וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכולם מסביבכם יש וירוס בטן? כך תימנעו מלהידבק

עודכן לאחרונה: 17.6.2024 / 9:23

לקיץ יש את המחלות שלו ואחת מהמטרידות בהן היא דלקת מעיים וקיבה שגורמת לתופעות לוואי לא נעימות. איך מאבחנים ומטפלים?

כאב בטן. ShutterStock
תופעות לוואי קשות/ShutterStock

ילדים רבים, וזה כולל את ההורים שלהם מדווחים בשבועות האחרונים על וירוס בטן שגורם לשלשולים, הקאות, לעיתים חום ועוד תופעות לוואי לא נעימות. ואכן, על פי נתוני משרד הבריאות מתוך דוח הניטור לגבי תחלואת המעיים עולה כי בשבוע האחרון ישנה עלייה בפניה למיון ילדים של כ-100 פניות ל-10,000 ילדים בעקבות תחלואת מעיים זיהומית (גסטרואנטריטיס). בגילאי 2 עד 5, הפניות עלו לכמעט 30 מקרים וישנה גם עלייה מינורית בגילאי 5 עד 12.

על פי הנתונים בבתי החולים של כללית, קיימת קפיצה של 2% בביקורים בשבוע למיון ילדים בשל גסטרואנטריטיס. מנגד, נצפתה ירידה משמעותית במספר הדגימות החיוביות לחיידקי הקמפילובקטר, ועלייה קלה במספר הדגימות החיוביות לחיידקי השיגלה.

שלשולים בתינוקות: האם אורז באמת עוזר או שמדובר במיתוס?

מה זה גסטרואנטריטיס?

גסטרואנטריטיס היא דלקת זיהומית של הקיבה ושל המעי, מחלה שכיחה שגורמת לבחילות, להקאות, לחום, לכאבי בטן ולשלשולים. "עם הכניסה לעונה החמה אנחנו כן רואים יותר מקרים של גסטרואנטריטיס. הסיבה הכללית לעלייה היא הפעילות המאפיינת את העונה- הבילוי בבריכות ובפעילויות שיש מגע מרובה", אומר ד"ר איציק בר-אור, מנהל יחידת גסטרו ילדים במרכז הרפואי וולפסון.

לדבריו, גורם ההדבקה וחוסר היגייינה עלולים להוביל לדלקת במעי ובעקבות כך הקאות, שלשולים כאבי בטן, ירידה בתיאבון והסכנה הכי גדולה היא התייבשות, כאשר זמן ההחלמה יכול לנוע ממספר ימים לבין שבוע עד שבועיים.

איך מאבחנים דלקת במעי?

"כשאנחנו נתקלים בילד שמגיע למרפאה, אנחנו קודם כל מעריכים את המצב הכללי כדי לשלול את גורם ההתייבשות, אובדן תיאבון וירידה במשקל", אמר ד"ר בר-אור. "אנחנו בודקים את הבטן אם היא רגישה או לא, בודקים מדדים שונים וחיוניים כמו לחץ דם דופק משקל חום, סטורציה. בנוסף גם את צבע הגוף של הילד, הנשימה וההכרה שלו".

"דלקת זיהומית של הקיבה והמעי היא אכן מדבקת, בעיקר על ידי מגע, כאשר הוירוס בדרך כלל יכול להגיע דרך הפה ולכן חשוב מאוד לשמור על היגיינה בידיים ולחטא משטחים שנוגעים בהם", הדגיש ד"ר בר-אור. "לצערנו, מדובר בוירוס שכיח שמולו אין לנו חיסון וגם לא נגד החיידקים. מדובר על מחלות חולפות ומערכת החיסון יודעת להתמודד עם זה מצויין, לכן זה בדרך כלל חולף תוך מספר ימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully