וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדחת הנילוס מתפשטת - רופא עם הטיפ הכי טוב למניעת המחלה

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 14:43

השנה קדחת הנילוס המערבי החלה להתפשט מוקדם יותר ויש לכך מספר סיבות. השאלה היא איך מתגוננים מפני היתושים הנגועים - ולנו יש תשובה

בווידאו: סרטון הדרכה על קדחת הנילוס/משרד הבריאות

ד"ר שרון אלרעי פרייס התייחסה הבוקר (ראשון) להתפשטות המחלה שאתמול גבתה את חייהן של שתי ישראליות. "צריך לעשות בדיקות. רוב האנשים שיש להם תסמינים זה חולף בפחות ממאית מהמקרים. מה שאנחנו רואים חריג השנה וזה שפשוט קדחת הנילוס התחילה יותר מוקדם וזה בגלל מזג האוויר. זה בגלל החום והלחות ככל הנראה", טענה פרייס. "בסביבות של מגורים כמה שיותר להימנע שיהיה מקום התרבות של יתושים". את הדברים אמרה בריאיון ל-103FM.

"צריך להיות עם תכשירים מפני יתושים ובעיקר לשים לב. אין חיסון כרגע", הדגישה. "אני לא מוטרדת, אנחנו עוקבים אחרי זה אבל זה חלק מההתחממות הגלובלית".

אתמול נודע כי שתי נשים נפטרו בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, וישנו חשש שסיבת המוות היא מקדחת הנילוס המערבי. נכון לעכשיו ישנם 8 חולים מאומתים ומאושפזים בישראל, כשלפחות 2 מהם במצב קשה.

יתושה מוצצת דם. AlessandroZocc, ShutterStock
יתושה מוצצת דם/ShutterStock, AlessandroZocc

מדובר על מחלה ויראלית עם חום נמוך, כאבי בטן וכאבי ראש - וגם זה לא תמיד קורה", מסביר ד"ר ערן קופל, רופא מומחה בריאות הציבור וסגן מנהלת רפואית מחוז ירושלים שפלה במכבי שירותי בריאות. "זו מחלה ויראלית שיכולה להיות גם ללא סימנים. אצל אנשים עם מערכת חיסון תקינה ללא מחלות רקע מיוחדות - זו אפילו לא מחלה שתאובחן והאדם לא ידע שנחשף".

לדבריו, אוכלוסיה שיותר נוטה לחלות בצורה קשה - כמו בגיל המבוגר, באנשים עם מחלות רקע כרוניות, מחלות שפוגעות במערכת החיסון - נמצאת בסיכון לתחלואה קשה מהנגיף.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

מניעה אישית וסביבתית

במחלות מהסוג הזה שמועברות על ידי יתושים המפתח המניעתי, שנה אחרי שנה, זה לטפל באותם מוקדי קינון של יתושים ויתושות שמקננים בעיקר במאגרי מים פתוחים בגבולות הערים ובתפר בין איזורי טבע, נחלים והערים עצמן. שם יש פרק זמן מיוחד שבו חשובה המניעה - הדברה - שזה לקראת סוף החורף ולקראת האביב. בסביבות מרץ חשוב במיוחד לטפל בזה על ידי הרשויות. הטיפול הזה יכול לטפל ולעצור התפשטות יתושים.זה המעגל הראשון.

חשוב להבין כי מדובר על נגיף שעובר על ידי עקיצות יתושים. הם לא אלה שחולים, אלא הנשאים שמעבירים את הנגיף מהמקום שבו הוא קינן - אצל ציפורים ובעלי כנף.

"במצב כמו השנה שאנחנו רואים שההדבקה התחילה מוקדם (ברוב המקרים בסוף הקיץ לתוך הסתיו) יהיו הסיבות אשר יהיו, אז אנחנו כבר מדברים על עונה עם יותר מקרים מאובחנים ומקרי קצה של המקרים הקשים יותר. במקרים כאלה צריך להשתמש בהגנה האישית של בני האדם, וכאן מדובר בהגנה רגילה נגד יתושים".

"הדבר הכי חשוב הוא להתמרח בעיקר אחה:צ עם השקיעה והחשכה - אלה שעות הפעילות של היתושים - ולכן כדאי להשקיע שם. בשכונות יותר פרבריות וקרובות למאגרי מים, בשכונות עם אתרי בניה חשוב לפנות רשות המקומית בכל זמן, ובתוך הבית למגן עם רשתות". בנוסף מומלץ ללבוש שרוול ארוך וכמובן להתרחק מאיזורים שאינם מוסדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully