וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צחוק הגורל: 70 שנה שרד בתוך ריאת ברזל. לא להאמין מה בסוף הרג אותו

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 10:16

האיש שלמרות המגבלות המשיך לחיות חיים מלאים ושמחים, מת מהנגיף שהכריע את גופו, והשאיר מאחוריו הרבה אנשים ששאבו ממנו השראה

פול אלכסנדר חי בריאת ברזל/@musclesandnursing

אתמול (שלישי) פול אלכסנדר, האיש ששרד בתוך ריאת ברזל מעל 70 שנה, מת בגיל 78 מקורונה.

בגיל 6 חלה אלכסנדר בפוליו, מחלה זיהומית שגורמת לשיתוק. הוא הובהל לבית החולים ועבר פיום קנה - ניתוח חירום בו יוצרים חור בקנה הנשימה ומחדירים לשם צינור המקשר אותו עם האוויר החיצוני. בעוד הריאות של ניצולי פוליו משותקים עדיין עובדות מצוין, הן עשויות להתקשות בנשימה עקב שיתוק של שרירי החזה והסרעפת. כדי להתגבר על בעיה זו, אלכסנדר הוכנס ל"ריאה מברזל", מכונה הפועלת על ידי הפעלת לחץ שלילי על החולה שבתוכו. מכונת ההנשמה המכנית עוזרת למטופל לשאוף אוויר על ידי שאיבה החוצה מהמכונה - דבר המאפשר לחזה שלו להתרחב. כאשר האוויר נשאב בחזרה לתוך המכונה, זה גורם למטופל לנשוף את האוויר שהצטבר בריאותיו החוצה.

הוא יכול לצאת מהמכונה למשך שתיים או שלוש דקות הודות לטכניקה נלמדת שהוא מכנה "נשימת צפרדע", הכוללת בליעת הרבה אוויר באמצעות שרירי הגרון שלו במטרה לאלץ אוויר להיכנס לתוך ריאותיו. עם זאת, זה לא פתרון לטווח ארוך ולכן הוא מבלה את הרוב המכריע של יומו בתוך התא המכני.

פול הוכר על ידי ספר השיאים של גינס כאדם שבילה את פרק הזמן הארוך ביותר בחייו בריאת ברזל.

@ironlungman Episode 1 of Convos with Paul! We will be responding to comments and questions about Paul's life, his polio, and life in an iron lung! Please be positive ? #PaulAlexander #poliopaul #ironlung #conversationswithpaul ♬ Chopin Nocturne No. 2 Piano Mono - moshimo sound design

למרות המגבלה הברורה של פול הוא מעולם לא ויתר לעצמו. לאחר שסיים את לימודיו בתיכון בשנת 1967 כשהיה בן 21, פול הלך ללמוד באוניברסיטת סאות'רן מתודיסט בדאלאס.

הוא צוטט כשאמר "אתה יכול לעשות כל דבר, ללא קשר למקורות שלך, לרקע שלך או לאתגרים שאתה עלול להתמודד איתם. אתה רק צריך להפנות את הלב שלך לזה ולעבוד קשה... הסיפור שלי הוא דוגמה לכך שהעבר שלך ואפילו המכשולים הגדולים שלך לא צריכים להגדיר את העתיד שלך".

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully