וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הטיפולים: האם קייט תאבד את שיערה?

עודכן לאחרונה: 24.3.2024 / 15:13

בסוף השבוע האחרון גילה כל העולם כי הנסיכה חלתה בסרטן ועוברת טיפולים כימורתפיים. ביקשנו לבדוק מה ידוע על הטיפולים, מהן תופעות הלוואי ומהם סיכויי ההחלמה?

קייט מידלטון חושפת כי חלתה בסרטן והיא עוברת טיפולי כימותרפיה. 22 במרץ 2024/רויטרס

נסיכת ויילס, קייט מידלטון, חשפה בסוף השבוע האחרון כי אובחנה בסרטן ועוברת סדרת טיפולי כימותרפיה "מניעתיים". בסרטון שפירסמה אמרה "בינואר עברתי ניתוח מורכב בלונדון ובאותו הזמן ההערכה הייתה שאינני חולה בסרטן", סיפרה הנסיכה הבריטית בת ה-42. "הניתוח אכן היה מוצלח, אבל בדיקות שנערכו אחריו הראו שהגידול היה סרטני. הצוות הרפואי שלי המליץ לי לעבור כימותרפיה מניעתית, ואני עכשיו עוברת את השלבים הראשונים של הטיפול". אז מה אנחנו יודעים על הטיפול ותופעות הלוואי שלו?

הביטוי "כימו מניעתי" הוא מטעה והמילה 'מסייע' היא יותר נכונה", מסבירה דינה לויטס מומחית באונקולוגיה מכבי שירותי בריאות. "היה גידול ואחריו ניתוח, וכעת אנחנו נותנים טיפול שייסיע למנוע את חזרת המחלה באמצות חיסול של מיקרו גרורות בגוף".

"הטיפול מאוד תלוי בסרטן", מסבירה ד"ר לויטס. "סרטן שחלות למשל יכלול טיפול כימותרפי משולב של שני סוגים למשך שישיה מחזורים, גידול במעי יכלול ניתוח ואחריו טיפול כימותרפי אחר ובמשך זמן שונה - בין שלושה לשישה חודשים של טיפול. וזה יכול להיות כמובן גם משהו אחר. בגיל 42, במקרה של הנסיכה, הדבר הכי משמעותי היא האם היא נשאית גנטית כי אז זה משנה את האבחון, את הטיפול ואת המעקב של המחלה".

קייט מידלטון חושפת כי היא מתמודדת עם מחלת הסרטן, 22 במרץ 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
קייט מידלטון חושפת כי היא מתמודדת עם מחלת הסרטן, 22 במרץ 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מהן תופעות הלוואי הצפויות לטיפול?

"הסטיגמה הכי גדולה שקשורה לתופעות לוואי של טיפולים כימותרפים היא של בחילות, וזה לא נכון כי יש כיום דווקא טיפול טוב לבחילות", מסבירה ד"ר לויטס. "מבחינת נשירת שיער, לנשים זה מאוד משמעותי, בוודאי לנסיכה, ואני מניחה שזו הסיבה שקייט לא מופיעה בציבור - כי הקטע החיצוני משפיעה עליה. התופעת לוואי היחידה שהיא מרגישה פיזית, היא חולשה כללית משמעותית, אבל מבחינה חיצונית, תלוי במשלב הטיפול הכימותרפי שהיא מקבלת, כן תהיה נשירת שיער וגבות".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מה סיכויי ההצלחה?

"סיכויי ההצלחה בטיפולים כאלה תלויים בהרבה מאוד גורמים. אם אנחנו לא מדברים על סרטן גרורתי אז ניתן לטפל בה. אם המחלה היא בשלב מוקדם יותר הסיכוי שהמחלה תחזור הוא יותר נמוך. ככל ששלב המחלה מתקדם יותר הסיכויים שהמחלה תחזור גבוה יותר. הטיפול הכימותרפי הוא לוודא שאין יותר תאים סרטניים ובכך להוריד את הסיכוי שהמחלה תחזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully