וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הייתם מאמינים: תפוח אדמה מצטרף לרשימה מכובדת

עודכן לאחרונה: 1.12.2022 / 12:45

הוא מודר מכל דיאטה ונחשב לירק לא בריא, אבל מחקר חדש מצא שתפוח אדמה דווקא יכול לסייע לדיאטה שלכם. הנה הפרטים

סיפור בדקה - מה קרה למי שהחליט לאכול רק תפוחי אדמה במשך שנה?/מערכת וואלה! News

כשאנחנו חושבים על ירקות בריאים, אנחנו לרוב לא נחשוב על תפוחי אדמה, אבל אולי כדאי? תפוחי אדמה פיתחו מוניטין של גורם לעלייה במשקל ולסיכון מוגבר לסוכרת מסוג 2, ולעתים קרובות מוצאים את עצמם ברשימה של מזונות שכדאי להימנע מהם, במיוחד עבור אנשים בדיאטה, או כאלה עם סוכרת. עם זאת, מחקר חדש ממרכז המחקר הביו-רפואי של Pennington, שפורסם בכתב העת Journal of Medicinal Food, קובע שתפוחי אדמה מלאים בחומרי מזון מרכזיים ועמוסים ביתרונות בריאותיים, ולא מהווים סיכון עבור קבוצות אלה.

ד"ר קנדידה רבלו, עוזרת פרופסור ב-Pennington Biomedical, שימשה כחוקרת שותפה במחקר שבדק כיצד תזונה הכוללת תפוחי אדמה משפיעה על אמצעי בריאות מרכזיים. רבלו, שהיא גם דיאטנית מוסמכת, אמרה, "הוכחנו שבניגוד למה שנהוג לחשוב, תפוחי אדמה אינם משפיעים לרעה על רמות הגלוקוז בדם. למעשה, האנשים שהשתתפו במחקר שלנו ירדו במשקל".

לכל מתכוני תפוח האדמה בוואלה! אוכל לחצו כאן

"אנשים נוטים לאכול את אותו משקל של מזון ללא קשר לתכולת הקלוריות כדי להרגיש שובע", הסבירה רבלו, "על ידי אכילת מזונות בעלי משקל כבד יותר ודל קלוריות, אתה יכול בקלות להפחית את מספר הקלוריות שאתה צורך. ההיבט המרכזי של המחקר שלנו הוא שלא הקטנו את גודל המנות של הארוחות אלא הורדנו את התוכן הקלורי שלהן על ידי הכללת תפוחי אדמה. הארוחה של כל משתתף הותאמה לצרכים הקלוריים האישיים שלו, אך על ידי החלפת חלק מתוכן בתפוח אדמה, המשתתפים מצאו את עצמם שבעים יותר, מהירים יותר, ולעתים קרובות אפילו לא סיימו את הארוחה שלהם. למעשה, אתה יכול לרדת במשקל עם מעט מאמץ".

במחקר השתתפו 36 משתתפים בגילאי 18 עד 60 שסבלו מעודף משקל, מהשמנה או מתנגודת לאינסולין. עמידות לאינסולין מתייחסת למצב בריאותי בו תאי הגוף אינם מגיבים טוב לאינסולין וגלוקוז אינו נכנס לתאים כדי לייצר אנרגיה. עמידות לאינסולין קשורה להשמנה, לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה וסוכרת מסוג 2

תפוח אדמה מבושל. ShutterStock
טוב לדיאטה! תפוחי אדמה/ShutterStock

המשתתפים במחקר אכלו תזונה מבוקרת מדויקת של מזונות נפוצים כולל שעועית, אפונה, בשר או דגים, או תפוחי אדמה לבנים עם בשר או דגים. שתי הדיאטות היו עשירות בתכולת פירות וירקות והחליפו כ-40 אחוזים מצריכת הבשר האופיינית בשעועית ואפונה או תפוחי אדמה. מחקרים קודמים הראו שאכילת שעועית ואפונה משפרת את רמות הגלוקוז בדם אצל אנשים עם סוכרת מסוג 2 שאובחנה לאחרונה.

כדי להגדיל את מרכיב הסיבים התזונתיים של תפוחי האדמה, הם בושלו כשהקליפה שלמה ולאחר מכן הועברה לקירור בין 12 ל-24 שעות. תפוחי אדמה שולבו במנות העיקריות של ארוחת הצהריים והערב, והוגשו כפירה, פרוסות תפוחי אדמה צלויות בתנור וסלט תפוחי אדמה והוגשו גם כמנות ראשונות לצהריים וערב.

"הכנו את תפוחי האדמה בצורה שתמקסם את תכולת הסיבים שלהם. כשהשווינו דיאטה עם תפוחי אדמה לתזונה עם שעועית ואפונה, מצאנו שהם שווים מבחינת היתרונות הבריאותיים", אמרה רבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully