וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטום קרוז ועד ריאן גוסלינג: מה קורה לפנים של כוכבי הוליווד?

ד"ר להבית אקרמן, מומחית ברפואת עור

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 12:10

הם אמורים להיות מטופלים על ידי האנשים הכי מקצועיים, ובכל זאת נראה כאילו גברברי הוליווד מקבלים עצות לא טובות מרופאי העור שלהם. אז איך מטשטשים את סימני הזמן בצורה טבעית? רופאת עור מומחית מסבירה

ראיין גוסלינג. Alberto E. Rodriguez, GettyImages
לחיים מלאות מדי. ריאן גוסלינג/GettyImages, Alberto E. Rodriguez

לאחרונה צצה תופעה מדאיגה בקרב הסלבס הגבריים של הוליווד, הידועים דווקא במראה הפנים המחוטבים והסקסיים, לרבות עצמות לחיים ולסת משורטטת, שהתחלפו בפנים עגולות ונפוחות.

הראשונים שהציגו את הטרנד המפוקפק הזה היו טום קרוז וזאק אפרון, ואחריהם הגיע גם ריאן גוסלינג שנראה בהקרנת הבכורה לסרטו האחרון - פחות כמו קן ויותר כמו חיה מכרסמת. נדמה כי התופעה תופסת פופולריות בקרב אלו שהשילו לא מעט ממשקלם, מה שהשפיע לא מעט גם על הפנים.

זריקות לירידה במשקל כמו אוזמפיק ולאחרונה וויגובי (שהחלו במקור כטיפול לסכרת ובהמשך גם לירידה במשקל) הפכו להיות להיט מטורף בשנים האחרונות. עודף משקל זו אחת הרעות החולות של העולם המערבי ואחת מבעיות הבריאות הנפוצות ביותר בעולם ולכן הזריקות הללו הפכו לדרך מאוד נפוצה בשנתיים האחרונות לירידה מאסיבית במשקל. אבל עם היתרונות הבריאותיים של הירידה במשקל חשוב להבין שזה גורם לשינוי דרמטי בעור הפנים והגוף, ובעצם משווה לפנים מראה קפוץ ומבוגר בהרבה. זה אפילו זכה לכינוי משל עצמו ונקרא "פני אוזמפיק" או פני וויגובי (התרופה החדשה יותר).

חשוב להבין כי העור מורכב משלוש שכבות כאשר בשכבה השלישית היא שומן תת עורי. כאשר אנחנו יורדים במשקל באופן דרסטי - בייחוד בגיל המבוגר יותר, אנחנו מאבדים באופן מהיר את השומן לא רק במקומות הרצויים לנו, אלא גם במקומות בהם השומן דווקא כן נחוץ.

בנוסף, באופן כללי בתהליך ההתבגרות של הפנים יש אובדן שומן בפנים ויורד מהחלק המרכזי של הפנים לחלק התחתון. ירידה דרסטית במשקל "מאיצה" את התהלך הזה וגורמת לפנים להראות מבוגרות בהרבה. מה שנותן מראה צעיר זה לחיים מלאות ומוצקות - דבר שהולך לאיבוד ממילא עם השנים. ירידה מהירה במשקל גורמת לתהליך הזה להיות מהיר יותר, והפנים נראות מבוגרות עייפות ונפולות. התופעה הזו מתרחשת לא רק בעור הפנים אלא גם בעור הצוואר והגוף, וגם שם ירידה מהירה תגרום לדילדול והופעה של עור רפוי.

אחד הפתרונות למראה המבוגר שנוצר הוא שיפור על ידי חומרי מילוי והזרקות מסוגים שונים כמו חומצה היאלורונית, רדיאס, הרמוניקה וכדומה. החומרים הללו משחזרים את הנפח שאבד בפנים ומצליחים לייצר מחדש מראה צעיר ורענן, כל עוד המילוי נעשה בצורה עדינה ומותאמת, ולא כזו היוצרת מראה מנופח ועגול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully