וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיאטה הסודית שאתם לא מכירים וכל ההמלצות שלה

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 7:38

"צלחת האכילה הבריאה" של אוניברסיטת הרווארד היא מעין מדריך אכילה בריאה ומאוזנת שלא רק תסייע לכם לרדת במשקל אלא גם תמנע מחלות? אז מה אוכלים?

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

לא הרבה אנשים יודעים על דיאטת הרווארד, שנוצרה כמדריך אכילה לבריאות מיטבית. הדיאטה שנקראת גם צלחת האכילה הבריאה, הומשגה בשנת 2011. לגיבוש תוכנית הדיאטה האולטימטיבית, מומחים מאוניברסיטת הרווארד T.H. בית הספר של צ'אן לבריאות הציבור עבד בשיתוף פעולה עם חוקרים מ-Harvard Health Publications.

"במונחים של מחלות כרוניות גדולות כמו מניעת מחלות לב וכלי דם, סוגים שונים של סרטן וסוכרת סוג 2, דרך האכילה הזו תעזור למנוע את המחלות הנפוצות באמריקה ובעולם", אמרה ליליאן צ'ונג, מרצה לתזונה בבית הספר לבריאות הציבור של הרווארד, דיווח CNBC.

"צלחת האכילה הבריאה" יכולה לשמש כמדריך ל"יצירת ארוחות בריאות ומאוזנות - בין אם מוגשות לשולחן או ארוזות בקופסת אוכל" לפי אתר האינטרנט של הרווארד.

להלן ששת הטיפים לביצוע דיאטת הרווארד

ירקות ופירות - חצי מהצלחת

פירות וירקות צריכים להוות חצי מהצלחת שלנו בארוחה. חוקרים מציעים לכוון "לצבע וגיוון" כמו גם לאכול ירקות יותר מפירות.

כמו כן, כדאי לחשוב ולהזהר לפני שמכריזים על משהו ירק. לדוגמה, "תפוח אדמה אינו ירק מנקודת מבט תזונתית", הסבירה צ'ונג. "תפוחי אדמה כמעט מתנהגים כמו פחמימה מזוקקת. זה מעלה את רמת הסוכר בדם".

מומחה התזונה המליץ ​​גם לצרוך פירות שלמים על פני מיצים.

סלט כרוב צבעוני. אלון מסיקה
לא כל הירקות שווים ובכל מקרה כדאי שיהיה מהם הרבה בצלחת. סלט כרוב/אלון מסיקה

דגנים מלאים - רבע מהצלחת

תוכנית הדיאטה מעודדת אכילת דגנים מלאים ולא דגנים מזוקקים.

"לדגנים מלאים יש הרבה יותר ויטמינים וגם פיטוכימיקלים ומינרלים, וזה הרבה יותר בריא עבורנו ולא יעלה את רמת הסוכר בדם כל כך מהר", אמרה צ'ונג, לפי מהדורת החדשות.

כמה אפשרויות לשקול כוללות שיבולת שועל, קינואה, שעורה, חיטה מלאה ואורז חום.

חלבון - רבע מהצלחת

צלחת האכילה הבריאה מציעה את סוג החלבונים לצרוך, ומאלו להתעלם. חלבונים בריאים כמו דגים, עוף, שעועית, אגוזים וברווז צריכים להוות רבע מהצלחת שלך.

הימנעו מבשר אדום והימנע מבשרים מעובדים כמו נקניקים, הציעה צ'ונג.

סביצ'ה דג עם מנגו ותירס. אלון מסיקה
יש חלבונים ויש חלבונים. סביצ'ה דגים/אלון מסיקה

שמנים צמחיים - במידה

דיאטת הרווארד מבקשת להימנע משומני טראנס כמו שמנים מוקשים חלקית כמו מרגרינה ושמנים צמחיים מסוימים. אפשרויות בריאות יותר כוללות שמנים עשויים זית, קנולה, סויה, תירס, חמניות ובוטנים (אם לא אלרגיים).

שתו מים, תה או קפה

"היינו ממש מכוונים מבחינת המשקאות", אומרת צ'ונג. "לא חשבנו שזו הדרך הכי נבונה לעשות את זה, במיוחד בגלל שיש כמה אוכלוסיות בארה"ב שסובלנות ללקטוז", אמרה צ'ונג על הרעיון שאנשים צריכים לשתות שלוש כוסות חלב בכל יום.

"אפילו רק עם כמות הקלוריות משתיית (חלב), יהיה עדיף לשתות מים, תה או קפה", אמרה צ'ונג.

הדיאטה ממליצה לשתות מים, תה וקפה לחלופין עם הארוחות, תוך שמירה על סוכר במשקאות, ושהם אומרים שמירה הם מתכוונים כמעט בלי או בכלל בלי.

פעילות גופנית

תוכנית האכילה אינה שלמה ללא פעילות גופנית. "אנחנו צריכים לעשות פעילות גופנית חצי שעה ביום, או לפחות חמש פעמים בשבוע, ולעסוק בפעילות נמרצת", ציינה צ'ונג.

"כולנו מזדקנים, ועלינו ליצור הרגלים טובים בעודנו צעירים", המשיכה צ'ונג, "כך שהם הופכים לחלק מההרגל שלנו ומהשגרה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully