וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאי שיניים מזהירים: "תפסיקו ללעוס קרח. זה מסוכן!"

28.5.2024 / 0:08

רופאי שיניים חושפים את הסיכונים שבלעיסת קרח ומזהירים שחזרה על פעולה זו עלולה להוביל לסדקים בשיניים ולכאבים עזים. הנה כל הסיבות להפסיק את ההרגל המגונה הזה

מדוע זה מסוכן ללעוס קרח? רואפת שיניים מסבירה/@drrachellebeebe

לחלקנו לעיסת קרח מסייעת להתרעננות ביום חם, להרגיע את הרעב ולהפיג מתחים, משמשת תחליף לסיגריה או פשוט מנעימה את זמננו לאחר שסיימו לשתות את המשקה הקר מהכוס ונשארנו עם קוביות הקרח. כעת רופאי שיניים חושפים את הסיכונים שבלעיסת קוביות קרח - ומזהירים שפעולה זו עלולה להוביל לסדקים בשיניים ולרגישות מוגברת לטמפרטורות חמות וקרות.

"אמייל השיניים מורכב ממבנים דמויי מוטות המורכבים מאלפי גבישים מיקרוסקופיים", הסביר השבוע ל-USA Today ד"ר רופאלי קולקרני, דוקטור לרפואת שיניים ודובר היועץ לצרכן של איגוד השיניים האמריקאי, "קרח נחשב גם גביש, אז כאשר אתה דוחף שני גבישים יחד בכוח, אחד מהם יוותר".

כפי שתיארנו, אנשים עשויים ללעוס קרח מתוך שעמום, רעב או מתח, כדי להפסיק לעשן, כדי לספק תשוקות בהריון או פשוט כי הם אוהבים את הצליל הקראנצ'י שנשמע בעת שבירת הקרח בפה. הם אולי אפילו לא שמים לב שהם עושים את זה - במיוחד בקיץ.

אכילת קרח כפייתית נקראת פאגופגיה, אשר כבר זמן רב מקושרת לאנמיה מחוסר ברזל. לא ברור כמה אנשים בעולם מכורים לזה, אולם מאמר אחד שפורסם בכתב עת "National Center for Biotechnology Information" קרא להתמכרות הזו: "צורה נפוצה אך כמעט ולא מדווחת לעתים של תסמונת פיקה", הפרעה פסיכולוגית שבה אנשים בולעים לעתים קרובות פריטים שאינם מזון, כמו אפר, בלונים, גיר, מתכת, דשא, עפרונות צבעוניים ובלונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
@dryarborough Please don't chew ice! ?❌ Chewing on hard substances can lead to micro fractures. These micro fractures will propogate with clenching and grinding and time. Fracturing a tooth is extremely painful, and the treatment is extraction, bone grafting, and implant placement. Everything CAN be fixed, but there's nothing better than the teeth you were born with so please be careful and take care of your teeth! - - - #SouthCarolinaDentist #implantdentistsouthcarolina #dentalofficesouthcarolina #Chapindentaloffice #PEAKDENTAL #PeakDentalSC #ChapinSC #IrmoSC #ColumbiaSC #DentalImplants #DentalImplantsSC #ImplantDentistSC #dentalfyp #dentistfyp #dentaltiktok #dentisttiktok #dentalimplantfyp #blondedentist #greenscreenvideo #dontchewice #fracturedtooth #ouchthathurt #greenscreen #dryarborough ♬ original sound - DrYarborough

רבים חשפו את הרגל לעיסת הקרח שלהם ברשתות החברתיות. בקהילת רדיט בשם "לועסי קרח אנונימיים" (Ice Chewers Anonymous) יש 8,400 חברים שחולקים כיצד הם משיגים את "הקרח המושלם".

תהיה הסיבה אשר תהיה, רופאי השיניים ממליצים להפסיק ללעוס קרח. חלקם אפילו פנו לטיקטוק כדי להציג בפירוט מבעית מה יכול לקרות לכם אם תמשיכו בהרגל המגונה הזה. "לעיסה של חומרים קשים עלולה להוביל לשברים בשיניים", הזהירה ד"ר גרטשן יארבורו ב-PSA בשנה שעברה. "המיקרו שברים האלו יתפשטו עם הידוק ושחיקה במשך הזמן", הסבירה רופאת השיניים מדרום קרוליינה, "שבר שן הוא כואב ביותר והטיפול הוא עקירה, השתלת עצם והנחת שתלים".

עוד בנושא:
הטעות שאתם עושים בצחצוח שיניים שגורמת להן להיות צהובות

רופאת שיניים מזהירה: אלו 3 המקרים בהם אסור לכם לצחצח שיניים

@vaysmandmd Send this to your friend who chews ice! #icechewing #asmr #dentaltips ♬ original sound - vaysmandmd

זה רק קצה הקרחון: ד"ר נטלי פיטרסון, דוקטור לכירורגיית שיניים בבית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת מינסוטה, אמרה ל-USA Today שקור הקרח עלול לגרום לבעיות בסתימות ובכתרים מכיוון ש"ייתכן שיהיו להם שיעורי התרחבות והתכווצות שונים עקב שינויי טמפרטורה בהשוואה לשן הטבעית שלכם".

לאלו שלועסים למטרות גמילה, מומחים ממליצים לתת לקרח להימס על הלשון במקום ללעוס אותו או לוותר על קרח לגמרי במשקאות - כדי למנוע מהפיתוי להכניס אותו לפה. מי שעדיין חושק בסאונד הקראנצ'י יכול לשקול לעבור לגזר גמדי או לפרוסות תפוחים.

אם נראה לכם שאתם סובלים מתסמונת פיקה או פאגופגיה גשו לרופא וספרו לו על הבעיה. כדי להכריז על מצב של פיקה התסמינים צריכים להימשך יותר מחודש, ויש לשלול בעיות רפואיות אחרות כמו אנמיה. מלבד בדיקות דם לעתים יש צורך גם בצילום חזה ובטן או בדיקת CT. במקרים מסויימים יש צורך בטיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully