וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה המפתיעה: למה כדאי לכם לשתות קפה לפני שנת הצהריים?

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 12:08

זה אולי נשמע מנוגד לכל מה שאתם חושבים, אבל מומחה שינה טוען ששתיית כוס קפה לפני שאתם נכנסים לשנ"צ, לא תפריע להירדמות ותגרום לכם לקום רעננים הרבה יותר

קפאין לריאות - אפשר גם בשאיפה/וואלה

קפה לפני השינה? כן, אם מדובר בשנת צהריים. מומחים טוענים ששתיית קפאין ממש לפני שנת הצהריים, לא תפגע באיכות השינה, אבל תגרום לכם לקום מחדש אנרגטיים הרבה יותר.

"לקפאין לוקח בערך 30 דקות עד שהגוף מרגיש את ההשפעה המקסימלית שלו", טוען מומחה השינה ג'יימס ווילסון. "כך אנחנו מקבלים יתרון כפול - גם מנמנמים למשך כחצי שעה, וגם מתעוררים מלאי אנרגיה, הודות לקפאין שהחל להשפיע על מערכות הגוף".

למעשה, מחקרים בעבר כבר דיברו על כך שרצוי להגביל את שנת הצהריים ללא יותר מ-30 דקות. הסיבה לכך היא שבשינה ארוכה יותר, הגוף עלול להיכנס למצב של שינה עמוקה. כשזה קורה, הסיכויים לקשיי הירדמות או ערות תכופה בלילה - עולים בהרבה.

אישה שותה קפה. ShutterStock
כוס אחת לפני השנ"צ ותקומו רעננים יותר. קפה/ShutterStock

כבר ב-2010, מצא מחקר שתנומה מיד לאחר שתיית קפה יכולה לשפר את יכולות המוח לאחר שמתעוררים. אלא שיש לשים לב לכמות הקפאין שצורכים לפני שנת הצהריים. הכמות האידיאלית היא לא יותר מ-200 מ"ג, שווה ערך לכוס אחת של קפה או שתיים עם יותר חלב.

"חשוב לציין ששפעת הקפאין על הגוף משתנה מאדם לאדם", הוסיף ווילסון, "ולכן תנומה לאחר שתיית קפה עשויה להתאים מאוד להרבה אנשים, אבל לא לכולם. לכן כדאי לפחות לנסות את זה פעם אחת ולראות מה ההשפעה. אצל רוב האנשים זה אמור לעבוד".

"תנומות קצרות במשך היום", הוא מוסיף, "הן דרך מצוינת להילחם בסימפטומים של חוסר שינה. הן יכולות לתת בוסט של ערנות, ולהפוך אתכם להרבה יותר פרודוקטיביים. עבור אנשים שנאלצים לקום מוקדם בבוקר לעבודה, התנומות האלו לא רק חשובות אלא הכרחיות. כך גם לעובדים במשמרות. תנומה באמצע היום יכולה להשלים את הפערים החסרים שלהם בשעות שינה, מבלי שתפגע בשנת הלילה שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully