וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים מאיראן גילו כי התבלין הנהדר הזה מעולה למוח

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 7:37

קינמון הוא תבלין מעולה לבישול, אפייה וגם למשקאות, אבל מסתבר שיש לו גם יכולות בחיזוק המוח ובשיפור היכולות הלימודיות. הנה כל הפרטים

חמישה דברים שאולי לא ידעתם על המוח/מערכת "אסור לפספס"

מעט מחקרים יחסית נערכו על יתרונותיו של הקינמון על המוח. בעבר היו כמה ניסיונות לחקור כיצד והאם בכלל הקינמון משפיע על זיכרון ולמידה, אבל הממצאים נותרו לא מבוססים ממגוון סיבות ואילוצים. לאחרונה, חוקרים מאוניברסיטת בירג'אנד למדעי הרפואה באיראן בחרו לסקור את אותם מחקרים קודמים שבחנו את השפעות הקינמון על המוח ותפקודיו הקוגניטיביים.

לטענת הצוות, שמחקרו פורסם בכתב העת Nutritional Neuroscience הם רצו לסקור באופן שיטתי מחקרים על הקשר בין התבלין המפורסם לבין תפקודי הזיכרון והלמידה של המוח. לאחר סינון של 2,605 מחקרים על קינמון ממאגרי מידע שונים, כולל PubMed, Scopus, Google Scholar ו-Web of Science, הצוות מצא 40 מחקרים שעמדו בקריטריונים למטא אנליזה שלהם.

קינמון. ShutterStock
טוב למוח. קינמון/ShutterStock

במהלך ניתוח הנתונים מהמחקרים, הם מצאו שרכיבי האאוגנול, הקינמאלדהיד והחומצה הקינמית שהיא תרכובת טבעית הנמצאת בצמחים רבים, שינו באופן חיובי את התפקוד הקוגניטיבי. חלק מהמחקרים גם דיווחו שמרכיבי התבלין מנעו והפחיתו פגיעה בתפקוד הקוגניטיבי.

אחד המחקרים שהתרכזו במתבגרים העלה כי לעיסת מסטיק קינמון שיפרה את תפקוד הזיכרון והפחיתה את החרדה. אבל בסך הכל, הממצאים הדגישו את הערך הפוטנציאלי של קינמון למניעת בעיות זיכרון ולמידה.

עוד בוואלה!

הכינו את כוס התה: היתרון המפתיע של קינמון

לכתבה המלאה

"מחקר זה נועד לסקור באופן שיטתי מחקרים על הקשר בין קינמון ומרכיביו המרכזיים בזיכרון ובלמידה. 2,605 מחקרים נאספו ממאגרי מידע שונים בספטמבר 2021 ונכנסו לבדיקה. 40 מחקרים עמדו בקריטריונים שלנו ונכללו בסקירה שיטתית זו", כתבו סמנה נכאי, אלירזה קושקי ועמיתיהם בסקירה שלהם.

הצוות אמר שהם מקווים שהממצאים יוכלו לעורר השראה במדענים אחרים לבחון עוד יותר את ההשפעות החיוביות של הקינמון על המוח, כך שניתן יהיה להמליץ ​​על התבלין לשימוש בשימור תפקוד המוח והאטה של ​​פגיעה קוגניטיבית.

מלא יתרונות, מלא טעם

המחקר הזה אינו הראשון שמעודד להוסיף קינמון לתפריט. במחקר שפורסם בכתב העת מטבוליזם בשנת 2017 בחנו חוקרים מאוניברסיטת מישיגן את השפעת הקינמלדהיד, או צינמאלדהיד (cinnamaldehyde) - המולקולה המרכזית בשמן האתרי של הקינמון שנותנת לו את הניחוח האופייני - על תאי השומן שנלקחו מעכברים, כמו גם על תאי שומן שנלקחו מארבעה בני אדם. הם גילו כי חשיפה לשמן הקינמון הפעילה את תאי העכברים והתאים האנושיים והתחילה לשרוף קלוריות בתהליך הידוע בשם תרמוגנזה. השמן למעשה הגביר את הפעילות של מספר גנים, אנזימים וחלבונים שידועים ככאלה שמעלים את חילוף החומרים של השומן.

מחקר אחר מצא שקינמון מאט את קצב התרוקנות הקיבה לאחר הארוחות, ומפחית את עליית הסוכר בדם לאחר האכילה. בנוסף, הקינמון הצליח לשפר את הרגישות של התאים לאינסולין בחולי סוכרת סוג 2, וסייע להם להגיע לרמות סוכר מאוזנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully