וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראדלי קופר חשף שאין לו בעיה להתקלח עם בתו. עד איזה גיל זה בכלל סביר?

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 9:17

עוד יום, עוד הרגל מקלחת של הכוכב החתיך. והפעם - האם זה בסדר להתקלח עם הילדים ועד איזה גיל זה סביר?

בראדלי קופר, אירינה שייק. GettyImages
בראדלי קופר ובתו ליאה בת ה-6 בהשקת הסרט "המאסטרו" בנטפליקס/GettyImages

לאחרונה גילינו שבראדלי קופר מבלה כל בוקר שעה באמבטיית קרח, וכעת מתגלה עוד הרגל רחצה שלו, יש שיאמרו מגעיל - יש שיאמרו טבעי.

הכוכב ההוליוודי התוודה לאחרונה על הרגלי הרחצה שלו בילדותו, ואמר שהוא "תמיד" התקלח עם אביו בזמן שגדל. כוכב "מאסטרו", כיום בן 49, התוודה על פי הניו יורק פוסט בסוף החודש שעבר, ואמר שאביו צ'רלס הסתובב לעתים קרובות בעירום בבית. כתוצאה מכך, קופר לא דואג מלהיות נוכח בשירותים במקביל לבתו, ליאה, בת ה-6.

"אנחנו מדברים כשאני בשירותים או כשהיא באמבטיה; זה סוג המקומות", אמר הכוכב במהלך ראיון בפודקאסט "מומחה לכורסה" של דקס שפרד. כעת, פסיכולוגית ילדים מסבירה אם הורים צריכים להתקלח עם ילדיהם לאחר שכמה וכמה מגיבים תיארו את המעשה כ"דוחה".

עד איזה גיל זה בסדר?

ד"ר וונדי ליין, שעובדת בבית החולים לילדים של אוניברסיטת מרילנד, אמרה שמקלחת משותפת יכולה להיות מועיל לילדים להתרחץ עם הוריהם במהלך שנותיהם הראשונות - אבל זה צריך להפסיק בסביבות גיל 5.

"זו יכולה להיות דרך ללמוד שמות מדויקים לאברי גוף, להסביר את ההבדל הפיזי בין המינים, להסביר שגופות משתנה תוך כדי התבגרות וללמד ילדים על גבולות אישיים", אמרה ליין ל-today. "להודיע ​​לילדים שהגוף שלהם הוא שלהם זה חשוב", הוסיפה.

עם זאת, היא הקפידה לציין כי "אף אחד לא צריך לגעת בחלקים הפרטיים שלו, אלא אם כן הוא מספק סיוע בשירותים או ברחצה, במידת הצורך". ליין ציינה עוד כי מקלחת משותפת עם הילד צריכה "להפסיק תמיד" כשהילד כבר לא רוצה לעשות זאת, מה שקורה בדרך כלל בין הגילאים 3 עד 5.

בשלב הזה, אם בחרתם להמשיך להתקלח עם הילד, רצוי שתעשו זאת לבושים בגד ים, כדי למנוע מצב שבו הילד שלכם או אתם חשים מבוכה. באופן טבעי אימהות יחושו יותר בנוח להתקלח עם בנותיהן בעוד האבות עם ילדיהם, לאורך יותר זמן אולם גם זה יפסק בזמן מסוים, בדרך כלל עד גיל שש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully