וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

60 נכים חדשים בכל יום: המחיר הבריאותי הכבד של המלחמה נחשף

עודכן לאחרונה: 17.4.2024 / 10:26

הכפלת כמות העובדים הסובלים מקשיי שינה, זינוק של 80% ברמות החרדה והלחץ שלהם ושל 55% ברמות השחיקה. בכל יום מוכרים בממוצע 60 נכים חדשים. המחיר הבריאותי של המלחמה נחשף במחקר חדש של המוסד לבטיחות ולגהות

פעילות כוחות צה"ל בבית המחבל שביצע את הפיגוע בגן יבנה, 1 באפריל 2024/דובר צה"ל

בכנס הבריאות התעסוקתית של המוסד לבטיחות ולגהות במשרד העבודה בצל המלחמה, שנערך היום (שלישי) במכללה למנהל בראשון לציון נחשף כי תקופת המלחמה גרמה לעלייה משמעותית באחוז הסובלים מקשיי שינה מ-18.7% בקיץ שעבר ל-37.7%, עלייה של 101%. כך גם חלה עלייה של כ-78% באחוז המדווחים על לחץ גבוה שהגיעו ל-43.5% בתקופת המלחמה, ולעלייה של כ-55% באחוז המדווחים על שחיקה ברמה גבוהה מאד שהגיעו לכ-40% מהעובדים.

המחקר עקב אחר 2,035 משיבים, שענו בקיץ שלפני המלחמה ו-1,807 מתוכם שענו שנית חודשיים לאחר פרוץ המלחמה. לדברי החוקרים, מצב זה מגביר את הסיכון שהעובדים יחלו או ייפגעו בעבודתם, ואכן ככל שהעובדים דיווחו על שחיקה גבוהה יותר, אחוז גבוה יותר מהם דיווח על מעורבות בתאונות בחודשיים הראשונים של המלחמה.

פעילות לוחמי הצנחנים בשכונת אל אמל. צילום: דובר צה"ל, עיבוד תמונה
עלייה של 78% ברמות הלחץ והחרדה. המחיר הבריאותי שמשלמים חיילי המילואים ששבים משדה הקרב/עיבוד תמונה, צילום: דובר צה"ל

מחקר נוסף שהוצג בכנס הציג את הסכנות החדשות שהתפתחו במקומות העבודה מאז המלחמה ואופן התמודדות של המעסיקים. המנהלים דיווחו על עלייה בכמות ההיעדרויות של העובדים, מחסור במיגוניות ומקלטים בחירום, עלייה בתחושת לחץ בזמן העבודה ודרכי מילוט לא תקינות. במחקר השתתפו 277 ממוני בטיחות מכל הארץ, רובם היו שכירים ועבדו בארגונים גדולים. הנתונים נאספו מה-30 באוקטובר ועד ה-15 בדצמבר 2023.

מנתונים נוספים שנחשפו בכנס - מאז 7 באוקטובר הוכרו באגף השיקום יותר מ-2,000 חיילים, שוטרים ואנשי כוחות הביטחון כנכי צה"ל, בקצב של כ-60 נכים חדשים ביום. כ-60% נפגעי גפיים (כולל קטיעות), כ-10% עם פציעות באיברים פנימיים וכ-10% שסובלים מפגיעות בנפש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ישראל אוזן, מנכ"ל משרד העבודה. באדיבות המצולמים
ישראל אוזן, מנכ"ל משרד העבודה/באדיבות המצולמים
ד"ר מיקי וינקלר, מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגהות. באדיבות המצולמים
ד"ר מיקי וינקלר, מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגהות/באדיבות המצולמים

"ממצאי המחקר מדאיגים", אמר ד"ר מיקי וינקלר, מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגהות. "העובדים ידרשו להמשיך את המלחמה שלהם גם במקומות העבודה ויסבלו מהפרעות שינה, לחץ רב ושחיקה שתלך ותגבר. כל אלו יסכנו אותם גם במקום עבודתם. מומחי המוסד לבטיחות ולגיהות יסייעו לכל מעסיק לקלוט את העובדים חזרה בצורה המיטבית והבטוחה ביותר".

מנכ"ל משרד העבודה, ישראל אוזן הוסיף: "המשרד בימים אלו שם דגש מירבי על נושא חזרת חיילי המילואים לשוק העבודה. השר לקח את הנושא כפרויקט אישי שבו אנו מלווים את החזרה של המילואימניקים לעולם התעסוקה, שומרים על זכויותיהם ומעניקים להם הגנה מפני פיטורים, תוך שימת דגש על נושא הבריאות והבטיחות התעסוקתית לעובדים שחזרו משדה הקרב עם שברים, טראומות ואתגרים בריאותיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully