וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוספת הזו לארוחת הבוקר תשאיר אתכם שבעים ומרוכזים יותר

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 7:59

חלק נשבעים שזו הארוחה הכי חשובה ביום ואילו אחרים יכולים בקלות לחיות בלעדיה. מחקר חדש מצא שאם אתם כבר אוכלים אותה, יש מרכיב אחד שמומלץ שיהיה בה

אכלנית מקצוענית מחסלת ארוחת בוקר ענקית בעשר דקות/@LeahShutkever/videos

כולנו שמענו שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום. כעת, חוקרים מאוניברסיטת ארהוס בדנמרק מצאו את הפריט החשוב ביותר לארוחת הבוקר. המחקר שלהם מגלה שמקורות עשירים לחלבון הם מרכיב מפתח בארוחת בוקר אידיאלית. מחברי המחקר טוענים שארוחת בוקר עשירה בחלבון מקדמת גם שיפור בתחושת שובע וסיפוק וגם ריכוז לאורך שאר היום.

החוקרים יצאו במקור לבחון את הקשר המחבר בין תזונה לקוגניציה, או האם סוגים שונים של ארוחת בוקר משפיעים על השובע והריכוז?

לשם כך, הפרויקט כלל מעקב אחר 30 נשים שסבלו מהשמנה (גילאי 18-30) במשך שלושה ימים מלאים. במהלך אותה תקופה, הנשים אכלו ארוחת בוקר עשירה בחלבון, ארוחת בוקר עשירה בפחמימות, או ללא ארוחת בוקר כלל. צוות המחקר גם מדד את תחושת השובע של כל אישה, רמות ההורמונים וצריכת האנרגיה בזמן ארוחת הצהריים, בנוסף להערכות הכוללות של צריכת האנרגיה היומית. לבסוף, כל המשתתפות סיימו מבחן ריכוז קוגניטיבי. המחקר פורסם בכתב העת Journal of Dairy Science.

יוגורט עם בננות, שיבולת שועל, חמוציות ופטל. ShutterStock
יוגורט עם בננות, שיבולת שועל, חמוציות ופטל/ShutterStock

"מצאנו שארוחת בוקר עשירה בחלבון עם יוגורט הקרוי סקייר (Skyr) ושיבולת שועל העלתה את השובע והריכוז אצל המשתתפים, אך היא לא הפחיתה את צריכת האנרגיה הכוללת בהשוואה לדילוג על ארוחת בוקר או אכילת ארוחת בוקר עשירה בפחמימות", הסבירה ד"ר מט הנסן, מהמחלקה לבריאות הציבור ואחת ממחברות המחקר, בהודעה לתקשורת.

שיעורי ההשמנה ממשיכים לטפס בכל העולם והשמנת יתר היא לעתים קרובות הקדמה למחלה הקשורה לאורח חיים כמו סוכרת מסוג 2. מחקר קודם מצביע על כך שלאנשים שנוהגים לאכול ארוחת בוקר יש BMI נמוך יותר מאשר אנשים שנמנעים מארוחת בוקר. מזונות עשירים בחלבון, נוטים להגביר את השובע בהשוואה למזונות עתירי פחמימות ושומן עם אותו מספר קלוריות.

לכן, מחברי המחקר החליטו לבדוק אם ארוחת בוקר עשירה בחלבון יכולה לגרום לשובע רב יותר במהלך היום, ובהמשך להפחית את צריכת הקלוריות היומית. למרבה הצער, הפתרון אינו כל כך פשוט, מזהירים החוקרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

זה לא מספיק רק לאכול ארוחת בוקר עשירה בחלבון

"התוצאות אישרו שארוחות עשירות בחלבון מגבירות את תחושת השובע, וזה חיובי בכל הנוגע למניעת עלייה במשקל. עם זאת, התוצאות מצביעות גם על כך שכדי שהאסטרטגיה התזונתית הזו תהיה יעילה, "זה לא מספיק רק לאכול ארוחת בוקר עשירה בחלבון", מעירה ד"ר הנסן.

ובכל זאת, היתרונות של החלפת תזונה עשירה בפחמימות בתזונה עשירה בחלבונים ניכרים בבירור בהשפעות השובע שנמדדו במחקר זה. מספר משתתפי מחקר דיווחו שהם מתקשים לאכול את כל ארוחת הבוקר העשירה בחלבון, המורכבת מיוגורט סקיר ושיבולת שועל.

"מסקרן שיכול להיות הבדל כה גדול בהשפעת השובע של שתי ארוחות שונות עם אותה תכולת קלוריות. אילו היו נותנים לנשים בפרויקט לבחור בעצמן את גודל הארוחה, סביר להניח שהן היו צורכות יותר מזון ובכך יותר קלוריות ביום שהוגש להן לחם וריבה מאשר ביום שקיבלו סקייר ושיבולת שועל", מסבירה ד"ר הנסן.

לדברי ד"ר הנסן, למרות שעבודה זו מספקת תובנות מרכזיות, היו לה גם חלק נכבד של מגבלות עקב הכללתן של נשים צעירות עם עודף משקל בלבד. פרויקט זה התבסס גם על תצפיות קצרות טווח יחסית, מה שאומר שהשאלה כיצד שינויים תזונתיים ארוכי טווח יכולים להשפיע על הבריאות והמשקל נותרה ללא מענה. לכן, חוקרים מדגישים את הצורך במחקר נוסף שמטרתו ליצור הבנה טובה יותר של האופן שבו סוגים שונים של מזון משפיעים על הבריאות לאורך זמן.

"כבר יש לנו נתונים חדשים שהגיעו מניסוי שבו המשתתפים קיבלו ארוחת בוקר עשירה בחלבון או ארוחת בוקר דלת חלבון. המטרה הייתה לחקור כיצד סוגי ארוחת הבוקר השונים משפיעים על הרכב הגוף ועל פרמטרים נוספים כמו מיקרוביוטה ורמות כולסטרול", מסכמת ד"ר הנסן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully