וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטת טיפול ישראלית שמשלבת גוף ונפש סייעה לרפא חולות סרטן

החיבור בין גוף לנפש ידוע כבר שנים. עכשיו הוא גם הוכח מחקרית. 80 חולות ומחלימות מסרטן השד דיווחו על ירידה במדדי כאב פיזי ומצוקה נפשית לצד שיפור במצב הבריאותי לאחר טיפולים ממוקדים - פיזיים ונפשיים

טיפול שטיפה אנרגטית במסגרת שיטת אינהיל. מדיקל קר,
טיפול שטיפה אנרגטית במסגרת שיטת אינהיל/מדיקל קר

האם שיטת טיפול אינטגרטיבית שהוכחה מחקרית לטיפול במחלימות סרטן תועיל לטיפול בפוסט טראומה במלחמה? מחקר חדש שבדק שיטת טיפול ישראלית חדשה בחולות סרטן השד. Inheal היא שיטת טיפול אינטגרטיבית המשלבת גוף ונפש. לאחר שיושמה על חולות הסרטן, חלה עלייה משמעותית במדדים של בריאות הנפש והבריאות הכללית וירידה בדיכאון.

מחקר לגבי טיפול זה פורסם בגיליון המדעי HSOA Journal of Altern and Complementy Integr Medicine, בהובלת פרופ' ניר פלד משערי צדק, ד"ר ארז כרמון ממאוחדת ובית החולים השיקומי אינטגרטיבי מדיקל קר.

המחקר בדק השפעת גישות טיפול משלימות לשיפור איכות החיים של 80 חולות ומחלימות מסרטן שד. מסקנת החוקרים היא כי התערבות אינטגרטיבית יכולה לספק טיפול לא תרופתי ותמיכה בהתאוששות, משפרת את איכות החיים ומפחיתה תסמינים בחולות סרטן ומחלימות.

טיפול במוסיקה במסגרת שיטת אינהיל. מדיקל קר,
טיפול במוסיקה במסגרת שיטת אינהיל/מדיקל קר

למעלה מ-18 מיליון אמריקאים החלימו מסרטן בשנת 2022, כך עולה מדוח ארגון הסרטן העולמי. אלא שאנשים אלו חווים סימפטומים דיכאוניים, חרדה, מצוקה, כאב, הפרעות שינה ועייפות. תסמינים אלה מופיעים לעתים קרובות גם יותר מ-10 שנים לאחר הטיפול.

נשים שמתמודדות עם סרטן השד מפנות לעיתים את רוב המשאבים לטיפול הפיזי במחלה, ולא מוצאות את הזמן או את הפלטפורמה הנכונה שתאפשר להם להתמודד גם עם ההיבטים הרגשיים של המחלה. גם אחרי סיום תקופת הטיפולים, נשים שמחלימות מסרטן השד נאלצות להתמודד עם תחושות מורכבות כמו תחושת אובדן, בדידות וגם חשש מחזרת המחלה. לצד כל אלו מתקיימת לעיתים תחושה של אובדן הנשיות.

המחקר בדק גישות טיפול משלימות לשיפור איכות החיים של 80 חולות ומחלימות מסרטן שד שאובחנו עד שלוש שנים לפני ההתערבות. בזמן ההתערבות, 15% מהמשתתפות עדיין עברו טיפולי סרטן, ו-71.3% מהמשתתפות השלימו את הטיפולים. החולות התנסו בתהליך הטיפולי בשיטת InHeal, לטיפול משולב בגוף ובנפש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

שיטת הטיפול שמחזקת את הגוף אבל גם את הנפש

שיטת InHeal פותחה בבית החולים השיקומי מדיקל קר במטרה לשפר את מצבם הבריאותי של חולי סרטן ומחלות כרוניות, הן בתחום הפיזי והן בתחום הפסיכולוגי. התהליך כולל טיפולים אישיים, כמו גם מפגשים קבוצתיים לביסוס איזון גוף ונפש ולחיזוק הגוף.

בחלק הפיזי ניתנו טיפולים, ביניהם: דיקור סיני, נטורופתיה, יוגה, רפלקסולוגיה ומפגשי נשימה. בפן הרגשי נבנה תהליך ריפוי וניתנו טיפולים אישיים כדי לחשוף טראומות ופחדים לא מודעים בשיטות קונבנציונליות ורוחניות על ידי מטפלים רגשיים מיומנים ומוסמכים. בנוסף, התקיימו מפגשי דמיון מודרך, מיינדפולנס, יוגה קולית טיפולית ורפלקסולוגיה. התהליך התנהל תחת פיקוח פסיכולוג.

המטופלות נדרשו לדרג שאלון של 36 שאלות לפי חמש רמות קושי בהן נתקלות (אין בעיות, בעיות קלות, בעיות בינוניות, בעיות קשות ובעיות קיצוניות). השאלון עסק בשמונה תחומים שונים - ממגבלות בפעילות גופנית דרך כאב גופני ועד מגבלות בעקבות בעיות רגשיות. השאלונים מולאו בשלוש נקודות זמן: ביום הראשון לטיפול, ביום האחרון לטיפול וארבעה שבועות לאחר תום הטיפול.

לאחר תחילת הטיפולים המשולבים, הראו המדדים שיפור משמעותי במספר רב של מדדים, לצד ירידה משמעותית בבעיות הבריאותיות. העלייה במדדי השיפור נעה בין 105% (בתחום בריאות הנפש הכללית) ל-192% (עקב בעיות בריאותיות גופניות). הירידה באחוזי הבעיות הבריאותיות נעה בין 46% (לבעיות טיפול עצמי) ל-75% (לבעיות דיכאון). כלומר, החלק היחסי של כל אחת מבעיות הבריאותיות נמוך משמעותית לאחר ההתערבות וחודש לאחר סיום ההתערבות, לעומת לפני ההתערבות.

"אני מלווה חולי סרטן במשך שנים רבות. כרופא אני מסייע בטיפול הרפואי אבל מודע לפן הנפשי ולטראומה שחווים מחלימים מסרטן", אומר לוואלה בריאות פרופ' ניר פלד, מנהל אגף אונקולוגיה במרכז הרפואי שערי צדק. "הייתי מודע לצורך בליווי כזה, אבל הפתיעה אותי מידת היעילות בזמן קצר כל כך. אני ממליץ לארגן מערכת טיפול מעצימה ומכבדת במסגרת טיפולי ההחלמה מסרטן ולשלב במסגרת תוכנית הטיפול לאחר ההחלמה גם מקום לגישה הוליסטית ואינטגרטיבית המשלבת מתודות מהרפואה המשלימה והפחות קונבנציונלית על מנת לספק טיפול הוליסטי יותר לכרוניקה של מחלימים".

שאולי הרציק פז, מפתח השיטה: "אני מאמין ששיטה זו תוכיח את עצמה גם בטיפול בפצועי מלחמה לשיקום נפשי שיסייע גם בשיקום הפיזי ואפעל ליישמה במחלקה החדשה שתקום בבית החולים בקרוב"

"הליך ההחלמה של כל אישה משלב את הטיפולים הרפואיים שהיא עוברת, ואת הטיפול בנפש שלה, הכולל מתן מענה לאתגרים ולטראומות הנפשיות שהיא עוברת בתקופה לא פשוטה זו", מוסיף ד"ר ארז כרמון, סמנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון, מומחה ביילוד ובגניקולוגיה במאוחדת. "ההחלמה הפיזית לא אומרת בהכרח שגם ההתמודדות הנפשית הסתיימה. מטרתנו להעצים ולצייד כל אישה מחלימה בכלים להתמודד גם עם האתגרים הנפשיים שמגיעים במהלך הטיפולים, וקיימים ביתר שאת גם לאחר ההחלמה".

מי שעומד מאחורי שיטת הטיפול הוא שאולי הרציק פז, מנכ"ל בית החולים מדיקל קר: "החיבור בין גוף לנפש ידוע כבר שנים - שיטת inheal פותחה על מנת לטפל בנשים שהיו פעמים בחשש אמיתי לחייהן, איבדו את היכולות הפיזיות שהכירו ולמעשה לא הכירו את מי שהיו טרום המחלה. תוצאות המחקר רק חיזקו ואיששו את מה שכבר ידענו על שיטת inheal ויכולותיה בהחזרת החוסן הנפשי ותחושת המסוגלות האישית. אני מאמין ששיטה זו תוכיח את עצמה גם בטיפול בפצועי מלחמה לשיקום נפשי שיסייע גם בשיקום הפיזי ואפעל ליישמה במחלקה החדשה שתקום בבית החולים בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully