וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולי אבוקדו זה בשבילכם: החלק הכי בריא שאתם לא אוכלים

עודכן לאחרונה: 2.8.2024 / 8:13

הוא אחד הפירות הכי טעימים ובריאים שיש, אבל אנחנו כנראה לא אוכלים את החלק הכי חשוב שלו - הגלעין. נשמע לכם בלתי אפשרי? הנה כמה מחקרים בנושא

הטריק ששומר על האבוקדו שלא ישחים לאחר שהוא נחתך/@mamainthekitchen

לאכול או לא לאכול? כשזה מגיע לאבוקדו, בני האדם כבר הפכו אותו להרבה יותר מרק אוכל. אנחנו משתמשים בו למסיכות לטיפוח עור, שיער ואפילו ציפורניים עם זאת, האם אי פעם חשבתם שתוכלו גם לאכול את גרעין האבוקדו? החלק אולי הכי בריא בפרי הירוק והטעים?

לדברי ד"ר אורלנדו תומס, רופא ומטפל ברפואה פונקציונלית ב-Thomas Medical and Shockwave Centre, מחקר מצא כי זרעי אבוקדו מכילים נוגדי חמצון כגון פלבנואידים ופנולים. נוגדי חמצון, אמר, מגנים מפני נזק לתאים, שעשוי להפחית את הסיכון למחלה. לתרכובות הללו יש מספר יתרונות נוספים, כולל היפטרות מדלקת והורדת כולסטרול.

חיתוך אבוקדו עם סכין. ShutterStock
איך אוכלים את הדבר הזה?/ShutterStock

הגלעין הגדול מהווה כ-13 אחוז עד 17 אחוזים מהבשר הקרמי בתוך אבוקדו, שמכיל שומנים וסיבים בריאים. הגלעין הוא מקור לפחמימות, חומצות שומן, מינרלים, חלבון וויטמינים. כמה ראיות מצביעות על כך שפחמימות מהוות כמעט 65 אחוז מהמשקל היבש שלו. חלבון מהווה בין 2.64 אחוזים ל-23 אחוז, וחומצות שומן מהוות 1.1 אחוז עד 1.6 אחוז.

מחקר שהוצג בכנס הבינלאומי של האגודה האמריקאית לכימיה שנערך בשנת 2017 בוושינגטון הראה כי בגלעין האבוקדו מצויות כמה תרכובות שיכולות להילחם ביעילות גבוהה בזיהומים, בכולסטרול ואפילו בסרטן.

בבדיקה ראשונה מסוגה, החוקרים, מאוניברסיטת טקסס ריו גרנדה ואלי באדינברג שבארצות הברית, לקחו 300 גלעיני אבוקדו ופירקו אותם. את הקליפות שעוטפות את החלק הפנימי בלגעין הם טחנו עד שנוצרו שמן ושעווה. הם בחנו את שני המרכיבים האלו לעומק ואיתרו בשמן 116 תרכובות, שרבות מהן יכולות להועיל משמעותית לבריאות האדם.

בין התרכובות שאותרו נמצא סוג אלכוהול הקרוי Behenyl alcohol, מרכיב בעל תכונות נוגדות נגיפים, חומצה דודקנואית (Dodecanoic acid) שידועה כאמצעי להעצמת הכולסטרול הטוב בגוף ו-heptacosane - תרכובת שהראתה יכולות מבטיחות בחיסול גידולים סרטניים. בנוסף, גילו החוקרים תרכובות נוספות שיכולו לשמש את תעשיית הקוסמטיקה בהרכבת מוצרי טיפוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מומלץ להתייעץ עם רופא

"את היתרונות של גלעין אבוקדו ניתן לקבל מהתמצית שבתוספי מזון. חלק מהיתרונות שלו עדיין דורשים מחקר נוסף. עם זאת, מומלץ להתייעץ תחילה עם רופא לפני שתנסה לאכול זרעי אבוקדו", אמר ד"ר תומס.

לדבריו, נמצא כי הגלעינים מכילים 70 אחוזים יותר ערך נוגדי חמצון מהפרי עצמו, אשר באכילתו יכול לסייע במניעת עקה חמצונית ברמת התא בגוף. "נוגדי החמצון בזרעי אבוקדו יכולים לעזור להפחית את הזדקנות התאים, להילחם בדלקות ולשפר את מצב הגוף כולו", אמר.

ד"ר תומס גם ציין שאכילת הזרע יכולה לתת לך הרבה פיטונוטריינטים. מדובר על פיטוכימיקלים, שהם כימיקלים המיוצרים על ידי צמחים כדי להישאר בריאים. פיטונוטריינטים יכולים גם לספק יתרונות לבני אדם שאוכלים מזון צמחי.

איך בכלל אוכלים את זה?

ראשית יש לייבש את הזרעים בתנור בטמפרטורה גבוהה למשך כשעתיים. לאחר ייבוש הזרעים קוצצים ומכניסים לבלנדר או מעבד מזון עד שהם מתייבשים. ניתן להוסיף את האבקה לשייקים או להשתמש בתה או רטבים.

עם זאת, זכור כי ייבוש הזרעים יכול להפחית את תכולת נוגדי החמצון שלהם, כך שחלק מהיתרונות הצפויים עשויים להיות קשים להשגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully