וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחריד: זו הסיבה שאסור להשתמש בקרמים שפג תוקפם

עודכן לאחרונה: 13.6.2024 / 9:25

אנחנו בודקים מוצרי מזון, אבל מסתבר שצריך לבדוק גם קרמים. מומחית מסבירה למה זה יכול להיות קריטי

בווידיאו: קרם נגד פיגמנטציה של נטורל טוליפ/נטורל טוליפ

זה אולי יפתיע אתכם - אבל מסתבר שתמיד צריך לבדוק את תאריך התפוגה של מוצרי הקוסמטיקה - שיעור שאישה אחת למדה בדרך הקשה.

רופא ב-TikTok שיתף את התוצאות הלא פשוטות של שימוש במוצרי טיפוח עור שפג תוקפם, והציג אישה שנכוותה קשות בעור פניה לאחר שנדבקה בזיהום חיידקי.

המנתח הפלסטי, ד"ר אנתוני יון ( @DoctorYoun), הפנה את תשומת הלב למצוקתה של הצעירה (@BeastEater) ב-TikTok שפרסמה כמה סרטונים המראים לאנשים את הזיהום שהיא חטפה לאחר שימוש במוצרים לטיפול באקנה וכתמים כהים שפג תוקפם.

@doctoryoun Why you shouldn't apply expired skin care products on your face! #skincare video credit: @BeastEater ♬ what was I made for? - Instrumental - Wheeler

"הרבה מאיתנו לא יודעים אבל גם למוצרים קוסמטיים בין אם זה איפור, תכשירי הגנה או מוצרי טיפוח אחרים - יש תאריך תפוגה" מסבירה ד"ר להבית אקרמן, מומחית ברפואת עור.

"חשוב להבין כי המוצרים האלו מתבססים על פורמולות שבהם יש חומרים פעילים שנבדקו במחקרים קליניים ועל סמך תוצאותיהם אושרו להפוך לתכשיר כזה או אחר. הדוגמה הנפוצה ביותר זה בתכשירי הגנה משמש. מסנני ההגנה האלו כוללים פילטרים, מים ופיזיקליים שבפורמולציה הנכונה מצליחים להגן עם העור ולמזער נזקי שמש. אבל, כאשר פג התוקף של התכשיר, החומרים הללו מתפרקים והופכים ללא יציבים כלומר- לא יבצעו את עבודת ההגנה שלהם. כנ"ל לגבי שמירה מוצרים כאלה בשמש - החום מאיץ את הפירוק של החומרים הפעילים ואז החומר לא יתפקד".

אז כמה זמן אחרי התוקף שרשום ניתן להשתמש בתכשיר? "זו שאלה שאין עליה תשובה מדויק כיוון שזה לא נבדק. ולכן ההמלצה שלי היא להשתמש אך ורק עם התוקף הרשום על גבי המוצרים ולשמור אותם בתנאים שצוינו על האריזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אישה עם פיגמנטציה מורחת קרם. ShutterStock
החומר עלול לגרות את העור ולייצר כווית, גירויים ואף פיגמנטציה/ShutterStock

כווית, גירויים ופיגמנטציה

מה עוד יכול להיגרם ממוצרים שאינם בתוקף מעבר לחוסר יעילות של המוצר עקב התפרקות של החומרים הפעילים שבו?

"חשוב להבין שברגע שהחומר משנה את הצורה הביוכימית שבו הוא בעצם הופך לנגזרת שונה לחלוטין ברמה ביוכימית. מספיק שינוי קטן במולקולה על מנת להפוך אותה למשהו אחר לחלוטין והתוצאה של זה יכולה להיות גירוי של העור, כוויות, פריחה ואודם", מסבירה ד"ר אקרמן.

"למה זה קורה? נניח שאתם משתמשים בתכשיר המכיל חומצות שמקלפות את העור - לרוב מתלווה לתכשיר גם חומר ששומר על העור מפני קילוף יתר ו/או מרגיע אותו. כאשר החומר מתפרק והופך בעצם למשהו אחר - מנגנון ההגנה על העור שבתוך החומר עצמו כבר לא פעיל. ואז החומר עלול לגרות את העור ולייצר כווית, גירויים ואף פיגמנטציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully