וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא מתי חלב האם הכי בריא שיש, וכדאי להניק את התינוק

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 10:43

אימהות טריות רבות בוחרות בהנקה כדרך הבלעדית להאכיל את תינוקן. כעת מתגלה מתי הזמן בו חלב האם הכי מזין שיש

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

האם מסיבות הנקה הן הטרנד האימהי הבא?/מערכת סיפור בדקה

אמהות טריות יכולות לשפר את בריאות התינוקות שלהן על ידי הנקה לאחר פעילות גופנית, כך חשף מחקר חדש.

מדענים גילו שאימון אינטנסיבי מעלה את רמות ההורמון בחלב שלהם שמגן על תינוקות מפני סוכרת ומווסת את חילוף החומרים שלהם. אמהות רבות שואלות האם פעילות גופנית משפיעה על איכות חלב האם שלהן, אך עד כה לא הייתה תשובה מוחלטת, כאשר חלק מהנשים אפילו חששו שהחלב שלהן יחמיץ אם הן יתעמלו.

החוקרת ד"ר טרין מוהולט מהאוניברסיטה הנורבגית למדע וטכנולוגיה (NTNU) אמרה: "יש כל כך הרבה מיתוסים על פעילות גופנית וחלב אם. אנחנו פשוט צריכים יותר ידע. המטרה העיקרית של המחקר שלנו היא לגלות אם אנחנו יכולים להגביל התפתחות של עודף משקל אצל ילדים".

אמא מניקה. ShutterStock
אמא מניקה/ShutterStock

צוות החוקרים לקח 240 דגימות של חלב אם מ-20 אמהות חדשות לפני ובזמנים ספציפיים לאחר שני אימונים, ולאחר מכן השוו לזמנים המקבילים לאחר שהמשתתפות בילו זמן בישיבה. לאלה שרק סיימו מפגש אימון נמרץ היו רמות גבוהות יותר של ההורמון אדיפונקטין בחלב.

הורמון זה מווסת את חילוף החומרים בגוף כדי להבטיח אספקת אנרגיה וחומרים שהגוף זקוק להם לתפקוד. הוא נספג דרך המעיים של תינוקות יונקים ומשנה את חילוף החומרים שלהם. רמות נמוכות של אדיפונקטין קשורות לעמידות לאינסולין ולסוכרת מסוג 2.

ד"ר מוהולט אמרה: "התקופה מההתעברות ועד גיל שנתיים נחשבת לתקופה הקריטית ביותר להתפתחות אפשרית של השמנת יתר בהמשך החיים. ההורמון מופרש מרקמת שומן וחודר לזרם הדם, והרבה ממה שנמצא בדם הולך לחלב. לא כל כך הופתענו מהממצאים, אבל עכשיו אנחנו יודעים בוודאות".

המחקר, שפורסם בכתב העת Frontiers in Nutrition מראה שלפעילות גופנית אינטנסיבית בינונית לא הייתה אותה השפעה על ההורמון המסוים הזה.

עוד בוואלה!

אימהות טריות? הנה כל מה שאתן צריכות לדעת על הנקה

לכתבה המלאה

הנקה מונעת השמנה?

מחקרים מראים שאחד הגורמים התורמים לעלייה המהירה בהשמנת יתר בילדים הוא תזונה בשלב מוקדם של החיים הקובעת חלקית את בריאותכם בהמשך החיים. אחת הסיבות לכך שארגון הבריאות העולמי ממליץ על הנקה במהלך ששת החודשים הראשונים לחייהם היא שילדים יונקים נוטים פחות לסבול מעודף משקל והשמנת יתר מאשר ילדים שניזונים מפורמולה.

עם זאת, מחקר חדש מראה כי הרכב חלב האם משתנה בין אמהות בעלות אינדקס מסת גוף גבוה ונמוך, וכי הבדלים בהרכב חלב האם יכולים לשחק תפקיד בהעברת השמנת יתר מאם לילד. ד"ר מוהולט סיכמה: "עכשיו יש לנו את התוצאה הראשונה מכל העבודה שאנחנו עושים, ועוד תוצאות רבות בדרך. זה יהיה מאוד מרגש בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully