וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גברים תפסיקו להשתין במקלחת. זה לא רק מגעיל. זה גם מסוכן

19.2.2024 / 0:01

מומחית היגיינה מסבירה מדוע אתם חייבים להפסיק עם ההרגל המגונה של להשתין במקלחת - אבל מתברר שיש לזה גם יתרונות. בואו נפתור את המחלוקת אחת ולתמיד: האם אסור להשתין במקלחת?

קמפיין בברזיל לעידוד השתנה במקלחת/SOS Mata Atlântica

מומחית לרצפת אגן הזהירה בעבר נשים וקראה להן להפסיק להשתין במקלחת כי זה עלול להחליש את רצפת האגן ולהגביר את הסיכון לדליפת שתן, אולם אם חשבתם שזה אומר שגברים יכולים להמשיך בשלהם, מתברר שמומחים מכלילים כעת גם אותם באיסור הזה - ולא רק בגלל שזה מגעיל ומסריח.

מומחית היגיינה מבקשת מכל האנשים (נשים וגברים) להשתמש בשירותים לפני שהם נכנסים למקלחת, כמובן רק אם הם מרגישים צורך. היא גם מבקשת מאלו שמרגישים בצורך עז להשתין ברגע שהם נכנסים למקלחת - להתאפק עד שיצאו משם. למרבה ההפתעה זה לא רק עניין של היגיינה.

המומחית שעונה לשם madamesweat בטיקטוק אמרה בסרטון: "זה הרגל שנוצר ונרכש. לא הרגל שאתם יוצרים במכוון. אתם למעשה יוצרים אפקט תגובה למים זורמים. אתם גורמים לזה שבכל פעם שאתם שומעים מים זורמים, זה מגביר אצלכם את הדחף להשתין. זה פשוט הרגל רע. למה שלא תשתמשו בשירותים לפני שאתם נכנסים למקלחת?".

זה מה שהיה לה לומר בנושא:

התגובות להצעה שלה היו חלוקות. "כולם עושים את זה! ואני לא עושה את זה בכל פעם שאני מתקלח כך שזה לגמרי תחת שליטה", הסביר לה מגיד אחד ואחר הוסיף: "מצטער, אבל זה לא משהו שאפילו אשקול לעשות". משתמש טיקטוק אחר כתב: "שמעו, יש משהו יותר גרוע - פיפי באמבטיה". מאדאם סווט נרתעה והשיבה: "אוי, בבקשה לא!".

"אני אוהב להשתין במקלחת ואני לא אפסיק", טען אחד ואחרת הוסיפה: "כולם כבר מקשרים מים זורמים למתן שתן. מאוחר מדי לשנות את זה". מאדאם סווט השיבה לכך: "לא כולם עושים זאת". אחד המשתמשים טען שהוא חושב שזה רעיון טוב להשתין במקלחת כי זה "חוסך כסף", אך המומחית הדגישה שזה פשוט לא שווה את זה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
גבר במקלחת. ShutterStock
חוסך כסף או מגעיל ומסוכן?/ShutterStock

אף אחד לא רואה: האם אתם משתינים במקלחת?

כן, תמיד
לפעמים
לא! זה מגעיל
8160 משתתפים

אז האם אסור להשתין במקלחת? יש מי שחושב אחרת

ד"ר ג'אמין ברהמבהט, MD, מנתח אורולוגי ורובוטי בבית החולים Orlando Health South Lake, אמר למגזין Health שהוא מאמין שזה בדרך כלל בסדר להשתין במקלחת. הוא הסביר ששתן מורכב ברובו ממים ומלחים, אשר לא סביר שיהרסו את רצפת המקלחת. שתן במקלחת עשוי אפילו לחסוך במים על ידי צמצום מספר הפעמים בהם אתם מורידים את המים באסלה מדי יום. עם זאת, גם הוא מודה שהשתנה במקלחת אינה נטולת סיכונים. לדוגמה, שתן אינו סטרילי לחלוטין. לחלק מהאנשים יש יותר חיידקים בשתן מאחרים כמו גם זיהומים, כגון דלקת בדרכי השתן - ואלה נפוצים בעיקר במקלחות ציבוריות. עבור נשים, כפי שציינו, השתנה בעמידה במקלחת עלולה להחליש את רצפת האגן ולהגביר את הסיכון לדליפת שתן.

נכון, הורדת מים חד פעמית באסלה מבזבזת פחות מים מאשר מקלחת, אולם אם תחשבו את מספר הפעמים ביום שאתם מורידים את המים - מדובר בצריכת מים גבוהה יותר מאשר מקלחת בודדת. בנוסף לכך, חיסכון במים הוא גם כלכלי: אתם עשויים לחסוך קצת כסף על ידי הורדת המים באסלה בתדירות נמוכה יותר, או שימוש בידית להורדת חצי מיכל במקום המיכל המלא.

ד"ר אלישיה ג'פרי-תומאס מסבירה מדוע אסור להשתין במקלחת:

@thepelvicdancefloor Reply to @gwas007 why you shouldn't pee in the shower (probably part 1 of multiple?) #learnontiktok #tiktokpartner ♬ Similar Sensation (Instrumental) - BLVKSHP

רק שימו לב שאם אתם מקבוצת המשתינים במקלחת, עשו זאת במקלחת שלכם ולא במקלחת ציבורית כדי להימנע ולמנוע זיהומים. "באופן כללי, שתן הוא סטרילי מכיוון שאין בו אורגניזמים 'חיים'", אמר ד"ר ברהמבהט, "זה לא תמיד המקרה מכיוון שלמישהו זר עשויה להיות דלקת בדרכי השתן. כמו כן, השתן יכול לקלוט כמה חיידקים מקצה השופכה כשהוא יוצא. Staphylococcus aureus העמיד למתיצילין (MRSA) הוא זיהום חיידקי נוסף שעלול להתפשט דרך השתן ולהישאר על רצפת המקלחת. במקלחות ציבוריות תמיד השתמשו בכפכפים או סנדלים".

בנוסף, יש לנקות את המקלחת עם חומר חיטוי לפחות פעם בשבוע כדי להיפטר מכל החיידקים שעלולים לגרום לזיהומים. שמירה על ניקיון המקלחת והאמבטיה מונעת צמיחה והתפשטות של עובש ופטריות. עובש משגשג בסביבות לחות ורטובות. ייתכן שתבחינו בריח עבש בכל הבית שלכם אם יש צמיחת עובש משמעותית, מה שעלול לגרום לסכנה בריאותית.

פתרנו את המחלוקת? כנראה שלא ממש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully