וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוברדוז של אנרגיה: אחרי כמה כוסות קפה תתחילו להרגיש רע?

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 9:53

קפה הוא אחד המשקאות הפופולרים בעולם, לכן זה לא מפתיע שאינספור מחקרי תזונה נערכו עליו. אבל מתי מגיע שלב שהמשקה הבריא כבר לא בריא כל כך? אז כמה כוסות קפה מותר לשתות ביום?

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

מרביתנו נעבור את היום עם 2-5 כוסות קפה - מה שנחשב לצריכה מתונה ואפילו בריא, אבל אחרים יכולים לשתות במהלך יום אחד שמונה וגם עשר כוסות קפה. מה הבעיה אתם שואלים? מגיע שלב שבו הקפה שאתם שותים כבר לא מספק לכם אנרגיה אלא פוגע בכם ועלול לגרום לכם להרגיש ממש רע.

ההנחיות של משרדי הבריאות בחרבי העולם מציעות צריכת קפאין יומית מקסימלית של 400 מ"ג, מה ששווה ערך לכ-5 כוסות קפה. לנשים בהריון מומלץ לצרוך 200 מ"ג.

"ארבע כוסות קפה של 225 מ"ל, זה בסדר. אבל אנשים שותים עכשיו כוסות כפולות בגודל", אמרה מרילין אנדרסון, דיאטנית המרכז הרפואי דטרויט. לדבריה, קפאין נכנס תוך חמש עד 15 דקות, מגיע לשיא תוך כשעה, אבל ההשפעות יכולות להימשך חלק ניכר מהיום. תוך כ-5 שעות הקפאין יוצא מהגוף. ובכל זאת, יותר מדי קפאין עלול להוביל לרעד, כאבי ראש, נדודי שינה, דפיקות לב, עלייה בלחץ הדם ולהוביל לחרדה ועצבנות.

קפה אפסרסו. ShutterStock
קפה אפסרסו/ShutterStock

מקורות נוספים לקפאין כוללים שוקולד. פולי הקקאו קשורים לקפה. ככלל, ככל שהשוקולד כהה יותר, כך הקפאין גבוה יותר. תה שחור, קומבוצ'ה ואפילו משככי כאבים ללא מרשם יכולים להכיל עד 150 מ"ג קפאין במינון סטנדרטי של שתי טבליות.

ישנם אנשים שצריכים להיות זהירים יותר בצריכת הקפה שלהם שתכלול אנשים עם לחץ דם גבוה, מחלות לב או סוכרת.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

כמה קפאין יש במשקאות שאתם שותים?

קפה
בכוס קפה יש בערך 80 עד 100 מיליגרם של קפאין. למרות שזה לא נשמע הרבה, ההשפעות הקפאין מתגברות ככל שאתם שותים יותר כוסות קפה במהלך היום.

משקאות אנרגיה
המותגים הפופולריים של משקאות האנרגיה מכילים בין 40 ל-350 מ"ג קפאין למנה. חשוב לבדוק את הטבלה על המוצר ולעקוב אחר צריכת הקפאין שלכם.

תה
בכוס תה שחור יש בדרך כלל 30 עד 50 מ"ג קפאין. זנים אחרים, כמו תה לבן או ירוק, נוטים להכיל פחות קפאין.

משקאות קלים תוססים
למרות שלרוב הם מכיל פחות קפאין מכוס קפה, חלק מהמשקאות הקלים האלו עשויים להכיל 30 עד 55 מ"ג קפאין לכוס.

משקאות שוקולד
בחפיסת שוקולד מריר קטנה (בערך 100 גרם) יש בערך אותה כמות של קפאין כמו בכוס קפה אחת. לכן, כל משקאות השוקו יכילו גם הם קפאין. רצוי לבדוק תמיד על אריזת המוצר.

מחקר שפורסם בשנת 2021 מצא כי אנשים ששותים שש כוסות או יותר ביום היו בסיכון גבוה ב-53 אחוזים לחלות בדמנציה בהשוואה לאלו ששתו אחת או שתיים כוסות או פחות.

המחקר הנרחב בו השתתפו 17,702 משתתפים בגילאי 37 עד 73, שנתוניהם נלקחו מפרויקט הביובנק הבריטי, היה פרויקט ארוך שנים שאוסף מידע על שורה של מדדי בריאות ואורח חיים שונים, כולל צריכת קפה, נפח מוח ומחלות - כמו גם נתונים נוספים כמו מצב סוציו-אקונומי. ממצאיו פורסמו ב-Nutritional Neuroscience.

לאחר שהכניסו משתנים כמו מין, גיל, BMI ומחלות ארוכות טווח, החוקרים מצאו קשר בין שתיית יותר קפה לנפחי מוח קטנים יותר בקרב המשתתפים, כמו גם סיכון המוגבר לדמנציה.

אם אתם שותים כוס אחת או ארבע ואתם עדיין רוצים להשיג מקסימום יתרונות בריאותיים משתית קפה, מומלץ לצרוך קפה כמה שיותר בריא, מה שאומר כמה שפחות סוכר או ממתיקים מלאכותיים ואם אתם יכולים, אז לנסות להיצמד לקפה שחור, וכמובן למנן כמויות. זה תמיד עוזר.

  • עוד באותו נושא:
  • קפה
  • קפאין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully