וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים חשבו שבנם בן ה-22 אוטיסט. הם גילו כי הוא סובל מדמנציה

עודכן לאחרונה: 7.3.2024 / 8:21

אנדרה אובחן כחולה הצעיר ביותר באנגליה הסובל מהמחלה הניוונית שתוקפת ברוב המקרים מבוגרים. הוריו יודעים שהזמן שנותר לו לא רב, והם נחושים לנצל אותו עד תום

ד"ר נועה ברגמן מסבירה מה גורם לאלצהיימר, האם יש דרך למנוע את המחלה, ואיך מטפלים במי שכבר חלה/מערכת וואלה!

מקרי הדמנציה ברחבי העולם עולים בקרב מבוגרים בשנים האחרונות, ובמקביל מספר המקרים של המחלה בגילאים צעירים עולה גם הוא. מקרה כזה הוא של צעיר בן 22 עם דמנציה מוקדמת מבריטניה שנחשב לגבר הצעיר ביותר עם המחלה בממלכה.

התסמינים המטרידים של אנדרה ירהאם הופיעו לראשונה בנובמבר 2022. הוא התחיל לזוז ולדבר לאט מהרגיל ולפי משפחתו "נראה שהיה לו מבט ריק על פניו". לאחר בדיקת MRI באוקטובר, הרופאים גילו שיש לו דמנציה צעירה (YOD), בה מאובחנים מאות אלפים.

אימו סאם, אמרה כי האבחנה של בנה הייתה "הרסנית". בנוסף לדמנציה, אנדרה אובחן גם עם אוטיזם, שאמו כבר חשדה בו מאז שקיבל ציון גבוה במבחן אוטיזם בעבר. "הילד הפטפטן" שלה הוא עכשיו מעטפת של מי שהוא היה פעם. אנדרה היה פעם חובב היאבקות מושבע ושיחק רוגבי וכדורגל בבית הספר.

אנדרה ירהאם - חולה דמנציה בן 22 מבריטניה. gofundme, אתר רשמי
אנדרה ירהאם - חולה דמנציה בן 22 מבריטניה/אתר רשמי, gofundme

"הוא השיג ציון גבוה במבחן האוטיזם אבל רשימת ההמתנה הייתה חמש עד שבע שנים", אמרה. "בזמן שכל זה קרה, פשוט ידעתי שמשהו עדיין לא בסדר. הוא אמר פחות ופחות, והתקדם לאט יותר כאילו הוא מנסה לעבד את מה שהתבקש ממנו", הוסיפה.

הטיפול של הצעיר חייב להיות מסביב לשעון פיירבורן ויתרה על הקריירה שלה כנהגת כדי לטפל בבנה במשרה מלאה. "אני בוחרת את הבגדים של אנדרה, אני עוזרת לו להתרחץ כי הוא לא זוכר מה לעשות במקלחת ומכינה את האוכל והשתייה שלו", אמרה פיירבורן. "בדרך כלל הוא היה הולך לחנות בבוקר כדי לקנות לעצמו מפלצת, אבל עכשיו אם הוא הלך, הוא היה שוכח למה הוא היה שם", הוסיפה.

משפחתו של אנדרה - הכוללת את אמו, בעלה אלסטייר, בן 60, ובנה הנוסף טיילר, בן 21 - מקווה שבדיקת הגנום תעזור להם לקבוע את הגורם לדמנציה כדי שיוכל להצטרף לניסוי קליני.

עוד בוואלה!

מדאיג: אלה 15 הגורמים שקשורים לסיכון לדמנציה מוקדמת

לכתבה המלאה

"גם אם אין תרופה - שאין לדמנציה - כל ניסוי שנוכל לקחת בו יעזור", אמרה פיירבורן. "למרות שהם אולי לא יעבדו עבור אנדרה, כל מחקר שלהם עשוי לעזור למישהו אחר בעתיד ואנחנו ניקח את זה", הוסיפה.

פיירבורן אמרה שהרופאים אמרו לה שהסיכויים של בנה להשתפר הם "קלושים" ושסביר להניח שתוחלת החיים שלו תהיה קצרה יותר. "מהי תוחלת החיים הזו, הם לא אמרו אז אנחנו רוצים להפיק ממנה את המירב", אמרה.

משפחתו של אנדרה יצרה GoFundMe שתגשים את החלומות שלו, הכוללים סיור בסטודיו הארי פוטר וההרפתקה של שרק בלונדון. כרגע באתר הגיוס יש פי שניים מהסכום אותו ביקשה המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully