וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילד יש פריחה? טריק העט שלוקח שתי שניות יכול להציל חיים

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 9:00

פריחה היא מופע יחסית שכיח אצל ילדים וגם אצל מבוגרים, אבל פעמים רבות לוקח זמן לאבחן את הגורמים לה או את סוגה. טריק פשוט יעזור לרופאים לטפל בכם

יד של ילד עם פריחה אדומה אופיינית למחלת השנית. ShutterStock
יד של ילד עם פריחה אדומה אופיינית למחלת השנית/ShutterStock

כולם צריכים להכיר את טריק העט הסופר קל הזה, במיוחד הורים, מכיוון שהוא יכול להציל חיים.

אם אתם מזהים פריחה או סימן אדום על עצמכם או על ילדכם, אתה יכול לחשוב שמדובר במשהו לא מסוכן או פשוט לכאורה. נכון, פריחה בעור יכולה להיגרם ממספר דברים שונים, כולל מתח, עייפות, אלרגיות או תרופות. אבל היא יכולה גם להוות אינדיקציה למשהו רציני יותר - כמו קדחת השחת או חצבת.

שרה הנסטד, יוצרת קבוצת חינוך לילד ועזרה ראשונה CPR Kids ואחות חדר מיון ילדים, הזכירה לאנשים את החשיבות של תשומת לב לסימנים חשודים, מכיוון שאם זה משתנה אתה צריך להיבדק על ידי רופא משפחה. לפי הנסטד, יש טריק פשוט מאוד שבו אפשר להשתמש כדי לעשות זאת, וזה לוקח רק כמה שניות.

כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לצייר גבול סביב החשד לפריחה, סימן או נקודה באמצעות עט בטוח לעור. כך,תוכלו להבחין בקלות אם הסימן משתנה בדרך כלשהי, כגון הולך וגדל.

בפוסט שפרסמה לאחרונה באינסטגרם, הוסיפה האחות: "תפסו עט, ציירו מעגל מסביב מבחוץ ובדקו את זה שוב מאוחר יותר. זו דרך קלה לדעת אם משהו מתפשט או לא".

אז למה זה חשוב לבדוק האם הפריחה מתפשטת או משתנה? נכון שברוב המקרים הפריחות אינן מסכנות חיים, אך קיימים מצבים שבהם פריחה מפושטת מעידה על מצב מסכן חיים - למשל, כאשר היא מתלווה להתפשטות של זיהום חיידקי בזרם הדם. ניטור הפריחה והתפשטותה יוכלו לעזור מאוד לרופא שלכם לאבחן ממה אתם סובלים ובכך יסייעו ו לטפל בצורה מיטבית בבעיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully