וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיילוט הצליח: מעתה גם רופאי משפחה בלאומית ייעזרו בבינה מלאכותית לרישום תרופות

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 11:08

ממצאים שנאספו בשנה האחרונה הראו שהשימוש החלקי בבינה מלאכותית בקופה הפחית ב-24% את שיעורי האשפוזים והעלה בכ-350% את מספר ההתערבויות הרפואיות, כולל שינוי יזום במשטר התרופות

רופא רושם מרשם לקנאביס רפואי. ShutterStock
רופאי משפחה בלאומית ייעזרו בבינה מלאכותית לרישום תרופות/ShutterStock

לאומית שירותי בריאות מרחיבה את השימוש בבינה מלאכותית ומעתה כלי זה יעמוד גם לרשות רופאי המשפחה של הקופה, שמשרת למעלה מ-725,000 מבוטחים ברחבי הארץ.

לאומית משתפת פעולה עם חברת FeelBetter מאז 2022, כשהכניסה את פלטפורמת Precision Population Health מבוססת הבינה המלאכותית לכל הרוקחים בקופה.

ממצאים שנאספו במהלך מעל 12 חודשים עבור למעלה מ-170 אלף מטופלי הקופה, הראו שהשימוש בבינה המלאכותית הצליחה להפחית את שיעור האשפוזים ברי-המניעה בקרב מטופלים מרובי-תרופות בסיכון גבוה ב-24%, והעלתה את שיעור ההתערבויות הרפואיות, כולל שינויים יזומים במשטרי התרופות, בכ-350%. בנוסף, השימוש בפלטפורמה אפשר ללאומית לייעל את הקצאת המשאבים בקרב עובדיה, מה שהגדיל את ההספק של הרוקחים הקליניים עד פי חמש.

"בייחוד בקרב בני הגיל השלישי, כשהמטופל נוטל חמש או יותר תרופות במקביל עבור מספר מחלות כרוניות שונות, זה מוביל לתופעות לוואי, אשפוזים מיותרים, ולעיתים גם מוות בטרם עת. בלאומית, אנו מחויבים להתמודד עם האתגר הבריאותי ההולך וגדל של ריבוי תרופות, בכדי לשפר את המדדים הרפואיים ואת איכות החיים של מטופלינו", אומר לוואלה בריאות פרופ' שלמה וינקר, סמנכ"ל הרפואה של לאומית שירותי בריאות.

טכנולוגיה שמזהה באופן מדויק מטופלים בסיכון גבוה לאשפוז

"השימוש בטכנולוגיה של FeelBetter מקל עלינו לזהות מטופלים בסיכון גבוה וליזום התערבויות למניעת אשפוזים ושמירה על בריאותם בתוך הבית ובקהילה שלהם", מוסיף פרופ' וינקר. "הטכנולוגיה גם אִפשרה לנו להתגבר על מגבלות כוח אדם, בייחוד בקרב רוקחים קליניים שממלאים תפקיד מרכזי בלסייע למטופלים לנהל את התרופות שלהם, ומאפשרת לנו למקד את המשאבים שלנו היכן שהם הכי נדרשים".

ד"ר אביבית גולן כהן, מנהלת המחלקה לאיכות הרפואה בלאומית ורופאת משפחה פעילה, מוסיפה: "בעזרת הפלטפורמה הזו אנחנו יכולים לנהל מטופלים מורכבים לא רק בצורה אפקטיבית יותר, אלא גם יעילה יותר, וכעת יש לנו את היכולת להרחיב את הטיפול הן ברמת המטופל הבודד והן ברמת ניהול אוכלוסיית המטופלים".

פלטפורמת FeelBetter, המבוססת על Pharmaco-Clinical Intelligence (בינה פרמקו-קלינית), משלבת בינה מלאכותית עם יכולות פרמקולוגיות וקליניות מבוססות-ראיות, מזהה באופן מדויק מטופלים בסיכון גבוה לאשפוז בטווח הזמן הקרוב עקב ריבוי תרופות, ממליצה על שינויים במשטר התרופתי והתערבויות רפואיות אחרות, ומנטרת באופן נרחב את תהליך הטיפול ברמת הפרט והאוכלוסייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully