וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר ענק מזהיר: הנזק החמור ללב מדיאטת הצום לסירוגין

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 13:32

זו ככל הנראה הדיאטה הכי פופולרית בעולם, אבל מחקר שנערך על 20 אלף אנשים גילה כי היא עלולה להיות מסוכנת עבור חלק מהאנשים, עד כדי כך שהיא הגבירה את הסיכון שלהם להתקף לב ב-91 אחוזים. הנה כל הנתונים

פרופ' קובי שחם מסביר מהם הסימנים להתקף לב שצריכים להדאיג אתכם ומתי חשוב להגיע במהירות למיון/מערכת וואלה!

דיאטת הצום לסירוגין, או בשמה המוכר יותר - דיאטת 16:8 הפכה לאחת הדיאטות הפופולריות בעולם. כעת, ניתוח של למעלה מ-20,000 ארה"ב מבוגרים מצא כי אנשים שהגבילו את האכילה שלהם בפחות מ-8 שעות ביום, היו בעלי סיכוי גבוה יותר למות ממחלות לב וכלי דם בהשוואה לאנשים שאכלו במשך 12-16 שעות ביום. המחקר הראשוני הוצג בכנס "מפגשים מדעיים של אפידמיולוגיה ומניעה" של איגוד הלב האמריקני בשיקגו שנערך החודש.

אכילה מוגבלת בזמן, סוג של צום לסירוגין, כרוכה בהגבלת שעות האכילה למספר מסוים של שעות בכל יום, שעשוי לנוע בין 4 ל-12 שעות ב-24 שעות. אנשים רבים שמקפידים על דיאטת אכילה מוגבלת בזמן עוקבים אחר לוח זמנים אכילה של 16:8, שבו הם אוכלים את כל המזונות שלהם בחלון של 8 שעות וצמים במשך 16 השעות הנותרות בכל יום, ציינו החוקרים. מחקרים קודמים מצאו כי אכילה מוגבלת בזמן משפרת מספר מדדי בריאות קרדיומטבוליים, כגון לחץ דם, רמות גלוקוז וכולסטרול בדם.

"הגבלת זמן האכילה היומי לתקופה קצרה, כגון 8 שעות ביום, צברה פופולריות בשנים האחרונות כדרך לרדת במשקל ולשפר את בריאות הלב", אמר מחבר המחקר הבכיר, פרופסור ויקטור וונזה ז'ונג, שמכהן כיו"ר המחלקה לאפידמיולוגיה וביוסטטיסטיקה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת שנגחאי, סין. "עם זאת, ההשפעות הבריאותיות ארוכות הטווח של אכילה מוגבלת בזמן, כולל סיכון למוות מכל סיבה שהיא או מחלות לב וכלי דם, אינן ידועות".

במחקר זה, החוקרים חקרו את ההשפעה הבריאותית הפוטנציאלית ארוכת הטווח של ביצוע תוכנית אכילה מוגבלת בזמן של 8 שעות. הם סקרו מידע על דפוסי תזונה עבור משתתפים בסקרי בחינת הבריאות והתזונה הלאומית (NHANES) השנתית 2003-2018 בהשוואה לנתונים על אנשים שמתו בארה"ב, מ-2003 עד דצמבר 2019, שנלקחו מהמרכז הלאומי לבקרת מחלות ומניעתן.

צום. ShutterStock
צום/ShutterStock

מה המחקר מצא?

  • אנשים שאכלו במשך פחות מ-8 שעות ביום, היו בסיכון גבוה ב-91% למוות כתוצאה ממחלות לב וכלי דם.
  • הסיכון המוגבר למוות קרדיווסקולרי נראה גם אצל אנשים שחיים עם מחלת לב או סרטן.
  • בקרב אנשים עם מחלת לב וכלי דם קיימת, משך אכילה של לא פחות מ-8 אך פחות מ-10 שעות ביום היה קשור גם לסיכון גבוה ב-66% למוות ממחלות לב או שבץ מוחי.
  • אכילה מוגבלת בזמן לא הפחיתה את הסיכון הכולל למוות מכל סיבה שהיא.
  • משך אכילה של יותר מ-16 שעות ביום היה קשור לסיכון נמוך יותר לתמותה מסרטן בקרב אנשים עם סרטן.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"הופתענו לגלות שאנשים שעקבו אחר לוח זמנים של אכילה של 8 שעות מוגבל בזמן היו בעלי סיכוי גבוה יותר למות ממחלות לב וכלי דם. למרות שסוג זה של דיאטה היה פופולרי בשל היתרונות הפוטנציאליים לטווח הקצר, המחקר שלנו מראה בבירור שבהשוואה לטווח זמן אכילה טיפוסי של 12-16 שעות ביום, משך אכילה קצר יותר לא היה קשור לחיים ארוכים יותר", אמר ג'ונג.

"חיוני לחולים, במיוחד אלה עם מצבי לב או סרטן קיימים, להיות מודעים לקשר בין חלון אכילה של 8 שעות לבין סיכון מוגבר למוות קרדיווסקולרי. ממצאי המחקר שלנו מעודדים גישה זהירה יותר, מותאמת אישית להמלצות תזונתיות, המבטיחות שהן תואמות למצבו הבריאותי של האדם ולראיות המדעיות העדכניות ביותר", המשיך. "למרות שהמחקר זיהה קשר בין חלון אכילה של 8 שעות למוות קרדיווסקולרי, אין זה אומר שאכילה מוגבלת בזמן גרמה למוות קרדיווסקולרי".

מגבלות המחקר כללו את הסתמכותו על מידע תזונתי בו אנשים דיווחו על עצמם, מה שעלול להיות מושפע מהזיכרון או מההיזכרות של המשתתף ואולי לא להעריך במדויק דפוסי אכילה אופייניים. גורמים שעשויים לשחק תפקיד גם בבריאות, מחוץ למשך האכילה היומי ולסיבת המוות, לא נכללו בניתוח.

מחקר עתידי עשוי לבחון את המנגנונים הביולוגיים העומדים בבסיס הקשר בין לוח הזמנים של אכילה מוגבל בזמן לבין תוצאות קרדיווסקולריות שליליות, והאם ממצאים אלה דומים עבור אנשים שחיים במקומות אחרים בעולם, ציינו המחברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully