוצה. בעבודת צוות הצלחנו לחתוך את הטבעות ללא גרימת כאב. האישה ומשפחתה היו אסירי תודה."

בבית שמש, האחים שמעון ויונתן לוי נקראו באישון לילה לסייע לאישה שטבעתה נתקעה. "יצאנו מיד למקום," מספר שמעון. "באמצעות הציוד הייעודי שלנו, הצלחנו לחלץ את הטבעת בעדינות וללא פגיעה".

מקרה מאתגר במיוחד התרחש ברמת אשכול בירושלים, כאשר טבעת נתקעה על אצבע של ילדה בת שש. שלמה אילוז, מתנדב מסניף ירושלים, נאלץ לאלתר פתרון: "הטבעת הייתה עשויה מברזל דק, מה שהקשה על השימוש בציוד הרגיל. למרות האתגר, הצלחנו לחלץ את האצבע. ההקלה על פני הילדה הייתה שווה כל מאמץ."

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
ארגון ידידים מחלצים טבעת מיד שהתנפחה. ידידים,
ארגון ידידים מחלצים טבעת מיד שהתנפחה/ידידים

שטרן מדגיש כי הארגון משקיע בהכשרת המתנדבים ובציוד מתקדם: "לכל צוות יש ערכה מיוחדת לחילוץ טבעות, המאפשרת הסרה בטוחה תוך שמירה על שלמות התכשיט. זה חשוב במיוחד כשמדובר בטבעות נישואין או תכשיטים בעלי ערך רגשי".

מעבר לפן המעשי, פעילות זו משקפת את חשיבות ההתנדבות בחברה הישראלית. "כל קריאה, גם אם נראית קטנה, היא הזדמנות ליצור קשר אנושי ולחזק את הקהילה," מסכם שטרן. "אנחנו גאים להיות חלק ממערך החירום הלאומי, ומזמינים את הציבור להצטרף אלינו ולתרום לחברה".


לפניות ניתן ליצור קשר עם מוקד ידידים במספר 1230 מכל טלפון ללא כוכבית או למוקד הוואטסאפ 077-202-1230

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully