וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כימו במשך 4-6 חודשים: זה הטיפול שמקבלת קייט מידלטון

עודכן לאחרונה: 22.3.2024 / 22:00

הנסיכה חשפה הערב כי היא עוברת טיפולי כימותרפיה מניעתיים על פי המלצת הצוות שלה. באילו טיפולים מדובר והאם ניתן לדעת בעקבותם באיזה סוג של סרטן היא חולה?

הנסיכה קייט מידלטון בביקור במנזר וסטמינסטר בחג המולד 2023/רויטרס

נסיכת ויילס, קייט מידלטון, חשפה כי אובחנה בסרטן ועוברת סדרת טיפולי כימותרפיה "מניעתיים" בסרטון שפורסם הערב (שישי), בו היא נראית על ספסל מוקף בצמחייה. רעייתו של יורש העצר הבריטי, הנסיך וויליאם, סיפרה כי הגילוי התקבל כ"הלם מוחלט" וכי היא ובעלה "עושים כל שביכולתם כדי להתמודד ולנהל את המצב באופן פרטי".

"בינואר עברתי ניתוח מורכב בלונדון ובאותו הזמן ההערכה הייתה שאינני חולה בסרטן", סיפרה הנסיכה הבריטית בת ה-42. "הניתוח אכן היה מוצלח, אבל בדיקות שנערכו אחריו הראו שהגידול היה סרטני. הצוות הרפואי שלי המליץ לי לעבור כימותרפיה מניעתית, ואני עכשיו עוברת את השלבים הראשונים של הטיפול".

לצד ההבהרה שכביכול ניתנת, הנסיכה לא נוקבת באיזה סוג סרטן היא חולה, אך הטיפולים המניעתיים יכולים להעיד על סוג המחלה. אז מה זה בדיוק כימותרפיה מניעתית ועבור איזה סוגי סרטן היא ניתנת?

קייט מידלטון חושפת כי חלתה בסרטן, 22 במרץ 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
קייט מידלטון חושפת כי חלתה בסרטן, 22 במרץ 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בראש ובראשונה, כימותרפיה היא שיטת הטיפול הנפוצה ביותר להרס תאי סרטן, והשימוש בה הוא שכיח מאוד. במקרים בהם יש חשד למיקרו גרורות של הגידול בגוף, אותם לא ניתן לזהות באמצעים הקיימים, ניתנת כימותרפיה מניעתית שמטרתה להרוס אותם בטרם יהפכו לגידול משמעותי.

באתר אחת מתשע נכתב כי "כימותרפיה הניתנת בנוסף לניתוח ו/או להקרנות (רדיותרפיה), נקראת Adjuvant chemotherapy (טיפול משלים, אדג'ובנטי). ברוב המקרים ניתנת הכימותרפיה לאחר הניתוח ולפני ההקרנות, למרות שגם כאן יכולים להיות שינויים בהתאם למצב. בדרך כלל מתחילים בטיפול כימותרפי כשבועיים עד ארבעה שבועות לאחר הניתוח, על מנת לאפשר לגוף להתאושש. מחקר משנת 2019 הראה כי קיימת חשיבות להתחלת הטיפול הכימותרפי עד 120 יום מזמן האבחנה". הטיפול נמשך פרק זמן של כ-4 עד 6 חודשים.

המועמדים לקבלת טיפול כימותרפי מונע הם חולים לאחר חיסולו של הגידול הראשוני וללא עדות למחלה גידולית פעילה באתרים אחרים הנמצאים בסיכון גבוה לחזרת המחלה.

כאמור, סוג הסרטן של הנסיכה אינו ידוע, אך ניתן לומר כי טיפול כימותרפי מניעתי נחשב יעיל ואף הפך לחלק בלתי נפרד מהטיפול הסטנדרטי בכמה מחלות גידוליות נפוצות ובהן סרטן השד, סרטן המעי הגס, סרטן הקיבה, סרטן הריאות וסרטן הלבלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully