וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם חמישית תוך חודשיים: משרד הבריאות מוריד מהמדפים מותג שמן נוסף

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 21:43

בעקבות בדיקה של מחלקת שירות המזון במשרד הבריאות, קורא המשרד לצרכנים שרכשו שמן זית של המותג "טעמן" שלא לצרוך אותו ולהחזירו לחנויות. בחודשיים האחרונים יצאו הודעות דומות על ארבעה מותגי שמן נוספים

עובדות מעניינות על שמן זית/זווית

מחלקת שירות במזון במשרד הבריאות קוראת לצרכנים שרכשו "שמן זית כתית מעולה בכבישה קרה" של המותג "טעמן", שלא להשתמש במוצר ולהחזירו לחנות ממנו נרכש.

בנוסף, קורא משרד הבריאות להוריד באופן מיידי את המוצר מהמדפים, זאת לאחר בדיקה שערכה מחלקת שירות המזון במשרד בה נמצא כי "המוצר אינו עונה על הגדרת שמן זית".

בקבוק השמן שמשווק על-ידי המותג "טעמן" הינו בעל תכולה של 750 מ"ל, מקורו בטורקיה ומספר האצווה שלו הוא: BDZ AMR 25734-Z LOT: 350097547024 עם תאריך ייצור - 10/10/2023 ותאריך פג תוקף - 10/10/2025.

שמן זית ריקול. משרד הבריאות,
"שמן זית כתית מעולה בכבישה קרה" של המותג "טעמן" שנמצא כלא ראוי לצריכה/משרד הבריאות

זוהי הפעם החמישית בה משרד הבריאות קורא להורדת מוצרי שמן זית מהמדפים (ריקול). רק אתמול הזהיר משרד הבריאות את הציבור מצריכת המוצר "שמן זית - שמן איכותי" כבישה קרה, 4 ליטר, שעל גבי אריזתו לא מצוין שם היצרן.

הודעה זו באה לאחר שעל פי תוצאות בדיקות המעבדה שערך המשרד לשמן זה, עלה כי הרכב חומצות השומן אינו תואם להגדרת שמן זית בהתאם לתקן המחייב.

בתחילת חודש אפריל פרסם משרד הבריאות אזהרה לגבי המותגים "שמן זית כתית" ו-"שמן קנולה מזוכך" מתוצרת "שמן המעלה" מכלל תאריכי התפוגה. לפי ההודעה, בתווית מפורסם מקום הייצור של השמן - אלא שבמשרד טענו שלא מוכר להם מפעל לייצור שמנים במקום.

בתחילת חודש מרץ קרא המשרד להורדת שני מוצרי שמן זית שמשווקים על-ידי חברת הזית שיווק שמן זית, פארק התעשיה קדמת גליל: "שמן זית כתית מעולה כרמים", 4 ליטר ו"שמן זית כתית מעולה - קולינארי", 750 מ"ל. גם כאן הרכב החומצות לא עמדו בתקן של שמן זית.

הריקול החמישי לשמן זית אירע גם הוא בתחילת חודש מרץ השנה, אז קרא משרד הבריאות להורדה מהמדפים של "שמן זית כתית מעולה" של היבואן אלרוזנא סחר בינלאומי בע"מ, מוצר שנמכר בחנויות רבות בישראל. שמן זה הורד מהמדפים לאחר שהתקבלו תלונות מצרכנים. בעקבות כך, פתחה מחלקת שירות המזון במשרד הבריאות בבדיקה, בה נמצא שרמת החומציות של השמן מתאימה לאיכות של שמן למאור בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully