וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורטני קרדשיאן שתתה את חלב האם שלה. זו הסיבה המוזרה

הקרדשיאנית בת ה-44 שילדה לפני מספר חודשים את בנה, העלתה פוסט ובו סיפרה למעריצים כי היא שותה את חלב האם שלה. האם זה עובד לה?

קןרטני קרדשיאן ופודינג האבוקדו שלה/AddisonRae

בנות הקרדשיאן-ג'נר מעולם לא נרתעו מלבדוק את טרנד הבריאות הנוכחי, בין אם זה שייק שמכיל שליה, גומי לנרתיק או ג'ל אזוב ים. זו הסיבה שזה אולי לא מאוד מפתיע שהאם הטריה, קורטני קרדשיאן, שהביאה לעולם פני כמה חודשים את ילדה הרביעי, חשפה שהיא שתתה חלב אם בעצמה לאחר שהרגישה לא טוב.

קורטני בת ה-44 שיתפה סלפי לסטורי שלה באינסטגרם בו היא נראתה כשהיא מניפה אגודל עם פילטר מצחיק על פניה. "הפילטר הזה מטורף ופשוט דפקתי כוס חלב אם כי אני מרגישה חולה", כתבה קורטני על הסטורי שלה. "לילה טוב!".

תרופות טבעיות תוצרת בית אינן דבר חדש: גרגור מים חמימים עם מלח לכאב גרון, שתיית מיץ שזיפים כמו משלשל טבעי, או הוספת ג'ינג'ר טרי לכל דבר. אבל האם חלב אם הוא באמת תרופת פלא למחלות?

קורטני קרדשיאן בפוסט על הנקה. אינסטגרם, צילום מסך
קורטני קרדשיאן בפוסט על הנקה/צילום מסך, אינסטגרם

אולי לכם זה נראה חדש ומוזר, אבל אחת המעריצות של המשפחה כתבה כי "אמממ ​​מעריצים אמיתיים יודעים ש[קורטני'ס] עושה את זה מאז 2009 אחרי ההיריון הראשון שלה". אחרי הכל, היא הציעה להניק את הילד של אחותה קים קרדשיאן.

אז אין ספק שחלב אם מציע יתרונות בריאותיים רבים לתינוקות יונקים. לא רק שהוא מקור התזונה הטוב ביותר עבור רוב התינוקות, אלא שהוא גם יכול לסייע בהגנה על תינוקות מפני מחלות ומחלות מסוימות - כמו אסתמה, השמנת יתר בילדות וסוכרת מסוג 1.

אבל אילו יתרונות בריאותיים מציעה שתיית חלב אם למבוגרים, אם בכלל? טענה נפוצה היא ששתיית חלב אם יכולה לעזור בחיזוק המערכת החיסונית, ואפילו היה שוק מקוון לקונים בוגרים של חלב אם אנושי. עם זאת, מומחים חלוקים בדעתם לגבי שתיית חלב אם כטרנד בריאותי, בהתחשב בעובדה שאין הרבה מחקרים בנושא מלכתחילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מה אנחנו כן יודעים?

מחקר משנת 2015 שפורסם בכתב העת של האגודה המלכותית לרפואה הזהיר מפני שתיית חלב אם במצב לא מפוסטר לאחר שחוקרים זיהו חיידקים ב-93% מדגימות חלב האם שנבדקו. מכיוון שחלב אם הוא נוזל גוף, קיים גם סיכון לחשוף מישהו למחלות, כגון הפטיטיס B, איידס, עגבת ועוד.

חלב אם נחשב גם כטיפול מקומי פוטנציאלי למחלות עור שונות, כוויות, דלקות עיניים או פריחות. עוד ב-2013, קים קרדשיאן אפילו ביקשה להשתמש בחלב האם של אחותה קורטני כדי לטפל בפסוריאזיס שלה. מיותר לציין שזה לא עבד ומאז קים פנתה לקרם קורטיזון ולמיטות שיזוף כדי להקל על התלקחות הפסוריאזיס שלה. לאחרונה, כוכבת הטניס סרינה וויליאמס חשפה שהיא השתמשה בחלב האם של בתה כדי לטפל בכוויות השמש על פניה. על פי ההיסטוריונית מרילין סלמון, חלב אם שימש בדרך כלל כטיפול מרפא החל מאנגליה ואמריקה של המאה ה-17 וה-18.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully