וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביונסה חשפה את המחלה שמלווה אותה מילדות. מה בדיוק יש לה?

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 9:10

הזמרת בת ה-42 משיקה קו מוצרי טיפול לשיער ומגלה כי היא סובלת בעצמה ממחלה כרונית בקרקפת. אז מה בדיוק יש לה ומה הגורמים למחלה?

שני שירים חדשים לביונסה: TEXAS HOLD ‘EM and 16 CARRIAGES/רויטרס

ביונסה היא אחת הנשים היפות והמצליחות בעולם, לכן החשיפה שלה השבוע גרמה להרבה אנשים להרים גבה. הזמרת חשפה השבוע כי היא סובלת מפסוריאזיס בקרקפת מאז ילדותה - מחלה אוטואימונית הפוגעת בעשרות מיליוני בני אדם בעולם וגורמת לעור מגרד ומתקלף. אבל לא רק.

בראיון למגזין Essence, ולכבוד הוצאת קו מוצרים חדש לטיפוח לשיער בשם Cécred אמרה הזמרת בת ה-42: "מערכת היחסים שיש לנו עם השיער שלנו היא מסע אישי עמוק. מהעברת ילדותי בסלון של אמי ועד שאבי מורח שמן על הקרקפת שלי ועד לטיפול בפסוריאזיס - הרגעים האלה היו מקודשים עבורי".

חולים קשים עלולים לסבול גם ממחלות מפרקים, סוכרת, השמנה ודיכאון בשיעורים גבוהים. המחלה פוגעת בתפקודם של חלק מהחולים, שחווים קושי נפשי, חברתי, אינטימי ותעסוקתי. הגיל הממוצע להופעת פסוריאזיס הוא 33 ובשלושה רבעים מהחולים המחלה התפרצה לפני גיל 46. עם זאת, המחלה יכולה להתפרץ בכל גיל.

ביונסה. Mason Poole/Parkwood Media/Getty Images, GettyImages
ביונסה/GettyImages, Mason Poole/Parkwood Media/Getty Images

מה זה פסוראזיס?

לדברי ד"ר להבית אקרמן, מומחית ברפואת עור, פסוריאזיס היא מחלת עור שכיחה, שמעל שני אחוזים מהאוכלוסיה סובלים ממנה. "מדובר על מחלת עור כרונית הנגרמת כתוצאה מהפרעה במערכת החיסון שמפיקה תאי עור נוספים במהירות גבוה מידי. התסמינים יכולים להות שונים בכל אדם והם יכולים להשתנות ממקרה למקרה. זה יכול להיות פריחה קלה במרפקים או בקרקפת, אבל זו יכולה להיות גם מחלה סוערת, מפושטת ובלתי צפויה. פסוריאזיס יכולה להופיע בכל מקום ולא רק במרפקים ומה שחשוב לדעת זה שיכולות להיות לזה תסמנים נלוים הקשורים בפנים הגוף - ולכן היעוץ הרפואי הוא קריטי".

לדבריה, הבעיה הזו גורמת לייצור יתר של תאים בעןר ובעצם חוסר איזון בין תאים חדשים שנוצרים לתאים שנושרים וזה מה שגורם להצטברות של קשקשת על העור ולפריחה המכוסה בקשקשת האופיינית של פסוריאזס.

כמו כן, מוסיפה ד"ר אקרמן, כי חשוב לדעת שיש היום טיפולים שניתן לבצע על מנת להשקיט את המחלה ולהרחיק את ההתלקחויות אלה מאלה. "כמו לכל דבר יש פה מרכיב גנטי שאותו לא ניתן לשינוי אבל יש גם מרכיב אישי וגורמים שעלולים להחמיר. לדוגמא שימון של העור זה חלק חשוב בטיפול ויכול להיות טיפול ראשוני במקרה ולא מצליחים להגיע לרופא. ידוע שפסוריאזיס מתעוררת ומתלקחת במצבי מתח נפשי, ולכן יש לטפל גם בגורם זה".

ביונסה היא לא הראשונה שסיפרה על התמודדות עם המחלה ובין המפורסמים שחולים בפסוריאזיס ושדיברו בפתיחות במדיה על ההתמודדות עם המחלה נמנים: קים קרדשיאן, בריטני ספירס, סינדי לאופר, ליאן ריימס, הדוגמניות קארה דלווין וקרידי אינגליש, ארט גרפונקל מהצמד סיימון וגרפונקל, הקומיקאי ג'ון לוביץ ובארץ אייל ברקוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully