וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות רופאים מאירופה בדרך לעלות לישראל

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 9:29

במסגרת אירוע ה-MedEx, שהתקיים לראשונה באירופה השתתפו 500 רופאים מצרפת ובלגיה שמתכננים לעלות לישראל בתקופה הקרובה. הכנס מהווה חלק מתוכנית לאומית ממשלתית חדשה בשל המחסור העצום ברופאים

אירוע MedEx פריז. שחר עזרן,
390 רופאים חדשים בדרך לישראל. אירוע MedEx בפריז/שחר עזרן

על רקע המחסור החריף ברופאים בישראל, התקיים אירוע ה-MedEx בפעם הראשונה אתמול (ראשון) בצרפת. האירוע התקיים בפריז כחלק מתוכנית לאומית רחבה שיזמו משרד העלייה והקליטה, משרד הבריאות, ארגון "נפש בנפש" ובסיוע הסוכנות היהודית, שנועדה להאיץ את עלייתם לישראל של 2,000 רופאים ורופאות יהודים מרחבי העולם במהלך חמש השנים הקרובות. באירוע השתתפו כ-500 רופאים ורופאי שיניים יהודים מצרפת ומבלגיה.

במסגרת הכנס, המשתתפים נפגשו עם נציגים ממוסדות הבריאות בישראל, במטרה להסדיר את רישיון התעסוקה ואת מקום העבודה במערכת הבריאות טרם עלייתם, על מנת לענות על מצוקת כוח האדם במערכת הבריאות בישראל, שהולך ומחריף מדי שנה, כפי שמשתקף בדוחות של ארגון הבריאות וה-OECD.

העולים העתידיים נפגשו עם אנשי המנהלת לרופאים עולים של משרד העלייה והקליטה, קיימו סבבי ראיונות עם נציגי בתי החולים וקופות החולים לבחינת הזדמנויות תעסוקה, קיבלו מידע על ההליכים הרשמיים והמענקים השונים והמירו את רישיונות הרפואה, על מנת שתחומי התמחותם יוכרו בישראל. כל זאת תחת קורת גג אחת, לטובת שילובם המיידי במקצועות אליהם הוכשרו עם עלייתם ארצה.

אירוע MedEx פריז. יונית שילר,
נציגי קופות החולים ובתי החולים הגיעו כדי לקלוט את העולים לעתיד למשרות בישראל/יונית שילר

"שנים שאנחנו עובדים עם ארגון 'נפש בנפש' וכנסי ה-MedEx בצפון אמריקה", אומר לוואלה בריאות עו"ד אביחי כהנא, מנכ"ל משרד העלייה והקליטה. "הם מצליחים להביא משם לישראל בין 50-70 רופאים בשנה. בגלל המחסור ברופאים, הארגון הציע לנו תוכנית להעלאת רופאים מכל העולם. הקמנו מנהלת עליית רופאים ותפקידה לחתוך בבירוקרטיה. מדובר בשינוי תפישה, עד היום התחלנו לטפל בעולים מרגע נחיתתם בנתב"ג ורק אז הם היו מגלים את הבעיות והנושאים איתם הם צריכים להתמודד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
"הם מרגישים ששעון החול אוזל להם במהירות כאן באירופה לקראת חוסר יציבות בקהילות היהודיות. זו לא הסיבה העיקרית לעלייה, אבל זה תמיד ברקע ואי אפשר להתעלם מזה"

"הבנו שרופאים שמגיעים מהעולם המערבי, ולא בשל לחץ של מלחמה כמו באוקראינה, יבואו לישראל רק אחרי שידעו בוודאות מה הולך לקרות איתם בשנה-שנתיים הראשונות מבחינת תנאי העבודה שלהם, מסגרות הלימודים של הילדים או עבודה של בן או בת זוג. אפילו את האולפן הם מתחילים כבר מהיום הראשון שפתחו תיק עולה באופן וירטואלי בזום. בארץ פתחנו תוכניות הכשרה שונות עבור רופאים. יש רצון גדול עכשיו לעשות עלייה לישראל. בצרפת זה גדל ב-300 אחוז ביחס לימים רגילים ובצפון אמריקה ב-150 אחוז. אנחנו עכשיו עסוקים בלעשות את המעברים האלו של העולים לכמה שיותר קלים".

"גם אם הרבה מהם לא יודו בזה", אומר זאב גרשינסקי, סמנכ"ל "נפש בנפש", "הם מרגישים ששעון החול אוזל להם במהירות כאן באירופה לקראת חוסר יציבות בקהילות היהודיות. זו לא הסיבה העיקרית לעלייה, אבל זה תמיד ברקע ואי אפשר להתעלם מזה. אנחנו רואים את המגמה ובקרוב נרחיב את הפעילות שלנו גם לדרום אמריקה, דרום אפריקה ומערב ארצות-הברית".

עוד השתתפו בכנס: שר העלייה והקליטה, ח"כ אופיר סופר, מייסדי "נפש בנפש", טוני גלברט והרב יהושע פס, מנכ"ל משרד העלייה והקליטה, סמנכ"ל משר הבריאות ד"ר ספי מנדלוביץ', סמנכ"ל עלייה וקליטה בסוכנות היהודית, שי פלבר, נציגי ההסתדרות הרפואית בישראל, כל ארבע קופות החולים ובתי החולים המובילים בישראל, ששלחו נציגים שנפגשו עם הרופאים לקראת קליטתם בארץ.

"עליית רופאים למדינת ישראל ובפרט לגליל ולנגב תחזק מאוד את מערכת הבריאות הישראלית", אמר בכנס שר העלייה והקליטה, אופיר סופר. "כנס הרופאים בפריז הוא המשך לכנס הגדול שהתקיים החודש בניו יורק כשהמטרה היא להעלות רופאים יהודים מוכשרים וטובים למדינת ישראל מכל העולם בטווח הזמן המיידי".

"זהו רגע היסטורי להיות פה על אדמת אירופה", אמר בהתרגשות הרב יהושע פס, מייסד-שותף ומנכ"ל נפש בנפש. "לא רק לנו כארגון, אלא גם למדינת ישראל וליהדות התפוצות. מדובר פה בלא פחות מבשורה שתעניק למערכת הבריאות בישראל את הידיים העובדות הנוספות להן היא כה משוועת. אנו גאים להיקרא לדגל על ידי משרד העלייה והקליטה, משרד הבריאות והסוכנות היהודית, ובנינו תוכנית מקיפה שתגיע לכל פינה ברחבי העולם שתזרים חמצן למשק הישראלי, תביא כח אדם מיומן ומקצועי שישדרג את איכות הרפואה הציבורית ויספק נחיתה קלה לעולים העוסקים בתחומי הבריאות".



הכותב היה אורח ארגון "נפש בנפש" ומשרד העלייה והקליטה בפריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully