וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו זריקת הרזיה": השייק הפשוט שיסתום לכם את התיאבון לכל היום

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 12:32

בעולם זה כבר מכונה טרנד ה-'OAT-Zempic' ומי שהתנסה בו טוען שהשייק הזה, שכולל חלב ושיבולת שועל, משיג את האפקט של זריקת ההרזיה, רק בלי תופעות לוואי

למה השמנה מוגדרת כמחלה - ומתי היא באמת מסכנת אותנו?/מערכת וואלה

זריקות ההרזיה אולי מאוד פופולריות וגם תורמות לירידה במשקל, אבל תופעות הלוואי שלהן גורמות לרבים לוותר עליהן אחרי זמן קצר. זו הסיבה שהחיפושים אחרי פיתרון דומה, וטבעי, נמשכים. דיאטנים ברשתות החברתיות העלו מספר הצעות, כולל התוסף ברברין, שנקרא "אוזמפיק טבעי" ואפילו קינמון.

הטרנד האחרון שנפוץ ברשתות החברתיות המכונה 'OAT-Zempic' כולל שתיית תערובת של שיבולת שועל, מים, קינמון וליים מדי יום, שלדברי האוהדים יכולה לעזור להשיל קילוגרמים.

למרות ההייפ, דיאטנים פחות משוכנעים שהשייק הוא לא תרופת פלא. "זה בעצם לאכול קערה של שיבולת שועל," אמר ד"ר אלוק פאטל, רופא ילדים בסטנפורד, ל-ABC. ורק שתיית משקה שיבולת שועל זה לא תיתן לך את אותו האפקט שהיית מוצא מלקיחת אוזמפיק. התרופה פועלת על ידי הפרעה לאותות בין המוח למעי שאומרים לך שאתה רעב. אלה שירדו במשקל תוך כדי השתתפות בטרנד הנוכחי "יוצרים שוויון שווא" בין שייק שיבולת שועל לתרופה לירידה במשקל, אמר ד"ר פאטל. עם זאת, זה לא אומר שמשקה שיבולת שועל לא יעזור לך לרדת במשקל.

"אכילת דייסת שיבולת שועל בבוקר, במקום ארוחות בוקר אחרות, מעובדות יותר יכולה להוריד את הכולסטרול, היא נהדרת לבריאות הלב, מפחיתה את הסיכון למחלות כרוניות, מכילה ויטמינים ומינרלים, וסיבים מסיסים שמשאירים אתכם שבעים יותר לאורך זמן", אומר ד"ר פאטל.

"חצי כוס שיבולת שועל, זה הרבה סיבים וקצת מים כדי לעזור לך להרגיש שובע, מה שעלול להוביל לגירעון קלורי וזו הסיבה שאנשים רואים ירידה במשקל".

"המשקה הזה משביע אותך עד כדי כך שאתה אפילו לא רוצה לאכול, אז אתה אוכל פחות, וזה מטורף", כתב משתמש ב-TikTok שתיעד את היום העשירי למסע שלו. הוא גם שיתף שמאז שהתחיל לשתות את המשקה, הוא הפחית את גודל המנות והגדיל את זמן השהייה בחדר הכושר.

"בסופו של יום אם זה עוזר לאנשים להתחיל את היום שלהם עם ארוחת בוקר מזינה מאוד כמו דייסת שיבולת שועל, אז אני בעד זה", שיתף ד"ר טומי מרטין, רופא ילדים מבית החולים לילדים בבוסטון.

אבל תזונאים אחרים מזהירים כי משקה שיבולת שועל עלול להיכנס לקטגוריה מסוכנת של טרנדים דיאטטיים, שבהם אנשים משתמשים בשייקים כדי להחליף מזון שלם, ובסופו של דבר צורכים מעט מדי קלוריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully