וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא חושף: הטריק הגאוני והפשוט להפוך לחם לבן לבריא יותר

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 11:09

לחם לבן נחשב לפחמימה מיותרת ולא בריאה, אבל רופא בריטי מצא דרך לשפר את איכותו הבריאותית בדרך הכי קלה וטעימה שתדמיינו

דרך מוזרה אך יעילה למרוח חמאה על טוסט/@forkneatit

הוא זכה למוניטין של סוג הלחם הכי לא בריא - מלא בתוספים וחסר חומרים מזינים חיוניים. אבל כעת, רופא מבריטניה חשף שיטה אחת להכנת לחם לבן שקונים בסופרמרקט בצורה בריאה בהרבה.

בסרטון של TikTok ששותף עם 5.2 מיליון העוקבים שלו, ד"ר קארן רג'אן, מנתח שעובד עבור NHS - שירותי הבריאות בבריטניה, יעץ להקפיא את הלחם, להפשיר אותו ואז להכניס אותו לטוסטר. זה, הוא מסביר, יכול להוריד את האינדקס הגליקמי של פרוסה אחת ב-50 אחוזים.

אינדקס גליקמי, או GI, הוא מונח המשמש לתיאור המהירות שבה פחמימות משפיעות על הסוכר בדם. מזונות עם אינדקס גליקמי נמוך משחררים סוכר לזרם הדם באיטיות, ומשאירים אותך שבעים יותר לאורך זמן. דיאטות השופעות במזונות בעלי GI גבוה, כגון סוכר ולחם לבן, נקשרו לסיכון מוגבר לסוכרת והשמנה.

הורדת האינדקס הגליקמי של הלחם פירושה "שהוא מתפרק לאט יותר וגורם לעלייה הדרגתית ברמות הסוכר בדם", אמר ד"ר ראג'אן. "אם אתה לוקח פרוסת לחם לבן, מקפיא אותה ואז מפשיר אותה, ואח"כ קולה אותה, אתה יכול להוריד את האינדקס הגליקמי של הלחם כמעט פי שניים. כל זה קורה כי נוצר עמילן מדרדר יותר. עמילן משודרג הוא סוג של עמילן עמיד שמועיל לבריאות המעיים מכיוון שהוא מתנהג יותר כמו סיבים תזונתיים".

סיבים תזונתיים לא רק מועילים לבריאות מערכת העיכול, מפחיתים את הסיכון למצבים כמו סרטן המעי, אלא גם מייצבים את הורמוני הרעב, מה שגורם לכם לנשנש פחות ועוזר לשמירה על המשקל. .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully