וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מים עם במיה: הטרנד החדש שמבטיח עור חלק ומערכת עיכול טובה

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 10:35

עוד שבוע , עוד טרנד בריאותי חדש ברשתות החברתיות. אז מה הסיפור עם הירק הרירי והאם זה באמת יכול לעזור?

במיה. ShutterStock
במיה/ShutterStock

עולם הבריאות תמיד היה גדוש בטרנדים שנשמעים מפוקפקים, ועלייתן של הרשתות החברתיות רק הוסיפה שמן למדורה. על פי ההפינגטון פוסט, טרנד הבריאות האחרון שכולם מדברים עליו בפלטפורמת המדיה החברתית הוא מי במיה, המבטיחים עור חלק יותר, מערכת עיכול יעילה יותר, ליחוח טוב יותר של העור, pH נרתיקי מאוזן יותר ויכולת להזין את הגוף בוויטמינים ומינרלים.

אבל עד כמה מי במיה יעילים, אם בכלל? האם לנוזל הרירי הזה באמת יש יתרונות בריאותיים, או שזה רק טרנד הבריאות האחרון?

מה זה בכלל מי במיה?

"מי במיה הם מים שאתה שותה לאחר השריית במיה במשך 24 שעות", הסבירה איימי גולדסמית', דיאטנית מוסמכת ב-Kindred Nutrition. "כדי להכין מי במיה, אתה חותך חמש עד שש חתיכות של במיה לחתיכות קטנות יותר ומוסיף אותן למיכל אטום עם כחצי ליטר מים. לאחר שנתת לו לשבת במקרר במשך 24 שעות, אתה יכול לסנן אותו ולשתות אותו.

המטרה היא שהמים יקבלו מרקם סמיך יותר, דמוי ג'ל בגלל ריר הבמיה.

היתרונות (הפוטנציאליים) של מי במיה

כמו רוב מי הבריאות האופנתיים, תומכי מי הבמיה טוענים שהם יכולים לעשות הכל, החל מאיזון ה-pH הנרתיק ועד לריפוי אקנה. לדיאטנים רשומים קשה לומר מהן היתרונות המדויקים של מי הבמיה כי הם לא קיימים זמן רב, אבל הראיות היחידות שיש לנו באמת לגבי היתרונות של מי הבמיה קשורות ליתרונות הבריאותיים של הבמיה כירק שאוכלים אותו, לא מורחים אותו.

מבחינה תזונתית בכוס אחת של במיה טרייה יש קצת יותר מ- 30 קלוריות, כ-3 גרם של סיבים תזונתיים, 2 גרם חלבון, 7.6 גרם פחמימות, מינרלים כמו ברזל, סידן, אבץ ומגנזיום, ויטמין A, ויטמין C , חומצה פולית וחומצות אמינו. אבל זה לא נגמר כאן. הנה 5 סיבות בריאות למה כדאי לכם להוסיף אותה לתפריט היומי. ואם כבר סוכרת, הסיבים המסיסים הרבים שמצויים בבמיה יכולים לעזור לחולי סוכרת בשל יכולתם לשמור על רמות סוכר יציבות בדם - מה שמשפיע על אופן הספיגה של הסוכר במעיים. במיה לא רק מסייעת לעיכול, כאמור, אלא גם מעלה את רמות הכולסטרול הטוב (HDL) בשל תכולת הסיבים הגבוהה שלה.

עם זאת, זה לא סביר שתקבלו הרבה מהיתרונות של הבמיה ממי הבמיה מכיוון שאתם לא באמת בולעים את הירק. "הרבה מהתכונות התזונתיות שוכנות בעור ובתאים של הירק", הסבירה הדיאטנית. "עם זאת, מכיוון שאתה שותה את המים יש לזה השפעה חיובית על יעדי ההידרציה היומיים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully