וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צופים ביורו? מסתבר שפיצה יכולה להוריד לכם את הסטרס במהלך המשחק

עודכן לאחרונה: 13.6.2024 / 7:35

ניסוי שנערך באדם אחד, ללא קבוצת ביקורת וכפרסומת גילה כי למאכל האלים האיטלקי יש השםעה מרגיעה במהלך צפיה במשחקי כדורגל מלחיצים. ואנחנו שואלים - רק עכשיו עדכנו אתכם?

הגרלת יורו 2024/ספורט1

הנה חדשות טובות וטעימות לחובבי כדורגלנים מודאגים - לאחר שמדענים חשפו שפיצה יכולה להפחית עצבנות במהלך משחק.

מארח הפודקאסט של Pitch Side, תיאו בייקר, בדק את לחץ הדם והדופק שלו, בנוסף למבחן תגובת עור גלוונית (GSR) - חיישן הבודק את השינויים החלים במוליכות החשמלית של העור כתגובה בלתי רצונית למצבים רגשיים. הממצאים הראו כי רמות הסטרס של תיאו עלו מספר פעמים במהלך משחק הכדורגל - אולם הן היו נמוכות בעקביות ברגע שהוא התחיל להריח פיצה מבעבעת בתנור. תחושות השלווה שלו נשמרו ברגע שסוף סוף זכה גם לאכול ממנה.

פרופסור אולי באקלי, מאוניברסיטת מזרח אנגליה, שעבד על המחקר עם מותג הפיצות הקפואות המוכרות בבריטניה, Chicago Town, אמר: "פיצה וכדורגל הולכים יד ביד, ונראה שיש לכך סיבה מדעית בעקבות הניסוי שלנו". המחקר הראה שעם הנתונים המשולבים שלבישול ואכילת פיצה ביתית או קפואה שמכינים בתנור הביתי יש אפקט מרגיע בולט".

פיצה ביתית - לקאבר. ShutterStock
פיצה ביתית - לקאבר/ShutterStock

הניסוי המדעי בא בעקבות מחקר שנערך בקרב 2,000 אוהדי כדורגל, שמצא כי 92 אחוזים מוצאים היבטים של צפייה במשחק מלחיצים. בראש הרשימה נמצאו דו-קרב פנדלים (37 אחוזים), ואחריהם המתנה לשריקת הסיום אחרי משחק צמוד (23 אחוז), והחלטות VAR (22 אחוז).

"כדורגל הוא, ללא ספק, הדבר שמעלה לי הכי הרבה עצבים בחיים. אז כשהייתה לי ההזדמנות לראות אם האוכל האהוב עליי יכול לעזור עם זה בכל דרך... קפצתי על זה", הסביר תיאו, "אבל לא ציפיתי שאפילו הריח של הבישול של הפיצה ישפיע כל כך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

המחקר, שבוצע באמצעות OnePoll, זיהה גם - מה שהנשאלים בסקר - רואים בהשפעות החיוביות של ריח הפיצה בזמן שהיא מתבשלת. כארבעה מתוך 10 (42 אחוזים) אמרו שזה מייצר תחושת נוחות, בעוד 28 אחוזים אמרו שזה מגביר את מצב הרוח שלהם. ו-17 אחוז אמרו שהם מרגישים בתחושת ציפייה נרגשת.

אל תפחדו מהבצק

ואם כבר עכשיו אתם רק משמינים מלשמוע על פיצה מול כל משחק יורו, חשוב שתזכרו את הסיפור הזה:

המאמן האישי ריאן מרסר, בן 34, סיפר בעבר שהוא אכל פיצה לארוחת בוקר, צהריים וערב (10 משולשים מדי יום) והצליח לרדת בערך 3.5 קילו במהלך האתגר בן 30 הימים. הוא לקח על עצמו את האתגר להראות כיצד דיאטות עם גירעון קלורי מאפשרות לאנשים לרדת במשקל מבלי להגביל את המאכלים האהובים עליהם. ראיין, מבאנגור מצפון אירלנד, תכנן בקפידה את התזונה שלו והכין את כל הפיצות בעצמו, תוך שמירה על משטר האימונים הרגיל שלו.

התזונה הרגילה של ריאן היא גישה גמישה לאכילה, עם צריכת חלבון בריאה, ושבע עד 10 מנות פירות וירקות בכל יום. למען האתגר, לעומת זאת, ריאן לא אכל דבר מלבד פיצה. "צרכתי פיצה לארוחת בוקר, צהריים וערב כל יום", אומר בן ה-34 בסרטון שלו. "היו לי שתי פיצות פיתה ופיצה אחת גדולה יותר על בסיס בצק ליום, זה היה שווה בערך 10 פרוסות לחם ליום. בנוסף, השארתי מקום לחטיפים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully