הכי חשובה: 5 ארוחות בוקר בריאות שיסדרו לכם את היום

מהארוחה שתסייע למערכת העיכול לעבוד טוב יותר ועד זו שתכניס לגוף מספיק חלבונים לאימון במכון - הנה כמה רעיונות מזינים וטעימים לארוחות בוקר פשוטות ומהירות, שיבטיחו לכולנו בוקר נפלא

בשיתוף דנונה
09/05/2021
ארוחה בריאה ומזינה. קערת יוגורט עם פירות(צילום: סטודיו גל בן זאב)

מאז שאנחנו ילדים אומרים לנו שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביום, וככל שחוקרים לעומק את הנושא מבינים כמה אמת יש במשפט שמשום מה כל הורה, בכל מקום בעולם, מתוכנת לחזור עליו שוב ושוב. הארוחה הראשונה ביום עשויה להשפיע על רמת האנרגיות, וההרגשה הכללית לאורך כל היום. מדובר בארוחה ששוברת את צום הלילה הממושך, ונותנת לגוף את הדלק שלו להמשך היום. לכן, חשוב שהארוחה הזאת לא רק תהיה טעימה - אלא גם תכיל את כל הרכיבים החיוניים שדרושים לנו כדי לצלוח כל אתגר.

עוד בוואלה!

למאכל הזה יש כמה תכונות שהופכות אותו לפלא אמיתי

בשיתוף דנונה

אז כדי שתהיו בטוחים שאתם צורכים מנה גדושה בערכים תזונתיים בכל בוקר, וגם כדי שלא תשתעממו מהארוחה הכל כך חשובה הזאת, שני ארד, הדיאטנית של שטראוס, אספה עבורכם 5 רעיונות לארוחות בוקר שיהיו גם מהנות, וגם מזינות.

1. לטיפוס הבריא: בוקר של פרוביוטיקה

מה זה כולל? יוגורט אקטיביה, קוואקר ופירות חתוכים לבחירתכם, כדי לפתוח את היום עם חיידקים טובים וסיבים תזונתיים.

למה זה טוב? ארוחה זו מספקת לגוף מנה טובה של פרוביוטיקה, מהיוגורט, ופרהביוטיקה, מהקוואקר. מומלץ לאכול מדי יום מאכלים פרוביוטיים שעשויים לתרום לשיפור מאזן החיידקים הטובים במעי. מחקרים אף הראו כי צריכה יומית של אקטיביה במשך חודש יכולה לסייע לפעילות מערכת העיכול האיטית, להפחית את תחושת הנפיחות והגזים, ואת אי הנוחות בבטן.

אבל פרוביוטיקה לבדה אינה מספיקה. חשוב גם לצרוך מאכלים פרהביוטיים שעוזרים לייצר סביבה אידאלית לשגשוג החיידקים האלו.

2. לאנשי הכושר: בוקר של חלבונים

מה זה כולל? לחם מלא, טונה, ביצה קשה פרוסה, טחינה ומלפפון חמוץ, כי לפעמים הבחירה הטובה ביותר היא הבחירה הפשוטה ביותר.

למה זה טוב? רובנו כבר יודעים מצוין כמה חשוב לאכול חלבונים ברמה מספקת בכל יום. זה נכון בייחוד אם אתם מתכננים לבצע פעילות גופנית מכל סוג לאורך היום. בארוחה הזאת תמצאו מנה גדושה של חלבונים, לצד ברזל ומינרלים חיוניים נוספים שמגיעים מהטחינה. גם המלפפון החמוץ מכיל כמות מסוימת של חיידקים פרוביוטיים ורכיבים מזינים נוספים.

דרך מעולה להינות מפירות. שייק ירוק(צילום: ShutterStock)

3. לאנשים שאין להם דקה: בוקר טו גו

מה זה כולל? שייק ירוק על בסיס מים, בננה, תמר אחד ועלים ירוקים.

למה זה טוב? רוב האנרגיה שהגוף שלנו משתמש בה לאורך היום מגיעה מפחמימות - ואחת הדרכים הטובות ביותר לצרוך פחמימות היא ליהנות מפירות מרעננים כמו בננה ותמר. בנוסף, העלים הירוקים שבשייק יכניסו לגופכם מנה מכובדת והכרחית ביותר של ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון.

4. לטיפוס הטבעוני: בוקר של פינוק מן הצומח

מה זה כולל? דייסת קוואקר, משקה סויה, סילאן ותפוח מגורד.

למה זה טוב? המון אנשים בוחרים בשנים האחרונות בתזונה על בסיס צמחי ומחפשים אלטרנטיבות שלא מרגישות כמו פשרה. הארוחה הזו מושלמת עבורם (ולמען האמת, עבור כולם). המנה מכילה: משקה סויה, עדיף ללא תוספת סוכר, סילאן להרמת האנרגיה ותפוח לסיבים תזונתיים ויטמינים ומינרלים. טיפ: את התפוח מוטב להוסיף בסוף כדי שהערכים שלו ישמרו.

חלבונים, ויטמינים ומינרלים. שקשוקה(צילום: ShutterStock)

5. לאנשים הקלאסיים: בוקר ישראלי חזק

מה זה כולל? שקשוקה שמכילה ביצים, עגבניות, בצל ושמן זית.

למה זה טוב? אין הרבה מאכלים שמחוברים בזיכרון שלנו למטבח ישראלי כמו השקשוקה. בעוד שהמנה המוכרת הזאת לא תמיד מזוהה אצלנו עם מזון בריאות - בהחלט יש בה ערכים תזונתיים גבוהים שכדאי לקחת בחשבון .

שלושת המרכיבים המרכזיים בשקשוקה - עגבניות, ביצים ושמן זית, הם מאכלים שמספקים לגוף חלבונים, ויטמינים ומינרלים. בנוסף, העגבנייה מכילה פיגמנט בשם ליקופן - זהו קרוטנואיד המצוי גם בפירות אדומים אחרים ונחשב לאחד מנוגדי החמצון העוצמתיים ביותר המוכרים כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully