וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראדלי קופר עושה את הדבר הזה בכל בוקר. האם זה באמת בריא?

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 12:50

מדובר על טרנד שסוחף את עולם הבריאות בשנה האחרונה והוא הגיע כמובן גם לכוכבי על בהוליווד. אבל האם אבמטיות קרח עובדות?

בראדלי קופר, אירינה שייק. ספלאש
בראדלי קופר, אירינה שייק/ספלאש

השחקן והבמאי בראדלי קופר גילה לאחרונה לניו יורק טיימס שהוא צולל בבריכה קפואה "בכל בוקר כשאני קם". בתמונה שצולמה לצד המאמר, כוכב ה"מאסטרו" - צף בנחל ביום מושלג לבוש במכנסיים קצרים בלבד - ונכתב כי הוא אוהב "למדוט בטמפרטורות קפואות". והוא לא לבד.

במשך שנים מפורסמים וספורטאים כאחד, כולל ג'סטין ביבר, מדברים על שימוש בטבילה במים קפואים כדי להגביר את התאוששות השרירים. שיטת Wim Hof, שנוצרה על ידי ספורטאי האקסטרים ההולנדי Wim Hof, הפעילה גם את הטיפול בקור כדרך להגביר את המיקוד, להגביר את האנרגיה ולהפחית את רמות המתח. יש גם כאלה שאומרים שהן מגבירות את החשק המיני.

התרגול הפך למיינסטרים יחסית, מכיוון שהמדיה החברתית חיבקה אותו ואפילו הראתה אנשים שרוכשים אמבטיות קרח לחצר האחורית שלהם כדי לשלב טבילה בקור בשגרה היומיומית שלהם. בכמה מכוני ספא ומכוני אימונים ניתן למצוא את הבריכות האלה.

אבל האם התחזקות הטרנד באמת אומרת שמדובר בדבר בריא?

טבילה במים קפואים היא תרגול של טיפול בקור הכולל טבילה מלאה או חלקית למים מתחת ל-50 מעלות צלזיוס לפרק זמן קצר. אנדרו ג'גים, מנהל מחקר רפואת ספורט במערכת הבריאות של Mayo Clinic, אמר ל-Yahoo Life שהטבילה יכולה להיות רציפה או להיעשות במספר צלילות לסירוגין. רוב האנשים מתחילים ב-30 שניות.

"זה מקובל בקרב ספורטאים או חובבי כושר להתחיל את היום בצלילה באמבטיה קפואה, מתוך כוונה לשפר את ההתאוששות של השרירים", הוא אומר. טבילה באמבטיה קפואה אמורה לשפר את התאוששות השרירים על ידי גרימת מה שג'אגים מכנה "מצב של כיווץ כלי דם, שבו כלי הדם מתכווצים במהירות כדי לנתב מחדש את זרימת הדם לאיברים מרכזיים". בכך, זה יכול להגביל את הדלקת בשרירים לאחר האימון.

עם זאת, לא רק אנשים העוסקים בפעילות גופנית אינטנסיבית משתתפים בטיפול בטבילה קרה. ג'אגים אומר שהוא ראה טענות שבריכות קפואות סייעו בטיפול בסימפטומים של כאב כרוני או הובילה ל"שיפורים במצב הרוח ולחיזוק עמידות ללחץ, מה שיכול לסייע בתפקוד מערכת החיסון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully