וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיאטה הזו בגיל 40 תביא אתכם הכי בריאים שיש לגיל 70

עודכן לאחרונה: 8.7.2024 / 10:36

מחקר חדש מצביע על כך שתזונה בריאה באמצע החיים משפיעה על איך תזדקנו בעשורים מאוחרים יותר. הנה כל הפרטים

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

מי שהגיע לגיל 40 יודע שהקפדה על תזונה בריאה הופכת חשובה בהרבה מאשר בשנות העשרים. כעת מחקר חדש מראה כי אנשים שאוכלים באופן מזין בשנות ה-40 לחייהם ומעלה הם בעלי סיכוי גבוה ב-43% עד 84% להיות במצב בריאותי גופני ונפשי טוב בגיל 70 בהשוואה לאלו שלא אוכלים באופן מזין. ויש להם גם את הנוסחה.

"אנשים שדבקו בדפוסי תזונה בריאים באמצע החיים, במיוחד אלה העשירים בפירות, ירקות, דגנים מלאים ושומנים בריאים, היו בעלי סיכוי גבוה יותר להגיע להזדקנות בריאה", אמרה ד"ר אן-ג'ולי מבית ספר צ'אן לבריאות הציבור בהרווארד שערכה את המחקר. "זה מצביע על כך שמה שאתה אוכל באמצע החיים יכול לשחק תפקיד גדול במידת ההזדקנות שלך".

יותר מ-100,000 מבוגרים ענו על שאלות לגבי התזונה שלהם כל ארבע שנים עבור המחקר, שהחל ב-1986. המשתתפים היו בני 39 לפחות וללא מחלות כרוניות בתחילת המחקר. כמעט מחצית ממתנדבי המחקר מתו עד 2016 - רק 9.2% שרדו עד גיל 70 ומעלה בעודם במצב פיזי, קוגניטיבי ונפשי טוב.

דיאטה ים תיכונית. ShutterStock
דיאטה ים תיכונית/ShutterStock

"הופתענו מעוצמת הקשר"

על פי הממצאים, אנשים שאכלו על פי אינדקס האכילה הבריאה האלטרנטיבית של הרווארד, או "דיאטת הצלחת הבריאה" הצליחו בצורה הטובה ביותר, והיה להם סיכוי גבוה ב-84% להזדקן טוב. דיאטות אחרות, כמו היפראינסולינמיה (רמות אינסולין גבוהות בדם) ודיאטות ים תיכוניות, קיבלו ציון גבוה גם הן.

בסך הכל, החוקרים גילו שתעדוף פירות, ירקות, דגנים מלאים, שומנים בלתי רוויים, אגוזים, קטניות ומוצרי חלב דלי שומן במקום שומן טראנס, נתרן ובשר - במיוחד בשר אדום ומעובד - משפרים את הסיכויים שלך להזדקן היטב.

הממצאים הוצגו השבוע ב-Nutrition 2024, המפגש השנתי של האגודה האמריקאית לתזונה. המחקר עוקב אחר מחקר בחודש שעבר שהזהיר כי שיעורי ההשמנה צפויים לזנק מ-43.1% ל-60.6% מהאוכלוסייה בגלל תזונה לא בריאה.

"המחקר שלנו מספק עדויות להמלצות תזונתיות לשקול לא רק מניעת מחלות אלא גם קידום הזדקנות בריאה כללית כמטרה ארוכת טווח", אומרת טסייר, שהציגה את הממצאים בכנס. "הופתענו מעוצמת הקשר בין דפוסי אכילה בריאים באמצע החיים לבין חיים בריאים מאוחרים יותר, אפילו לאחר שקלטנו מספר גורמים אחרים, כמו פעילות גופנית, שידוע גם שהם משפיעים על הבריאות", אומרת טסייר.

מומחים אחרים ציינו כי "השורה התחתונה להזדקנות בריאה היא לאכול תזונה בריאה, להתעמל, להימנע ממוצרי טבק, להשתמש בקרם הגנה, לישון מספיק ולהשתתף בפעילויות חברתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully