וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה ככל הנראה הסימן הכי בלתי צפוי לסרטן המעי הגס

עודכן לאחרונה: 24.6.2024 / 7:57

ככל הנראה כבר שמעתם על סימנים כמו דם בצואה, כאבי בטן או שלשולים - אבל הסימן הזה בשירותים הרבה פחות ידוע וכדאי שידליק לכם נורה אדומה

קמפיין על חשיבות הגילוי המוקדם של סרטן המעי הגס/צו מניעה

כשיותר ויותר צעירים מאובחנים עם סרטן המעי הגס, זה טבעי לחשוש מהמחלה. שיעורי סרטן המעי הגס באנשים מתחת לגיל 50 עלו מאז שנות ה-90, על פי ד"ר מייקל צ'יני, מנהל שותף של תוכנית המעי הגס במרכז לסרטן מערכת העיכול ואונקולוג רפואי במרכז הסרטן ייל.

הסיבה המדויקת לכך שהמספרים עולים אינה ידועה. מומחים "חושבים שזה משהו בסגנון חיים וסביבתי, אבל בדיוק מה זה, אנחנו לא יודעים", אמר צ'צ'יני. חוקרים חוקרים מה יכול לקרות. בינתיים, חשוב שתישארו ערניים לגבי סרטן המעי הגס - גם אם אתם צעירים.

חלק מזה הוא הכרת סימני האזהרה. ויש סימפטום אחד מפתיע במיוחד שזכה לתשומת לב ברשתות החברתיות: קקי דק.

@s1oux13 Diagnosed with stage 4 colon cancer at 28. These were my symptoms. #coloncancer #rectalcancer #symptoms #cancer #fyp #stage4 ♬ original sound - Carolina Herrera

כפי שהסבירה משתמשת TikTok בפלטפורמה, היא שמה לב שהצואה שלה דקה מהרגיל, יחד עם תסמינים אחרים כמו ירידה בלתי מוסברת במשקל, דם בצואה ושלשולים. היא חשבה שיש לה תסמונת המעי הרגיז, אז היא לא הלכה לרופא בהתחלה. כשהיא עשתה זאת לבסוף, היא אובחנה כחולה בסרטן המעי הגס בשלב 4.

קקי דק אכן יכול להיות דגל אדום. רופאים יראו לפעמים חולים ש"הצואה שלהם דקה הרבה יותר, או שהם בעובי ובגודל של עיפרון, וזה תיאור שיש לחלק מהחולים עם סרטן המעי הגס", אמר צ'צ'יני לאתר ההפינגטון פוסט. זה נוטה להתרחש אם גידולים נמצאים בסמוך לקצה המעי הגס או אם הם מרפדים את כל החלק הפנימי של המעי הגס, מה שמצמצם את כל הצואה שעוברת דרכו, הסביר.

צואה בריאה צריכה להיות ארוכה ובצורת נקניק ולצאת כמקשה אחת או כמה חתיכות קטנות יותר. הדבר המדאיג ביותר הוא כאשר צואה דקה היא שינוי חדש שמתמשך, אמר ד"ר ג'פרי דוקר, גסטרואנטרולוג ב-UPMC ופרופסור חבר לגסטרואנטרולוגיה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת פיטסבורג.

לדברי דוקר, כל שינוי ניכר בהרגלי היציאות שלך יכול להיות דגל אדום פוטנציאלי (אבל, הוא הדגיש, הוא לא תמיד זה סימן לסרטן המעי הגס). בנוסף לשינוי בצורת הצואה או בעקביות, זה יכול לכלול הליכה לשירותים לעתים קרובות יותר או דווקא פחות.

קקי דק בעיפרון הוא אחד הסימנים הפחות שכיחים לסרטן המעי הגס. "כשזה קיים, זה מאוד מדאיג", אמר צ'צ'יני. "זה פשוט לא אחד מהתסמינים הנפוצים יותר של המחלה". הסימנים הנפוצים יותר הם דם בצואה וכאבי בטן. ירידה לא מכוונת במשקל היא סימן נוסף. ולחלק מהמקרים של סרטן המעי הגס אין תסמינים כלל.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אישה יושבת בשירותים. ShutterStock
אישה יושבת בשירותים/ShutterStock

גשו לרופא

אסור להפחית מהתסמינים, אמר צ'צ'יני, אם אתה מבחין בדם בצואה, כאבי בטן כרוניים, שינוי ביציאות או ירידה בלתי מוסברת במשקל, חשוב שתספר לרופא שלך.

"קל מאוד אצל אנשים צעירים יותר לחשוב, 'אה, זה רק טחורים', או משהו כזה... ויכול להיות, אבל גם הדברים האלה יכולים להתקיים במקביל", אמר צ'צ'יני. "לאנשים בהחלט יש טחורים וסרטן, או שזה יכול להיות משהו אחר לגמרי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully