וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאומים סיאמיים שנולדו עם 4 זרועות ו-3 רגליים עברו ניתוח משנה חיים

26.5.2024 / 0:06

"תאומי העכביש" - תאומים סיאמיים שמחוברים באזור האגן שלהם ונולדו עם 4 זרועות, 3 רגליים ואיבר מין אחד - עברו ניתוח שמאפשר להם לשבת זקוף. את השנים הראשונות של חייהם הם העבירו אך ורק בשכיבה, ללא יכולת להסתובב על הבטן

תינוק עם שני ראשים נולד בברזיל, 2011/רויטרס

תאומים סיאמיים שמצבם מוגדר בעולם הרפואה איסכיופאגוס טריפוס (Ischiopagus Tripus), כלומר תאומים שמחוברים באזור האגן שלהם, עברו ניתוח משנה חיים שמאפשר להם, אחרי 3 שנים של שכיבה על הגב, להתיישב. בהמשך הוא גם יאפשר להם לעמוד ולנהל חיים נורמליים עד כמה שניתן.

התאומים הסיאמיים מאינדונזיה נולדו ב-2018 עם 4 זרועות, 3 רגליים (אחת משותקת) ואיבר מין אחד, כשהם מחוברים יחדיו כמו עכביש, במצב שנוצר 1 ל-2 מליון מקרים. הם חולקים גם שלפוחית שתן אחת, פי טבעת ומעי. לאחד מהם יש כליה לא מפותחת (היפופלזיה של כליה שמאל) בעוד שלשני יש רק כליה אחת.

לאחר ששרדו (כשהסיכויים לרעתם) את ההיריון והלידה, הפעוטות לא הצליחו לשבת ונאלצו לשכב על הגב בשלוש השנים הראשונות לחייהם. צוות מנתחים ביצע ניתוח מורכב כדי לקטוע את רגלם השלישית הלא מתפקדת ולייצב את עצם הירך והאגן כדי שיוכלו לשבת זקוף.

הצוות באינדונזיה העריך ש-6 עד 11 אחוזים מכלל התאומים הסיאמיים הם איסכיופאגוס טריפוס. "תאומי עכביש" הוא מונח שנטבע על ידי התאומות המחוברות המפורסמות גנגה וג'מונה מונדל מהודו. תאומות סיאמיות נקבות נוטות לעלות במספרן על הזכרים (3:1) ובשני שליש מהמקרים לפחות תאום אחד מת לאחר הלידה או ברחם.

תאומים סיאמיים באינדונזיה נולדו עם 4 זרועות, 3 רגליים ואיבר מין אחד. American Journal of Case Reports, צילום מסך
תאומים סיאמיים באינדונזיה נולדו עם 4 זרועות, 3 רגליים ואיבר מין אחד/צילום מסך, American Journal of Case Reports

להורי התאומים מאינדונזיה יש שני ילדים גדולים בריאים, ולא קיימת היסטוריה משפחתית של בעיות רפואיות. אמם לא דיווחה על סיבוכים במהלך ההריון ולא נטלה תוספי מזון, תרופות או מרקחות צמחים מסורתיות. היא גם נבדקה באופן שגרתי על ידי מיילדת במהלך הריונה.

לא ברור כמה זמן נמשך הניתוח של התאומים, אך לפי התקשורת המקומית הם לא סבלו מסיבוכים לאחר הניתוח וגם לא במהלך שלושת חודשי המעקב. הניתוח אפשר להם להיות מסוגלים לשבת ובהמשך צפוי לאפשר להם גם לעמוד. בדו"ח נכתב כי יש מעט מאוד דיווחים על ניתוחים מוצלחים דומים: "במקרה שלנו, למדנו שהליך כירורגי עשוי לספק שיפור באיכות החיים, על אף שהמטופלים לא היו מועמדים לניתוח הפרדה".


עוד בנושא:
אבי הנזל, אחת מהתאומות הסיאמיות המפורסמות בעולם - התחתנה בסתר ורוצה ילדים

"אנחנו תאומות סיאמיות. אני א-מינית אבל לאחותי יש חבר"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הנערים עברו ניתוח לכריתת רגלם שאינה מתפקדת וייצוב הירכיים כדי שיוכלו לשבת. American Journal of Case Reports, צילום מסך
הנערים עברו ניתוח לכריתת רגלם שאינה מתפקדת וייצוב הירכיים כדי שיוכלו לשבת/צילום מסך, American Journal of Case Reports

עד כה פורסמו מעט מאוד דיווחים רפואיים על תאומים סיאמיים מסוג איסכיופאגוס טריפוס. רבים מהזמינים מתמקדים בתאומים שהופרדו בפרוצדורה מאוד מורכבת.

דו"ח משנת 1994 סיפר על זוג תאומים שנולדו בסין בשנת 1989. לכל אחד מהם שתי זרועות תקינות, שתי רגליים פועלות ורגל אחת משותקת. לבנים היה גם איבר מין אחד, שני אשכים אך ללא פי טבעת. הרופאים הפרידו ביניהם בשנת 1992 כשהיו בני קצת יותר משנתיים, בניתוח שארך כמעט 10 שעות. מקרה נוסף שנחקר התמקד בזוג של תאומים סיאמיים שנולדו בפקיסטן בשנת 2011. הם היו מחוברים זה לזה בחצי גופם התחתון. תאום אחד היה קטן יותר וחלש יותר מהשני. איבר המין שלהם לא היה מפותח מספיק כדי להקצות מגדר לאף אחד מהשניים ולא היה להם פי טבעת. שניהם מתו לפני שניתן היה להפריד ביניהם.

דיווח המקרה החדש פורסם ב-American Journal of Case Reports.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully