וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקווה אמיתית": החל ניסוי מבטיח בחיסון לסרטן הקטלני

עודכן לאחרונה: 28.4.2024 / 8:23

הניסוי בחיסון ה-mRNA הראשון בעולם לסרטן המותאם אישית למלנומה החל באנגליה ומומחים תולים בו תקוות גדולות

ד"ר מור מיודובניק מסבירה מה אנחנו צריכים לעשות כדי להגן על עצמנו מסרטן העור/מערכת וואלה

עוד שלב במלחמה העולמית נגד סרטן החל בניסוי חדש במאות מטופלים שבודק את חיסון ה-mRNA הראשון בעולם לסרטן המותאם אישית למלנומה. מומחים היללו את הפוטנציאל שלו ל"שינוי חוקי המשחק" לריפוי סרטן לצמיתות, כך מדווח הגרדיאן הבריטי.

מלנומה משפיעה על כ-132,000 אנשים בשנה ברחבי העולם והיא נחשבת לקטלנית ביותר מבין סרטני העור. כרגע ניתוח הוא הטיפול העיקרי, אם כי לעיתים נעשה שימוש גם בהקרנות, תרופות וכימותרפיה.

בניסוי החדש המומחים בודקים דגימות חדשות שנבנו בהתאמה אישית עבור כל חולה ובעצם גורמים לגוף שלו "לצוד" תאים סרטניים כדי למנוע מהמחלה לחזור שוב. ניסוי שלב 2 מצא שהחיסונים הפחיתו באופן דרמטי את הסיכון לחזרת הסרטן בחולי מלנומה. כעת הושק השלב האחרון בניסוי - השלב הקליני בניסוי בבני אדם ואחד המטופלים הראשונים בניסוי הוא סטיב יאנג, בן 52 מסטיבנאג' בהרטפורדשייר. "אני ממש ממש מתרגש", אמר. "זו הסיכוי הטוב ביותר שלי לעצור את הסרטן".

סרטן העור. ShutterStock
סרטן העור/ShutterStock

ד"ר הת'ר שו, החוקרת המתאמת הלאומית של הניסוי, אמרה שלחיסונים יש פוטנציאל לרפא אנשים עם מלנומה והם נבדקים גם בסוגי סרטן אחרים, כולל ריאות, שלפוחית ​​השתן והכליות."זה אחד הדברים הכי מרגשים שראינו מזה זמן רב", אמרה שו.

החיסון נועד להפעיל את המערכת החיסונית כך שתוכל להשיב מלחמה נגד סוג הסרטן והגידול הספציפי של המטופל. החיסון המכונה mRNA-4157 (V940), מכוון לאנטיגנים של גידול, המתבטאים על ידי גידולים בחולה מסוים. אלו הם סמנים על הגידול שיכולים להיות מזוהים על ידי מערכת החיסון. הוא נושא קידוד של עד 34 חלבונים ניאו אנטיגנים ומפעיל תגובה חיסונית אנטי-גידולית המבוססת על המוטציות הייחודיות בסרטן החולה.

כדי להתאים אותו אישית, דגימת גידול מוסרת במהלך הניתוח של המטופל ומרוצפת גנטית. כמו כן נעשה שימוש בבינה מלאכותית. התוצאה היא חיסון נגד סרטן בהתאמה אישית הספציפית לגידול של המטופל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"תקווה אמיתית"

"זהו טיפול פרטני והוא הרבה יותר חכם במובנים מסוימים מחיסון", אמרה שו. "זה בהחלט נבנה בהתאמה אישית עבור המטופל - ללא יכולת לתת את זה למטופל הבא בתור כי לא היית מצפה שזה יעבוד". לדבריה, "ייתכן שיש להם כמה אנטיגנים חדשים משותפים, אבל סביר שיהיו להם אנטיגנים חדשים מאוד אישיים שחשובים לגידול שלהם ולכן, לכן, הוא באמת מותאם אישית".

המטרה הסופית לרפא לצמיתות חולים מהסרטן שלהם, אמרה שו. "אני חושבת שיש תקווה אמיתית שאלו יהיו המחליפים של האימונותרפיה".

נתוני שלב 2 מצאו שאנשים עם מלנומה רצינית בסיכון גבוה שקיבלו את החיסון לצד הטיפול האימונותרפי של Keytruda היו בסיכון של כמעט מחצית (49%) למות או שהסרטן שלהם יחזור לאחר שלוש שנים מאשר אלו שקיבלו רק Keytruda. החולים קיבלו 1 מ"ג של חיסון ה-mRNA כל שלושה שבועות לתשע מנות לכל היותר, ו-200 מ"ג של Keytruda כל שלושה שבועות (מקסימום 18 מנות) במשך כשנה.

הניסוי העולמי שלב 3 יכלול כעת מגוון רחב יותר של חולים, ומטרתו לגייס כ-1,100 אנשים. הזרוע הבריטית שואפת לגייס לפחות 60 עד 70 חולים בשמונה מרכזים, כולל בלונדון, מנצ'סטר, אדינבורו ולידס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully