וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה קרם הגנה *בדיוק* אתם צריכים למרוח על העור? וזה כולל ספריי

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 11:56

איזה מקדם הגנה הכי מומלץ, איזו כמות צריך לכל הגוף (יש מספר!) וגם - כמה שניות צריך לשים ספריי הגנה כדי שיעבוד טוב? כל הפרטים על אחד הדברים הכי חשובים בקיץ הזה

קרם הגנה/מעריב

מריחת קרם הגנה, במיוחד בימי שמש, היא הכרחית כדי לשמור על העור שלך מפני נזקים שאינם הפיכים ועלולים להיות מסוכנים. אבל עם מותגים שונים, מקדמי הגנה במספרים אחרים, פורמולות ושיטות מריחה, זה יכול להיות קשה לפענח כמה קרם הגנה צריך כדי לשמור על הגנה מפני קרני השמש החזקות.

למרבה המזל, רוב רופאי העור ממליצים על כמה טיפים עיקריים למריחת קרם הגנה כדי לשמור על העור מפני קרני השמש המזיקות:

על פי האקדמיה האמריקנית לדרמטולוגיה (AAD), אחד הדברים החשובים ביותר שיש לדעת הוא - כמה קרם הגנה צריך למרוח. למרות שרוב האנשים מודעים לכך שצריך למרוח מחדש קרם הגנה, הידיעה בכמה להשתמש היא חלק בלתי נפרד מהמשוואה - במיוחד בגלל שתהליך היישום משתנה כשמדובר בנוסחאות שונות.

ככלל עבור קרמים וקרמים, ה- AAD ממליץ לעקוב אחר ההנחיה של כ-30 גרם (נניח אגרוף מחצית סגור). זה אולי נראה הרבה, אבל כמות כזו של קרם הגנה מספיקה בדרך כלל כדי לכסות את האזורים החשופים של הגוף מכף רגל ועד ראש.

בחורה בבגד ים מורחת קרם הגנה. ShutterStock
לשים יותר ממה שאתם חושבים/ShutterStock

מה לגבי תרסיסי הגנה?

תרסיסי קרם הגנה נחשבים לעתים קרובות פחות מטרידים מאשר קרמים, אבל זה גם אומר שצריך להיות זהירים במיוחד בעת המריחה כדי לקבל את מלוא כמות ה-SPF - ולא לפספס נקודה על הגוף.

כמות הכיסוי הדרושה כדי שקרם הגנה בתרסיס יהיה יעיל דורשת לפחות שש שניות של ריסוס בכל נקודה - בערך ארבע שניות יותר ממה שרוב האנשים עושים. מי שבוחר בקרם הגנה ספריי צריך גם למרוח את הפורמולה לתוך העור לאחר הריסוס, במיוחד אם אתם כבר בחוץ, שכן השיטה עלולה לגרום לכיסוי לא אחיד ולעור לא מוגן, על פי ה-AAD. עם קרם הגנה שמגיע בסטיק, המשמשים לעתים קרובות לכיסוי פנים, מומלץ למרוח בנדיבות על כל הפנים לפחות פעמיים - וחשוב לזכור את האוזניים והעפעפיים.

באשר ל-SPF ולתכונות שיש לחפש בקרם הגנה, ה-AAD ממליץ לבחור בקרם הגנה של לפחות 30 SPF ומעלה ומציע הגנה בספקטרום רחב כנגד קרני UVA ו-UVB כאחד - ולמרוח 15 עד 30 דקות לפני היציאה החוצה.

כשמדובר במריחה חוזרת, ה-AAD ממליץ לאנשים למרוח מחדש את קרם ההגנה שלהם לפחות כל שעתיים בחוץ, גם כאשר מעונן. אם אתם שוחים או מזיעים, כדאי למרוח שוב בתדירות גבוהה יותר.

ולפני היציאה מהבית, וודאו שתוקף קרם ההגנה לא פג, מכיוון שרוב הפורמולות מחזיקות כשנתיים עד שלוש שנים לפני שיש צורך להחליף אותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully