וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתיית קפה עשויה להפחית את הסיכון למוות עקב ישיבה ממושכת

עודכן לאחרונה: 4.7.2024 / 8:04

יושבים כל היום במשרד אבל גם שותים לא מעט כוסות קפה? יכול להיות שעליתם על הדרך לבטל את הנזקים מהישיבה הממושכת

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

שנים של חיים בישיבה על כיסא משרדי או ספה עלולות לגרום להשפעות בריאותיות קטלניות בטווח הארוך - אבל יש מצב שכוס קפה רגילה עשויה להיות דרך לקזז את אורח החיים המזיק הזה.

מחקר שנערך בקרב יותר מ-10,000 אנשים בארצות הברית מצא כי מי ששותה קפה מדי יום עשוי להיות מוגן מפני התוצאות השליליות של ישיבה במשך שש שעות או יותר ביום. בהשוואה לאלה שלא שותים קפה ושיושבים כל כך הרבה, למי ששותה קפה בישיבה יש סיכוי נמוך פי 1.58 למות מכל הסיבות, עד 13 שנים מאוחר יותר.

חוקרים מאוניברסיטת Soochow בסין אומרים כי המחקר שלהם הוא הראשון להעריך כיצד היתרונות הבריאותיים של קפה יכולים לנטרל את הסיכון המוגבר למוות הקשור לישיבה ממושכת.

אישה יושבת מול מחשב וסובלת מכאבי גב. Depositphotos,
יושבים כל היום?/Depositphotos

בניתוח נתוני בריאות ארוכי טווח מייצגים מארה"ב, הצוות מצא ששתיית קפה בעצם מבטלת את הקשר בין אורח חיים בישיבה, מוות ממחלות לב וכלי דם ותמותה מכל הסיבות. המחקר פורסם ב-BMC Public Health.

המשתתפים היו מסקר בחינת הבריאות והתזונה הלאומית (NHANES) והיו במעקב במשך כ-13 שנים. המחקר התמקד בניתוח משך הישיבה היומי של המשתתפים ורמות צריכת הקפה. בהתבסס על הרגלי הישיבה שלהם (פחות מ-4 שעות, 4-6 שעות, 6-8 שעות או יותר מ-8 שעות ביום) והרגלי צריכת קפה (כאלה שלא שותים כלל ושלוש רמות צריכה בקרב שותי קפה), קבצו החוקרים את משתתפים לניתוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
קפה אפסרסו. ShutterStock
קפה אפסרסו/ShutterStock

התוצאות גילו שכצפוי במחקרים קודמים משתתפים שישבו יותר משמונה שעות ביום עמדו בפני סיכון גבוה ב-46% למוות מכל הסיבות, וסיכון של 79% למוות ממחלות לב וכלי דם, בהשוואה לאלו שישבו פחות מארבע שעות יום.

אנשים שישבו יותר משש שעות ביום מבלי לשתות קפה, הם בעלי סיכון מוגבר פי 1.6 לתמותה מכל הסיבות. לעומת זאת, שותי קפה הראו סיכון נמוך ב-33% לתמותה כללית וסיכון נמוך ב-54% לתמותה ממחלות לב וכלי דם בהשוואה לאלו שאינם שותים קפה.

כאשר חוקרים בדקו את זמן הישיבה ואת צריכת הקפה יחדיו, הם גילו כי סיכון התמותה הגבוה יותר הקשור לישיבה ממושכת נצפה רק בקרב שאינם שותים קפה, ולא בקרב אלו שצרכו קפה.

המחקר לא בדק את המנגנון שבו לקפה יש השפעות הגנה על התנהגות בישיבה. עם זאת, החוקרים הגיעו למסקנה ש"אנשים עם הרבעון הגבוה ביותר של צריכת קפה נצפו כבעלי סיכונים מופחתים הן לתמותה מכל הסיבות והן לתמותה קרדיווסקולרית בהשוואה לצרכנים שאינם קפה".

  • עוד באותו נושא:
  • קפה
  • ישיבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully