וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה התסמין הראשוני כרגע שיכול לאותת שנדבקתם בקורונה

עודכן לאחרונה: 22.2.2024 / 8:58

כולם חולים עכשיו וזה לא במקרה. הרבה מאוד וירוסים מסתובבים באוויר, ואם אתם עדיין מאלה שתוהים אם נדבקו בקורונה או שפעת - יש דרך די פשוטה להבין את זה

בווידאו: מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי אומר שרואים כבר את סוף מגיפת הקורונה/צילום: רויטרס

למרות השמש בחוץ, אנחנו עדיין בעיצומו של החורף - וזה אומר שאנחנו עדיין מתמודדים עם הרבה וירוסים בדרכי הנשימה. וכן, זה כולל גם את הקורונה.

ד"ר תומס הולנד, מומחה למחלות זיהומיות בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת דיוק בצפון קרוליינה, אומר כי לא הייתה עלייה עצומה במקרי הקורונה השנה, כמו זו שהייתה לפני שנתיים עם הופעת האומיקרון הראשונית. אבל הוא ציין שקשה לחזות מה הקורונה תעשה, מה שהופך את הבנת הסימנים של המחלה.

מומחים חולקים את הסימנים הראשונים של זיהום ב-COVID-19:


קורונה, שפעת או RSV? כך תבחינו בין 3 המחלות הכי נפוצות עכשיו

בדיקת אנטיגן ביתית. ShutterStock
בדיקת אנטיגן ביתית/ShutterStock

"קורונה יכולה להופיע לרוב כמו רוב הזיהומים האחרים בדרכי הנשימה העליונות בשלב זה," אמר הולנד, כלומר קשה להבחין בין קורונה, שפעת או RSV מבלי לבצע בדיקת קורונה.

"באמת, התסמינים לא השתנו יותר מדי למרות הגירסאות, זה פשוט משתנה מאדם לאדם", הסביר לאתר ההפינגטון פוסט, ד"ר ס. ווסלי לונג, המנהל הרפואי של מחלקת מיקרוביולוגיה אבחנתית בבית החולים המתודיסטי של יוסטון.

עבור הרבה אנשים, התסמינים הראשונים יהיו כאב ראש או עייפות, לפי הולנד. אבל אלה יכולים להיות גם בשילוב עם שורה של תסמינים אחרים. "התסמינים עדיין יהיו של כל וירוס נשימתי, אז זה יכול להיות כאב גרון, זה יכול להתחיל עם גודש באף ושיעול, חום - כל סוג של קבוצת תסמינים מסוג זה", אמר לונג.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

איך מבררים? בודקים

בדיקת קורונה היא עדיין הדרך היעילה ביותר לראות אם נדבקתם בקורונה, זאת למרות שבחודשים האחרונים הועלו טענות כי בדיקות הקורונה המוכרות לא יעילות כפי שהיו בזני הקורונה הקודמים. הסיבה - הופעתן של גרסאות אומיקרון חדשות יותר כגון JN.1.

אם אתם נבדקים ונמצא כי אתם שליליים ל-COVID-19 בבדיקה ביתית, זה לא תמיד אומר שאתם שליליים בבירור. אם תערכו את הבדיקה מדי לאחר שנחשפתם לנגיף, אתם עלולים לקבל תשובה שלילית שגויה. עבור גרסאות חדשות יותר, מומחים ממליצים להתחיל לבדוק כשלושה ימים לאחר החשיפה. אם התוצאה שלילית, המשיכו לבצע בדיקות כל יום או יומיים עד היום השישי.

ללא קשר לתוצאות הבדיקה, לאנשים שחשים לא טוב מומלץ מאוד ללבוש מסכות באיכות גבוהה בסביבות צפופות ולהישאר בבית כדי להפחית את הסיכון להפצת חיידקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully