וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טילטיל סיפר שהוא עומד לעבור ניתוח באשכים - זו הסיבה המפתיעה

עודכן לאחרונה: 21.5.2024 / 10:03

כוכה הריאליטי ונהג המונית סיפר בראיון כי הוא הולך לעבור ניתוח קילה וכי המצב גורם לו לכאבים ואפילו מקשה עליו לשבת. הסיבה לטענתו היא העובדה שהוא "הרים חיילים בחודשים האחרונים". ממה נגרם בקע מפשעתי ואיך מטפלים בו?

ד"ר ערן נזרי מסביר מה גורם להיווצרות בקע ואיך מתמודדים עם זה/מערכת וואלה!

כוכב הריאליטי טילטיל התארח בפודקאסט של TMI וחשף כי הוא עתיד לעבור ניתוח באשכים לאחר שלדבריו "הרים חיילים במשך החודשים האחרונים" וכעת "קשה לו לשבת". הסיבה לאירוע - בקע מפשעתי, או בשמו העממי - קילה. בתחילת חודש אפריל עבר את הניתוח ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בקע הוא מצב שבו איברים מסוימים מהגוף יוצאים דרך פתח שיש לנו בדופן הבטן, או באופן טבעי או פתח שנוצר מהרמת משקל, באזורים של חולשה שיש לנו בדופן הבטן. בקע נפוץ יותר אצל גברים משום שלהם יש פתח שדרכו יוצא צינור הזרע לאשך והפתח הזה נוטה להתרחב.

למעשה, בקע הוא מצב שבו איבר או שומן מהבטן יוצא דרך אותו הפתח וגורם לכאבים. הבקע יכול להיות א-סימפטומטי, ללא כאבים או קושי בתפקוד, אך הוא יכול לגרום לכאב וגם יכול לגדול.

ובכל זאת, חשוב להדגיש שברוב המקרים יוצא מן הבקע, אל תוך שק האשכים או לבלט במפשעה, שומן בלבד, ואז האדם ירגיש כאב במפשעה. לא בהכרח רואים בקע חיצונית, ולרוב מאתרים אותו כאשר אנשים מתלוננים על כאבים במפשעה בעת פעילות גופנית.

טילטיל חתונה קווין רובין. ניר פקין, ניר פקין
טילטיל חתונה קווין רובין/ניר פקין, ניר פקין

איך מאבחנים בקע?

בדרך כלל המטופל יתלונן על התבלטות באיזור המפשעה או כאבים ואז הוא עובר בדיקה ידנית על ידי רופא. אם לא מצליחים למשש את הבקע עוברים אולטרה סאונד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

איך מטפלים בבקע?

חשוב להבין שבקע לא מסתדר ללא ניתוח. יש שתי גישות ניתוחיות. הראשונה היא גישה לפרוסקופית - זעיר פולשנית. בגישה הזו מחדירים מצלמה מחוברת לסיב אופטי לתוך חלל הבטן. אם מדובר בבקע מפשעתי אז המצלמה מוכנסת מתחת לטבור. מנפחים בעזרת בלון את החלל האגן ועל ידי כך דוחפים את המעיים למעלה, לאחר מכן מוציאים את הבלון, עושים עוד שני חורים בדופן הבטן מחדירים מכשירי עבודה, מזהים את הבקע, מושכים אותו פנימה ואז פורסים רשת במקום שהיה בו הבקע. ניתוח כזה ללא בעיות מיוחדות, ובצד אחד, נערך כחצי שעה עד שעה.

הגישה השניה היא הגישה הפתוחה - עושים חתך במפשעה, במקרה של בקע מפשעתי ,מזהים את הבקע ודוחפים אותו פנימה. שמים את הרשת על מקום הפגם שדרכו יצא הבקע וסוגרים את הרקמות

בשיטה הראשונה ההתאוששות מהירה ופחות כאבים. ברוב המקרים מדובר על אשפוז לילה אם אין בעיות מיוחדות והתאוששות לוקחת כמה ימים. ניתן לתפקד אך זה יכול לכלול כאב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully