וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש מועד לניתוח: חברה פיתחה טכנולוגיה להשתלת ראש

עודכן לאחרונה: 26.5.2024 / 14:23

האם בקרוב ראשם של נכים או כאלו שחולים באלצהיימר או בסרטן סופני יוכל להיות מושתל בגוף בריא לגמרי? על פי חברת סטארט-אפ אמריקאית התשובה היא כן, וההליך הראשון יתבצע תוך שמונה שנים

פריצת דרך רפואית מטורפת או פנטזיה שלקוחה מסרט מדע בדיוני? חברת הסטארטאפ BrainBridge שעוסקת במדעי המוח והנדסה ביו-רפואית, הודיעה כי יצרה מערכת מבוססת בינה מלאכותית לביצוע השתלות ראש.

במסגרת ההליך המהפכני, ראשו של אדם חולה יושתל על גופו של תורם שמת מוות מוחי, תוך שמירה על הזיכרונות, היכולות הקוגניטיביות והתודעה של האדם המושתל.

החוקרים מאמינים שהניתוח החדשני יסייע לחולים עם מצבים בלתי ניתנים לטיפול, כמו שיתוק, סוגי סרטן מסוימים, מחלות נוירולוגיות כמו אלצהיימר ופרקינסון ועוד.

האשם אל-ג'אילי, המדען שעומד מאחורי פרויקט מהפכני זה, אומר כי מספר רב של מדענים ומומחים מתחומי רפואה שונים כבר מעורבים בפרויקט.

השתלת ראש. BrainBridge,
הניתוח הרובוטי המתוכנן להשתלת ראש/BrainBridge

"המטרה של הטכנולוגיה שלנו היא לפרוץ את הגבולות של מה שאפשר במדע הרפואה ולספק פתרונות חדשניים לאנשים שמתמודדים עם מחלות חשוכות מרפא", אמר אל-ג'אילי. "הטכנולוגיה שלנו מבטיחה לפתוח דלתות לטיפולים מצילי חיים שלא ניתן היה להעלות על הדעת רק לפני כמה שנים".

BrainBridge מתכננת להשתמש ברובוטים כירורגיים ובבינה מלאכותית כדי לשחזר תווי פנים לשימוש מלא בשרירי הפנים.

"התהליך משתמש במערכות רובוטיות מתקדמות במהירות גבוהה כדי למנוע את פירוק תאי המוח ולהבטיח התאמה מלאה בין ראשו של המושתל לגופו החדש", אמרו בחברה, והוסיפו: "ההליך כולו מונחה על ידי הדמיה בזמן אמת ברמה מולקולרית ובעזרת אלגוריתמים של AI כדי להקל על חיבור מחדש מדויק של חוט השדרה, העצבים וכלי הדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
השתלת ראש. BrainBridge,
ראשו של החולה ינותק מגופו ויושתל בגוף אחר/BrainBridge

ב-BrainBridge מציינים שההליך הראשון להשתלת ראש בגוף חדש יבוצע תוך שמונה שנים. הסיבה לפרסום כעת, לדברי אנשי החברה, היא כדי למשוך מדענים מובילים בעולם לקחת חלק בפרויקט מהפכני זה.

עוד הוסיפו בחברה שהשתלות הראש הן רק ההתחלה: "בטווח הקצר, אנחנו מצפים שהפרויקט יביא לפריצת דרך לשחזור חוט השדרה ולהשתלת כל הגוף, אך בטווח הארוך, הפרויקט יתרחב לאזורים שישנו לחלוטין את הטיפולים הרפואיים כפי שאנחנו מכירים אותם היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully