וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיכאון? אלה 7 הפירות שיכולים להועיל לכם

עודכן לאחרונה: 25.7.2024 / 8:02

מחקר חדש מצא כי אנשים שאכלו 3 פירות ביום, בעיקר מכמה סוגים, הורידו את הסיכון שלהם לדיכאון בעשרות אחוזים. הנה כל המידע החשוב

איריס קול מראיינת את ד"ר אורן טנא על דיכאון והטיפול בו/מערכת וואלה

פירות נחשבים לחלק חשוב מתזונה בריאה, אך מחקר חדש מצביע על כך שהם עשויים גם לעזור לשפר את הבריאות הנפשית שלכם בעתיד.

המחקר, שפורסם בכתב העת Journal of Nutrition, Health & Aging, ניתח נתונים מבוססי אוכלוסייה של כמעט 14,000 אנשים שהשתתפו במחקר הבריאות הסיני, שעקב אחר משתתפים מאמצע החיים שלהם - המוגדר בדרך כלל בטווח גילאי 40 עד 65 - עד כ-20 שנה מאוחר יותר. החוקרים מצאו שאנשים שאכלו רמות גבוהות יותר של פירות באמצע החיים היו בסיכון נמוך יותר לפתח תסמינים של דיכאון ככל שהם מתבגרים.

באופן ספציפי, אנשים שאכלו לפחות שלוש מנות פירות ביום, היו בסיכון נמוך ב-21% לפתח דיכאון הקשור לגיל בהשוואה לאלו שאכלו מנה יומית אחת של פירות. אכילת ירקות, לעומת זאת, לא הראתה קשר לירידה בסיכון לפתח דיכאון הקשור לגיל.

"הממצאים שלנו תומכים בהמלצות מבוססות אוכלוסיה על צריכת פירות מספקת בשלב מוקדם בחיים כדי להפחית את הסבירות לתסמיני דיכאון בסוף החיים", סיכמו החוקרים במחקר.

ארגז פירות. ShutterStock
ארגז פירות/ShutterStock

קרוב ל-20% מסך כל האנשים בני 65 ומעלה יסבלו מדיכאון בשלב כלשהו בחייהם. על פי הגדרות ספר האבחנות האמריקאי, ה-DSM, רוב רובם של בני הגיל השלישי לא מאובחן ולא מקבל את הטיפול המתאים למשך הזמן הנדרש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מדוע אכילת פירות עשויה להפחית את הסיכון לפתח דיכאון?

דיכאון הוא מצב מסובך, וקשה לומר שאכילת פירות בלבד תפחית את הסיכון שלך לפתח דיכאון. "נראה שיש הרבה שאלות ללא מענה למחקר הזה", אומרת הילרי אמון, פסיכולוגית קלינית במרכז לחרדה ובריאות רגשית של נשים, ל-Yahoo Life. "באופן ספציפי, האם היו גורמים אחרים שיכולים היו לתרום לירידה ברמות הדיכאון בשלב מאוחר יותר בחיים?"

אמון מדגישה שמתאם אינו שווה סיבתיות. "המשמעות, רק בגלל שהקבוצה הזו של אנשים אכלה פירות לא אומר שצריכת הפירות הפחיתה את הסבירות לדיכאון בשלב מאוחר יותר בחיים", היא אומרת. ובכל זאת, נראה שיש קשר.

הסיבה לכך קצת יותר מסובכת להבנה, אבל יש כמה תיאוריות. "יכולים להיות כמה דברים שקורים", אומרת הדיאטנית הקלינית ג'סיקה קורדינג, ל-Yahoo Life. האחת היא שלפירות יש רמות גבוהות של נוגדי חמצון ותרכובות אנטי דלקתיות, כמו קרוטנואידים, פלבנואידים וויטמין C. "יש לנו מחקר המראה שנוגדי חמצון שונים ממלאים תפקיד בסיוע לגופנו להיות עמיד יותר בפני מתח", היא אומרת.

לדיכאון יש גם היבט דלקתי, וירידה בדלקת בגוף עשויה לעזור למזער תסמיני דיכאון, אומרת קורדינג.

אילו פירות עשויים לעזור?

חשוב להזכיר כי ההמלצה לצריכת פירות יומית עומדת על ארבעה פירות ביום. החוקרים חקרו 14 פירות ומצאו שלאלה יש את הקשר החזק ביותר עם סיכון נמוך יותר לפתח דיכאון:

  • תפוזים
  • קלמנטינות
  • בננות
  • פפאיה
  • אבטיח
  • תפוחים
  • מלון כתום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully