וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא: אלו שני המזונות הזולים שמאריכים חיים ומונעים סוכרת

דורון קופרשטין

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 13:00

מרוב תוספים ואבקות למיניהן, לפעמים אנחנו שוכחים שלמזונות שאנו אוכלים תפקיד מכריע בבריאות שלנו. מחקרים אחרונים מצביעים על שני מזונות במיוחד, שקיימים כמעט בכל בית ונמצאו כמאריכי חיים ומסייעים במניעת סוכרת ומחלות לב

כל מה שרציתם לדעת על קינואה, ואיך תכינו ממנה סלט מנצח (ובריא!)/בבושקה הפקות

הבריאות שלכם יכולה להשתפר פלאים אם תצרכו יותר משני המזונות האלו שמומחי תזונה מרחבי העולם מגדירים אותם כמזונות-על, למרות שהם ככל הנראה נמצאים מרחק כמה פסיעות מכם, בארון במטבח או במקרר.

היתרונות הבריאותיים הרבים של תפוחים ודגנים מלאים, מוכיחים עצמם פעם אחר פעם בעשרות רבות של מחקרים. זה מה שגרם למומחי תזונה מכל העולם להמליץ על הכנסתם לתפריט היומי שלהם. כשתראו את מסקנות המחקרים, תבינו למה.

האמרה האמריקאית - One apple a day keeps the doctor away (או בתרגום חופשי: תפוח ביום ולא תצטרך לראות רופא), מוכיחה עצמה כנכונה גם בעולם המדעי. בתפוחים אולי יש פחות ויטמין C מאשר בתפוזים, אבל הם מכילים יותר סיבים תזונתיים מרוב הפירות שאתם צורכים. אחד היתרונות העיקריים של תפוחים מגיע מהפקטין - סוג של סיבים הנמצאים בשפע בקליפה ובחוט הפרי.

תפוחים אדומים. ShutterStock
הענף הכי בריא. תפוח עץ/ShutterStock

אז נכון, אי אפשר לאכול את הענף הקטן שמחובר לתפוח, אבל אם אתם מכניסים תפוח לשייק שלכם, ראשית אל תקלפו אותו, ושנית - הכניסו לבלנדר את התפוח בשלמותו עם אותו ענף קטן שיעשיר את השייק במנה גדולה של פקטין.

"הפקטין שנמצא בתפוחים, כמו גם באגסים ושזיפים, אם כי ברמה נמוכה יותר, הוכח במחקרים, כולל בסקירת מחקרים נרחבת בכתב העת Clinical Nutrition, כמשפר את רמות הכולסטרול בדם. זה יעזור להפחית את סיכון למחלות לב", אומר גורו התזונה העולמי, רוב הובסון, מחבר הספר Unprocess Your Life.

המזון השני הוא למעשה קבוצה של מזונות רבין ומגוונים, שתוכלו לבחור מתוכם את אלו החביבים עליכם. צריכה קבועה של דגנים מלאים, כמו למשל קינואה, בורגול, שיפון, שיבולת שועל, כוסמין וכוסמת, תספק לכם מגוון יתרונות בריאותיים, מתמיכה בבריאות המעיים והלב ועד להגנה מעולה מפני סוכרת, השמנת יתר ואפילו סרטן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
דייסת שיבולת שועל. ShutterStock
אם כבר, לשלב את שניהם: תפוח עץ עם שיבולת שועל - והגוף שלכם יודה לכם/ShutterStock

"הסובין והנבט הפנימי של הדגנים המלאים עמוסים בוויטמינים מקבוצת B, נוגדי חמצון וכמויות קטנות של שומנים בריאים", מסבירה הדיאטנית ריאנון למברט. "צריכה יומית שלהם תהיה יעילה לבריאות הלב והמעיים ותגן עליכם משלל מחלות סרטן, מהשמנת יתר ומסוכרת. המוזר הוא שבעולם, רק פחות מ-10% מהאוכלוסייה מקפידים באמת על צריכה קבועה ומספקת של דגנים מלאים, וחבל. מדובר במזונות שניתן לצרוך אותם על בסיס יומי ואפשר להכין אותם כך שרובנו נתחבר לטעמים".

מחקר שהתפרסם לאחרונה ב-Journal of Nutrition הצביע על כך ששילוב של לפחות 50 גרם של דגנים מלאים (שווה ערך לפרוסת לחם אחת מדגנים מלאים או לחם שיפון בליווי מנת דייסה) בתפריט היומי יכולה להפחית באופן משמעותי את הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2 ב-34% בגברים ו-22% בנשים. מדובר במחקר שעקב אחרי הרגלי האכילה של 55 אלף איש על פני 15 שנה.

מחקר אחר בנושא גילה יתרונות נוספים לצריכה קבועה של דגנים מלאים: חוקרים מאוניברסיטת טאפט גילו שאנשים בגיל העמידה אשר אכלו לפחות שלוש מנות של דגנים מלאים מדי יום (שווה ערך למנה של דייסה, פרוסת לחם מלא או מנת אורז חום או קינואה), סבלו פחות מהשמנה, לחץ דם גבוה ורמות סוכר לא תקינות בדם - בהשוואה לאלו שצרכו פחות מחצי מנה יומית של דגנים מלאים.

גם דגנים מלאים וגם תפוחים, זמינים במשך כל השנה וזולים יחסית, כך שעל-ידי הוספתם הקבועה לתפריט היומי, תוכלו ליהנות ממערכת הגנה טבעית על הגוף שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully