וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 תבלינים שמגבירים אנרגיה ומשפרים את פעילות המוח

עודכן לאחרונה: 18.6.2024 / 7:35

תבלינים מוסיפים המון טעם לחיים, אבל גם הרבה מאוד בריאות. לתבלינים ברשימה יש יתרונות בריאותיים רבים - אבל הם גם שומרים על המוח שלכם

חמישה דברים שאולי לא ידעתם על המוח/מערכת "אסור לפספס"

אנחנו יודעים שלתזונה שלנו יש חשיבות מכרעת על איך שנרגיש. ירקות ופירות עשויים לספק לגופנו ויטמינים חיוניים, פחמימות מורכבות עשירות בסיבים תזונתיים שמשביעים אותנו לאורך זמן ושמנים בלתי רווים מסייעים בשימור האנרגיה ותחזוקת תאי הגוף, תומכים בתפקוד מערכת העצבים, בגמישות העור והעורקים, באיזון ההורמונלי ובשמירת חום הגוף. וכן, גם לתבלינים, ואולי בעיקר להם, יש יתרונו בריאותיים מופלאים - כי אחרי הכל הם מופקים מצמחים וחומרים טבעיים.

ד"ר ברנדון קרופורד, נוירולוג המתמחה בבריאות המוח, סיפר לאתר SheFinds לגבי חמשת התבלינים הטובים ביותר להגברת רמות האנרגיה ושיפור תפקוד המוח.

פלפל שחור

פלפל שחור. ShutterStock
תבלין נפוץ. פלפל שחור/ShutterStock

פלפל שחור, אולי התבלין הנפוץ ביותר ברשימה, מכיל פיפרין, תרכובת המשפרת את הזיכרון והתפקוד הקוגניטיבי על ידי הגברת פעילות המוליכים העצביים במוח. כמו כן, הוכח כי פיפרין מסייעת בגוף לספיגה של חומרים מזינים אחרים, הן ממזון והן ממקורות משלימים.

"פיפרין, התרכובת הפעילה בפלפל שחור, יכולה לשפר את ספיגת הכורכומין (מכורכום) בעד 2,000%. הסינרגיה הזו לא רק מעצימה את היתרונות של כורכומין למוח אלא גם עוזרת בשיפור העיכול וספיגת החומרים התזונתיים, תוך תמיכה עקיפה בבריאות הקוגניטיבית", הוא חשף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

קינמון

קינמון. ShutterStock
מונע התפתחות מחלות ניווניות. קינמון/ShutterStock

מנה יומית של קינמון עשויה לסייע במניעת סוכרת. שילוב קל בקפה או תה, יכול לעזור לאזן את רמות הסוכר בדם על ידי הגברת הרגישות לאינסולין והפחתת תנגודת לאינסולין.

קרופורד מציין כי רמת סוכר בדם יציבה חיונית למיטוב תפקוד המוח לאורך היום ולמניעת התפתחות של מחלות ניווניות של עצבים בעתיד.

לפני כשנה חוקרים מאוניברסיטת בירג'אנד למדעי הרפואה באיראן בחרו לסקור מחקרים קודמים שבחנו את השפעות הקינמון על המוח ותפקודיו הקוגניטיביים. במהלך ניתוח הנתונים מהמחקרים, הם מצאו שרכיבי האאוגנול, הקינמאלדהיד והחומצה הקינמית שהיא תרכובת טבעית הנמצאת בצמחים רבים, שינו באופן חיובי את התפקוד הקוגניטיבי. חלק מהמחקרים גם דיווחו שמרכיבי התבלין מנעו והפחיתו פגיעה בתפקוד הקוגניטיבי.

ג'ינג'ר

תה ג'ינג'ר. ShutterStock
תה ג'ינג'ר/ShutterStock

הג'ינג' נמצא בשימוש ברפואה הסינית וההודית במשך אלפי שנים. הוא מכיל את התרכובת ג'ינג'רול, שהוכחה כבעלת תכונות נוגדות חמצון חזקות ואנטי דלקתיות. "ג'ינג'ר יכול לעזור לשפר את התפקוד הקוגניטיבי על ידי הפחתת דלקת ולחץ חמצוני", אמר קרופורד. "זה גם מסייע באיזון המוליכים העצביים, דבר שחיוני למיקוד ולזריזות קוגניטיבית".

הג'ינג'ר מנטרל רדיקלים חופשיים, הגורמים ללחץ חמצוני ותורמים לנזק ולהזדקנות התא. התכונות נוגדות החמצון והאנטי דלקתיות שלו גם משפרות את יכולתו של הגוף לשרוף קלוריות, מה שהופך את התבלין לברכה עבור אלה שעושים גם דיאטה.

אגוז מוסקט

אגוז מוסקט ומררת. ShutterStock
אגוז מוסקט ומררת/ShutterStock

אגוז מוסקט מכיל את התרכובת מיריסטיצין (myristicin) שידועה בתכונות הנוירו-פרוטקטיביות שלה המשפרות את הזיכרון ומונעות את ניוון המסלולים העצביים. "למוסקט יש גם השפעות משפרות את מצב הרוח, שיכולות לתרום למצב נפשי ממוקד וחיובי יותר", ציין קרופורד.

אגוז מוסקט עשיר בנוגדי חמצון, עוזר לגוף לנטרל רדיקלים חופשיים ולהפחית מתח חמצוני. רק צריך לצרוך ממנו במתינות.

כורכום

כורכום. ShutterStock
כורכום/ShutterStock

הכורכום מכיל כורכומין, תרכובת עשירה בתכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון. הכורכום, הידוע בתור "הזהב" של ממלכת הצמחים, תומך גם בניקוי רעלים מהכבד ומשמש כמשכך כאבים טבעי.

על ידי הפחתת דלקת ונזק חמצוני, הכורכומין מגן על המוח מפני גורמי לחץ המובילים לירידה קוגניטיבית. "כורכומין מגביר את רמות הורמון המוח BDNF - Brain-derived Neurotrophic Factor, המגביר את הצמיחה של נוירונים חדשים ונלחם בתהליכים ניווניים שונים במוח", הסביר קרופורד.

מחקרי עבר כבר הראו כי כורכום מקל על תסמיני הפרעות עיכול, מוריד את הסיכון למחלות לב, נלחם בדיכאון, מונע סרטן, משפר את הזיכרון ומפחית את הכאבים מדלקת פרקים ומצבים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully